Web Analytics Made Easy - Statcounter

پمپئو با انضمام تصویری به پیام خود در توئیتر نوشت که این سربازان در جنگ کره جان خود را از دست دادند.

آخرین بار کره شمالی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را در مردادماه ۹۷ به آمریکا تحویل داد که آن زمان مقامات آمریکایی تعداد آن‌ها را ۵۵ تن بر آورد کردند.

تیر ماه امسال نیز آمریکا و کره جنوبی بقایای ۱۴۷ سرباز کره‌ای کشته شده در جنگ کره را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیشترین تعداد جسدی است که کره جنوبی از زمان جنگ کره تحویل گرفته است.

بیش از ۳۵ هزار سرباز آمریکایی درجریان جنگ کره (۱۹۵۰- ۱۹۵۳ میلادی) کشته شدند که از این میان هنوز حدود ۷ هزار تن مفقودالاثر هستند. آمریکایی‌ها می‌گویند بقایای اجساد پنج هزار تن از آن‌ها هنوز در کره شمالی است.

آمریکا و کره شمالی قبلا توافقنامه‌ای را امضا کرده بودند که بر اساس آن بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ میلادی، آمریکا اجساد ۲۲۹ سرباز خود را پس گرفت، اما اجرای بند‌های این توافق به خاطر تنش میان دو کشور ناکام ماند.

مذاکرات آتش بس در جنگ کره دو سال و ۱۷ روز به طول انجامید هر چند هیچ وقت رژیم دایمی صلح برقرار نشد و طرفین هنوز به لحاظ تکنیکی در جنگی بسر می‌برند که پایان نیافته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جنگ کره کره شمالی آمریکا کره شمالی مایک پمپئو جنگ کره پارسی خبر جنگ کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود