Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:39:56 GMT

گیاه کاهش دهنده حملات صرع

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۹۲۸۶

گیاه کاهش دهنده حملات صرع

خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: گیاه اروانه در کاهش حملات صرع اثربخش است و برای درمان سرخی پروانه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناطقان: حسین راغ آرا  گفت: گیاه اروانه یکی از گونه‌های گیاهی خراسان جنوبی است که  نام علمی آن  Hymenocraterplatystegius   است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






راغ آرا با اشاره به اینکه اروانه گیاهی پرشاخ و برگ‌ و بوته‌ای است که به خانواده نعناع تعلق دارد، تصریح کرد: در فصل بهار و زمان گل‌دهی ظاهری زیبا در دامنه ارتفاعات منطقه بخود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این گیاه را با نام‌های دیگری با عنوان گیاه الگانس، لاواندکویر، گل خزامی نیز می‌شناسند، افزود: نام محلی این گیاه "بادرنجبویه کوهی" و "گل ارونه" است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اظهارکرد: گل اروند طبیعت گیاه معتدل از گل و برگ آن در طب گیاهی به صورت دمنوش استفاده می‌شود.

راغ آرا با بیان اینکه گل و برگ آن خاصیت ضد تشنج محرک معده و ضد اسپاسم سردرد را کاهش می‌دهد، گفت: این گیاه برای استحکام لثه ها مفید است، خاصیت تسکین دارد و برای ناراحتی قلبی مصرف دارد.

وی ادامه داد: همچنین این گیاه نفخ معده را برطرف می‌کند خاصیت سم زدایی داشته و معرق است، برای رفع ورم‌های بدن به ویژه ورم پا و دست مفید است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گیاه اروانه برای بیماری نقرس اثرات مفیدی دارد و برای درمان خون مردگی اثرات بی مانندی دارد، تصریح کرد: این گیاه در کاهش حملات صرع اثربخش است و برای درمان سرخی پروانه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: برای تهیه دم کرده از ۲۳ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب استفاده می‌شود روزانه سه نوبت به اندازه یک لیوان از این دم کرده مصرف می‌شود.

گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی بشمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود. در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: صرع ، ناطقان ، حملات ، گیاهان دارویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صرع ناطقان حملات گیاهان دارویی گیاهان دارویی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد هرکیلو آویشن بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته شود و ارزش آویشن‌های برداشت شده امسال به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد.

سید محمد نور موسوی افزود: بیشترین آویشن‌های برداشت شده در شهرستان‌های رودان، میناب، بشاگرد و حاجی آباد است.

وی گفت: سطح رویشگاه‌های هرمزگان بیش از دویست هزار هکتار است که ۵۰ هزار هکتار آن در طرح بهره برداری، و در ۷ هزار هکتار آن عملیات احیای از سوی جوامع محلی صورت گرفته است.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

بیشتر بخوانید: آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: طرح‌های اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل ساخت هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

موسوی گفت: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش و تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در هرمزگان دارند.

وی افزود: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان و تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده