Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@04:04:00 GMT

تهران همچنان در وضعیت نارنجی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۹۹۴۵

تهران همچنان در وضعیت نارنجی

ایران اکونومیست-فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، در خصوص درخواست بازگشایی برخی صنوف، عنوان کرد: بنا بر تصمیم ستاد ملی این امکان در مناطق زرد و نارنجی کرونایی وجود ندارد و به نظر می‌رسد افزایش بسته حمایتی از این صنوف ضرورت دارد.

دکتر علیرضا زالی در خصوص آخرین آمار ثبت شده از بیماران کرونا در استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۲۳۵ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۹۰ نفر از آنها به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مجموعا ۱۳۸ بیمار از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ترخیص شدند.

وی ادامه داد: مجموعه بیمارانی که با تشخیص کووید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند ۲ هزار و ۱۴۰ بیمار است که بالغ بر ۸۵۰ بیمار از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی از فوت ۲۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در تهران با تشخیص کرونا خبر داد و شرایط تهران را شکننده و پایتخت را کماکان شهری با وضعیت نارنجی اعلام کرد.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران در خصوص درخواست برخی صنوف مبنی بر بازگشایی و لغو طرح فاصله گذاری فیزیکی، عنوان کرد: بسیاری از اصناف همچون اصناف مرتبط با امور فرهنگی و تالارهای پذیرایی به شدت از این محدودیت ها آسیب دیده‌اند و به علت برخی از مصوبات ستاد ملی امکان بازگشایی در مناطق نارنجی و زرد محقق نبوده است. به نظر می‌رسید بسته های حمایتی از این مشاغل باید افزایش یابد.

زالی افزود: با توجه به شکل گیری کمیته مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت کشور، موضوع رسیدگی به امور این مشاغل همچون طراحی و بازتدوین نوین پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان در خصوص تعطیلی استان و پارک‌های پایتخت، اظهار کرد: وزارت ورزش با توجه به میزان آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها پیشنهاد تعطیلی پارک‌ها را ارائه داد، چراکه در این شرایط انجام هرگونه فعالیت ورزشی می‌تواند خطرآفرین باشد.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه اقدامات انجام شده توسط دهیار جدید روستای دستک هنوز مطلوب نظر محیط زیست نیست، گفت: برنامه آموزش و جلب مشارکت مردم روستای دستک برای تفکیک زباله از مبدا باید هر چه سریعتر توسط دهیاری اجرایی و جایگاه زباله‌ موجود که غیرمجاز می‌باشد، طی فرایندی تعطیل شود.

رامین حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مدیریت پسماند در روستای بزرگ دستک، اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده توسط دهیار مربوطه پس از اخطاریه صادره، وضعیت موجود تا حدی با خاک‌پوشانی زباله‌ها و نصب بنر هشداری توسط دهیاری مدیریت شد.

اقدامات دهیاری دستک هنوز کامل نبوده و مورد تایید محیطزیست نیست

وی با بیان اینکه هنوز اقدامات انجام شده توسط دهیار دستک مطلوب نظر محیط زیست نیست، افزود: مقرر شد جایگاه زباله مذکور همانند جایگاه زباله سابق روستای سالکده که در حال حاضر وجود خارجی ندارد، ضمن اجرای برنامه‌های آموزشی و جلب مشارکت مردمی و تفکیک زباله از مبدا، تعطیل شود که در این خصوص هم با جدیت پیگیر موضوع هستیم. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: مدیریت پسماند روستاها براساس سیاست‌های ابلاغی از استانداری می‌بایست با اجرای طرح مپ روستایی با رویکرد آموزش و جلب مشارکت عمومی روستانشینان عزیز با هدف کاهش حجم زباله و تفکیک حداکثری، توسط دهیاران با الگوبرداری از روستاهای موفق در این زمینه اجرا شود.

حسین‌زاده با اشاره به پیگیری جدی محیط زیست در خصوص ساماندهی وضعیت زباله‌های رها شده در حریم راه‌ها، انهار، سواحل و تفرجگاه‌ها، به لزوم پیگیری جدی بخشداران در این خصوص تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه دهیاران به اخطاریه‌های صادره و ادامه و روند آلودگی پسماند در روستاها، موضوع از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب یا آلودگی محیط زیست از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۱۳۴۱۱۲۵۰۹۹ موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • هشدار نارنجی هواشناسی/ بارندگی در تهران و ١٢ استان
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه