Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انجمن دانشجویان ایرانی مسکو وبیناری به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی به زبان روسی برگزار کرد که در آن شخصیت هایی از کشور های روسیه؛ سوریه، عراق و مصر با موضوع شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس سخنرانی کردند.

«احمد حاجعلی» به نمایندگی از شورای مفتیان روسیه و معاون مفتی آنار رمضانوف در امور بین الملل در این نشست گفت: «امروز نتیجه حرکت وحشیانه به شهادت رساندن سردار سلیمانی را میبینیم که حتی ملت آمریکا دست رد به سینه دونالد ترامپ زد و او برای همیشه به زباله‌دان تاریخ منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مکتب سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که به عنوان مکتب امام خمینی (ره) همان مکتب امام حسین (ع) است  به ما آموخت خون در  مقابل شمشیر پیروز و سربلند است.
وی خاظر نشان کرد همانطور که مهاتما گاندی گفت من با مطالعه حسین متوجه شدم چطور می‌توان در خون خود کشته شد و پیروز گشت.

حاجعلی اظهار داشت: درباره انتقام این فاجعه باید گفت که در بین دشمنان ما نمونه ای همچون قاسم سلیمانی نیست که با کشتن او ما آرام بگیریم حتی اگر ترامپ یا نتانیاهو را بکشیم این مقایسه غلطی هست و انتقام نهایی خالی شدن منتطه از شر آمریکاست و ما تا خروج نهایی آمریکایی ها از منطقه آرام نخواهیم نشست.

  «خالد قدومی» نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران نیز با طرح این سوال  که چه دلیلی پشت ترور وجود داشت؛ گفت: واضح است که امروز دشمن (آمریکا و رژیم صهیونیستی) در مشکلات عمیقی بسر می برند که تصمیم گرفته اند با تخلف از قوانین بین المللی و دیپلماسی سازگار شوند.

 وی تصریح کرد آنها به پروژه ترور رسیدند به خاطر اینکه آنها در مشکلات عمیقی غرق شده اند و هیچ گزینه ای ندارند که حاوی مقاومت در برابر  ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران باشد.

نماینده حماس اظهار داشـت: از طرف دیگر او باید مورد هدف قرار میگرفت به خاطر ایده هایش که ساده و متمرکز بر روی  اتحاد امت اسلامی، آزادسازی فلسطین، قدس و بلندی های جولان بود.

قدومی تصریح کرد: مردی را ترور کردند که دارای لباس رسمی و مقام بالا در کشور خودش بود و پایان دهنده‌ی مشکلات و اتفاقات عراق و منطقه به همراه دوستش ابومهدی المهندس بود.

وی ادامه داد: عراق توافقی با نیروهای نظامی آمریکا داشت. تصور کنید که آمریکا حتی آن توافق را هم نقض کرد.

نماینده حماس اظهار داشت: اسرائیلی‌ها همه‌ی قوانین بین‌المللی را نقض میکنند، دست به ترور می‌زنند و به مرزهای بین المللی تجاوز میکنند اما هرگز تنبیه نمی شوند. پس ما باید چکار کنیم!؟ ما باید پیرو همان ایده های سردار قاسم سلیمانی باشیم؛ اتحاد امت اسلامی در مقابل اسرائیل و آمریکا.»

مفتی منطقه اورال فدراسیون روسیه «شیخ فوزی سیدو»  در سخنانی ، اتحاد و همبستگی  امت اسلامی را عامل اصلی پیروزی دانست و گفت: متاسفانه امروز مقدار زیادی از  نیروی امت اسلامی صرف درگیری و مخالفت با یکدیگر شده است که بسیار ناراحت کننده است.

  «سالم عبیدی»، رئیس ‌دفتر کانال تلویزیونی المیادین در مسکو از جمهوری عراق هم ضمن اشاره به همبستگی دو ملت ایران و عراق، افزود: «دقیقا یکسال گذشته کشور تروریستی شماره یک یعنی ایالات متحده آمریکا به دستور تروریست شماره یک در جهان یعنی پرزیدنت دونالد ترامپ قهرمانان ما را به شهادت رساندند و بسیاری از کشور های جهان از جمله روسیه این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

وی تصریح کرد: لازم است به یاد بیاوریم که روسیه به خاطر قاسم سلیمانی به سوریه آمد. ما میدانیم که او به روسیه آمد و با مسئولین روسی ملاقاتی داشت.

عبیدی اظهار داشت: چندوقت پیش سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مصاحبه با کانال تلویزونی ما کمی از جزئیات ملاقات سلیمانی با رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گفت انقدری که ما از این مصاحبه فهمیدیم شخص سردار سلیمانی توانست در دومین ملاقاتش با پوتین که حدود دوساعت طول کشید او را قانع کند که روسیه باید به سوریه آمده و در جنگ با تروریست هاکمک کند؛ چون که تروریسم امروز در سوریه و عراق است و فردا می تواند وارد مناطق جنوبی روسیه شود و پوتین از نظر ما تصمیم درستی گرفت و پذیرفت که در جنگ سوریه کمک کند.

  وی افزود: ژنرال سلیمانی نقش کلیدی در اتحاد نیروهای نظامی ایفا نمود و با نعمت وجود ایشان نتایج بسیار قابل مشاهده‌ای در مقابله با تروریست به وقوع پیوست.

فرزند یکی از دوستان سردار سلیمانی در لبنان نیز در این جلسه خاطراتی از زبان پدرش را بازگو کرد ترجمه آن مطالب به زبان فارسی با دستخط همان فرمانده لبنانی نیز به حاضرین در این وبینار نمایش داده شد.

علی حیدری صدیق، دبیر انجمن دانشجویان ایرانی مسکو  هم گفت: دشمنان با ترور سردار سلیمانی خواستند نام و یاد او را از بین ببرند غافل از آنکه نتیجه عکس گرفتند.
وی افزود: از ساعت یک و بیست دقیقه بامداد سوم ژانویه سال گذشته، ما بیدارتر شدیم و تا کنون نخوابیدیم و نخواهیم خوابید.

علی اسد از سوریه، عباس زغیب از لبنان، احمد مصطفی از مصر دیگر مهمانان این برنامه انجمن دانشجویان ایرانی مسکو بودند که هر کدام در اهمیت گرامیداشت یاد و خاطر سردار سلیمانی مطالبی را ارائه دادند.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. در این حمله تروریستی  ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی هم به شهادت رسیدند.

این ترور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت و کاخ سفید به طور رسمی مسئولیت آن را پذیرفت

برچسب‌ها مسکو روسیه جهان و سردار سلیمانی قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه جهان و سردار سلیمانی مسکو روسیه جهان و سردار سلیمانی قاسم سلیمانی اخبار کنکور ابومهدی المهندس سردار سلیمانی قاسم سلیمانی امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه که فارس روایت کرده است، علاقه حاج قاسم به نوه‌ها باعث شده بود که کسی جرئت نداشته باشد در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید. گاهی که بچه‌ها حسابی شلوغ می‌کردند و زینب دعوایشان می‌کرد، می‌گفتند: «می‌ریم به بابا حاجی می‌گیما!» زینب هاج و واج به بقیه نگاه می‌کرد و می‌گفت: «ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه.» یک بار که در حسینیه امام خمینی(ره) بیت رهبری مراسم روضه بود، آن‌ها هم خانوادگی دعوت شدند. بچه‌ها کوچک بودند. ۵ـ۴ سالشان بیشتر نبود.

هر قدر عروس حاجی اصرار کرد که «بذارین من نیام. می‌ترسم این بچه‌ها خراب کاری کنن زشت بشه!» حاجی قبول نکرد. می‌گفت: «چه خراب کاری‌ای؟ خب بچه برای همین کارهاست دیگه. باید بذاری بچه بازی‌ش رو بکنه.» با اصرارهای حاجی، همگی با هم رفتند. روضه که تمام شد و شام آوردند، شیطنت بچه‌ها گل کرد. قورمه سبزی را با دست برداشته بودند و راه می‌رفتند و همه جا می‌ریختند. دیگر کسی حریف آن‌ها نمی‌شد.

زینب به خانمی که انتظامات آنجا بود، گفت: «لطفاً بچه‌ها رو دعوا کنین بگین بشینن.» خانم به مانیتور که تصویر حاج قاسم را کنار حضرت آقا نشان می‌داد، نگاهی انداخت و گفت: «آخه زینب خانوم! من جرئت نمی‌کنم دعواشون کنم.» زینب گفت: «خب خودم دارم می‌گم بهتون دعواشون کن، بلکه آروم بگیرن.» با اصرارهای زینب خانم، انتظامات به سمت عسل که نوه محبوب حاجی بود، رفت و گفت: «اگه اذیت کنی، دعوات می‌کنم‌ها!» عسل این را که شنید، یکی از ابروهایش را که بین خانواده معروف بود به ابروی سلیمانی، بالا داد و گفت: «اون آقایی که توی تلویزیون داره نشون می‌ده، بابا حاجی منه. می‌گم دعوات کنه‌ها!»زینب خشکش زد. با تعجب به زن داداشش نگاه کرد. هر دو از این حرف عسل هم خنده‌شان گرفته بود و هم متعجب شده بودند.

خانم که سعی می‌کرد جلوی خنده‌اش را بگیرد گفت: «تو رو خدا من رو با حاج قاسم در نندازین.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901128

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است