Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه طی دو هفته کلیات لایحه بودجه را مورد بحث و بررسی قرار داد و مسئولانی چون وزیر اقتصاد و امور دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و در چندین جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس آمدند و توضیحاتی درباره بودجه سال آینده ارائه کردند.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه کمیسیون تلفیق، افزود: ۲۳ نفر موافق و ۱۹ نفر مخالف با کلیات بودند و می توان گفت که کلیات بودجه با ۵۳ درصد رأی آورد و در نهایت تایید شد اما تایید کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق به منزله این نیست که این بودجه به کل مورد تایید مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: مجلس به دنبال حل مشکلات مردم است و بررسی لایحه بودجه به طور دقیق را در دستور کار خود دارد و به همین دلیل ۱۶ کمیته ذیل کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تشکیل شده است تا نمایندگان به صورت تخصصی و دقیق بودجه سال آینده را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی اخیراً طرح اصلاح ساختار بودجه را به تصویب رساند که از منویات مقام معظم رهبری است و ما به دنبال تغییر ساختاری بودجه هستیم و امسال و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، حتما اصلاحات ساختاری را در بودجه اعمال می کنیم.

سنگدوینی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که اصلاحات در بودجه سال آینده عملیاتی شود تا در سال ۱۴۰۰ شاهد مشکلاتی چون کسری بودجه نباشیم. دستگاه‌هایی چون مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مجلس هم به طور ویژه بودجه را بررسی کردند و قطعاً دولت هم باید با مجلس برای اصلاحات بودجه همراهی کند و ما دولت را وارد این مدار می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند که مجلس بهتر بود که بودجه چند دوازدهم برای سال آینده تصویب کند، اظهار داشت: تا دولت بعدی شکل بگیرد و کار خود را به طور رسمی آغاز کند، چندین ماه طول می کشد و در این شرایط لازم بود که وضعیت بودجه تعیین تکلیف شود اما همه ما تلاش خود را برای اصلاحات بودجه انجام می‌دهیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: قرار است از هفته جاری و علی‌رغم اینکه نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه می روند، اعضای کمیسیون تلفیق هر روز و در چند شیفت، لایحه بودجه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد