Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@04:04:35 GMT

طرز تهیه نان مخصوص هندی خوشمزه در خانه

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۷۳۴

طرز تهیه نان مخصوص هندی خوشمزه در خانه

در مطلب زیر با طرز تهیه نان مخصوص هندی خوش عطر و خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان مخصوص هندی

مخمر نان هفت گرم
آب گرم ۱۲۵ میلی‌لیتر
شکر سفید معمولی دو قاشق چای‌خوری
آرد سفید ۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
کره گیاهی (ذوب شده) ۳۰ گرم
ماست  ۱۵۰ میلی لیتر
سیاه دانه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این نان مخصوص هندی ابتدا باید ۱۲۵ میلی لیتر آب گرم را داخل یک کاسه تمیز بریزید و روی آن مخمر و یک قاشق چای‌خوری شکر بپاشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبر کنید تا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد همانطور بمانند تا کف کنند. داخل یک کاسه بزرگتر آرد، شکر باقیمانده، نصف قاشق چای‌خوری نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. به کمک دست یک گودی برای اضافه کردن مواد درست کنید. کره گیاهی ذوب شده را همراه ماست، سیاه دانه و مخلوط مخمر داخل گودالی که با دست درست کرده‌اید، بریزید. مواد را خوب هم بزنید و با دست شروع به مخلوط کردن کنید. اگر مواد خیلی خشک است، مقداری آب گرم اضافه کنید و اگر زیادی رقیق است، مقدار آرد آن را بیشتر کنید. خمیر به دست آماده باید بسیار نرم باشد، ولی آنقدر خیس نباشد که نشود آن را به شکل یک توپ دراورد.

زمانی که از بافت خمیر رضایت داشتید، شروع به ورز دادن خمیر داخل ظرف کنید. روی سطح کارتان مقداری آرد بپاشید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا صاف و نرم شود. داخل یک کاسه بزرگ را مقداری با کره گیاهی چرب کنید. خمیر را به شکل گلوله در بیاورید و داخل ظرف قرار دهید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حدود یک ساعت در یک جای گرم قرار دهید تا اندازه آن دوبرابر شده و حسابی پف کند.

خمیر را به شش توپ مساوی تقسیم کنید. روی سینی فر کمی آرد بپاشید و خمیر‌ها را داخل آن بچینید. روی سینی را با حوله مرطوب بپوشانید. یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت زیاد قرار دهید تا حسابی داغ شود. یکی از خمیر‌ها را بردارید. به کمک دست آن را به شکل یک دایره به قطر ۱۲ سانتی‌متری در بیاورید. وقتی تابه خیلی داغ شد، نان را با احتیاط داخل تابه قرار دهید. بگذارید حدود سه دقیقه خمبر داخل تابه سرخ شده و پف کند. سپس آن را برگردانید تا برای سه تا چهار دقیقه دیگر پخته شود. به ترتیب گلوله‌های خمیر را به همین شکل بپزید.

سپس فر را روی دمای خیلی گرم تنظیم کنید. نان‌های پخته شده را روی سینی فر بچینید. کمی کره ذوب شده روی آن‌ها بمالید و روی سینی را با فویل بپوشانید و داخل فر قرار دهید تا گرم شود. بعد از چند دقیقه سینی را از فر بیرون بیاورید و نان‌های مخصوص هندی خود را در ظرفی زیبا سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه نان مخصوص هندی

نان هندی را می‌توانید در کنار بعضی از غذا‌های هندی مانند خورش مرغ هندی، تالی هندی و کوفته کاری میل کنید.
برای اینکه نان بهتر بماند، می‌توانید از آن در فریزر نگهداری کنید و هر بار برای استفاده چند عدد از آن‌ها را داغ کنید.
اگر از تهیه این نان هندی لذت برده‌اید پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه نان چاپاتی هندی را نیز امتحان کنید.
فراموش نکنید که برای تهیه یک نان بدون نقص باید تمام فوت و فن‌های تهیه نان خانگی را بدانید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه نان طرز تهیه نان نان هندی صبحانه سبک زندگی پارسی خبر نان طرز تهیه نان قرار دهید روی سینی قاشق چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم) طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم) طرز تهیه "چلو مرغ بانکوکی" به روش آشپز تایلندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)