Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:10:53 GMT

بارش در آذربایجان‌شرقی ۶۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۵۹۹

بارش در آذربایجان‌شرقی ۶۴ درصد افزایش یافت

علی دولتی مهر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه میانگین بارش در سال زراعی جاری ( از اول مهر تا ۱۲ دی) حدود ۷۸.۵ میلی متر ثبت شده است، افزود: در این مدت، میانگین بارش در این استان نسبت به سال زراعی گذشته در همین مدت حدود ۳۰.۵ میلی‌متر افزایش یافته است به طوری که در سال آبی گذشته حدود ۴۸ میلی متر بارش ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت هشت میلی متر، معادل ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: به طور میانگین در طی این بازه زمانی در بلندمدت حدود ۸۶.۵ میلی متر بارندگی در استان روی داده بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون حدود ۲۵ درصد میانگین آب سال آبی جاری تامین شده و میانگین بارش یک سال آبی کامل در استان ۳۱۵.۵ میلی متر ثبت شده است.

دولتی مهر، ادامه داد: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان ورزقان به میزان ۱۰۴.۳ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان های مراغه و جلفا هر کدام به میزان حدود ۵۸ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در ورزقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۲ میلی متر افزایش داشته و در مراغه ۲ دهم و در جلفا ۴.۵ میلی متر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی جاری حدود ۹۲.۵ میلی متر و در بلند مدت حدود ۷۶ میلی متر ثبت شده است، یادآوری کرد: میانگین بارش در سال آبی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۶ میلی متر افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بارش باران سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور میانگین بارش آذربایجان شرقی سال آبی جاری ۵ میلی متر ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بارش برف در چهل و هشتمین روز از بهار در روستاهای کندوان، عنصرود، آشستان، کرد آباد و گنبرف بخش مرکزی اسکو از بعد از ظهر امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی تدین بخشدار مرکزی اسکو عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ ظهار کرد: به علت گرمای هوا و ذوب شدن فوری برف خساراتی به محصولات کشاورزی وارد نشده است، اما در ارتفاعات به علت سرمای حاکم و ماندگاری برف در روی محصولات و درختان فعلاً قابل پیش‌بینی نیست که خساراتی به محصولات وارد می‌شود یا نه.

برودت هوا در برخی مناطق روستایی اسکو به نزدیک یک درجه بالای صفر رسیده و مردم این شهرستان را غافلگیر کرده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد خبر 751265

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز