Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:34:37 GMT

چند گام ساده و سریع برای ثبت شرکت سهامی خاص

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۰۰۴۳

چند گام ساده و سریع برای ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از چندین قالب شرکت‌های تجاری است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام ثبت فردا، فعالیت شرکت‌های سهامی عام یا خاص امکان دارد که تجاری نباشد؛ اما در هر صورت طبق قانون تجارت، این گونه از شرکت‌ها تجاری محسوب می‌شوند.

شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت‌های سهامی است که سرمایه آن به طورکلی توسط موسسان تامین می‌شود و چون میزان سرمایه لازم آن از نوع عام کمتر است، در کشور ما مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ارزش و اعتبار بالای این گونه از شرکت‌ها، بسیاری از افراد به ثبت این دسته از شرکت‌ها تمایل دارند؛ اما معمولا این کار با تشریفات بسیار طولانی همراه است. با وجود روند پر از جزئیات ثبت این شرکت‌ها، در این نوشته تمامی این مراحل را در چندین گام ساده و مختصر شرح خواهیم ‌داد.

با ثبت شرکت سهامی خاص قابل اعتماد ظاهر شوید

در کلیه شرکت‌های سهامی سرمایه اولیه به قسمت‌هایی به نام سهام تقسیم می‌شود که هر یک از سهامداران تنها به میزان مبلغ اسمی سهام خود در این شرکت‌ها دارای مسئولیت هستند.

این گونه شرکت‎ها با توجه به اینکه نیاز به سرمایه زیادی دارند، باید شرکای بیشتری داشته ‌باشند. با این حال در قانون تجارت دست‌کم سه شریک و دو بازرس جهت ثبت شرکت سهامی خاص لازم است. البته تعداد سرمایه‌گذاران نیز نباید از سه نفر کمتر باشد.

برخلاف شرکت‌های سهامی عام، سهام این گونه شرکت‌ها در بازار بورس خرید و فروش نمی‌شود و جهت نقل و انتقال سهام به موافقت مدیران یا نظر مجمع عمومی صاحبان سهام نیاز است.

هر شرکت باید نامی منحصر به فرد داشته‌ باشد که به وسیله آن شناخته شود. در شرکت‌های سهامی خاص باید عبارت سهامی خاص موجود باشد. ضمن اینکه این نام از بین اسامی جدید، دارای مفهوم مناسب و کاملا ایرانی انتخاب می‌شود.

این شرکت‌ها نیز همانند سایر شرکت‌های تجاری در ابتدا تشکیل و سپس به ثبت می‌رسند. بنابراین پیش از اقدام به ثبت، متقاضیان باید سهامداران و بازرسینی را بیابند که نظر و عقیده آن‌ها با اهداف و فعالیت‌های شرکت همسو باشد.

 با چند گام ساده و سریع قادر به ثبت این گونه از شرکت‌ها خواهید بود.

ثبت اطلاعات بدون مراجعه حضوری

مرجعی که ثبت شرکت‌ها در آن انجام می‌شود، اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری است. طبق قوانین این اداره، ورود اطلاعات باید ابتدا به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام شود. به همین جهت متقاضیان باید اطلاعاتی همچون آدرس، کدپستی و مشخصات سهامداران و بازرسین و سمت هر یک را به علاوه درصد سهام هر یک در این سامانه وارد کنند.

پس از ورود اطلاعات باید نامی مناسب برای شرکت انتخاب شود. برای این کار، پنج نام به ترتیب اولویت در این سامانه ثبت می‌شود و کارشناسان از بین این تعداد یک مورد را تایید می‌کنند.

حسابی برای سرمایه مشترک

یکی از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص افتتاح یک حساب بانکی به نام شخصیت حقوقی جدید و واریز ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در آن است. البته خصوصی یا دولتی بودن بانک تفاوتی ندارد؛ اما اصل فیش واریزی و تاییدیه افتتاح حساب از سوی بانک لازم است و باید به همراه سایر مدارک مربوطه به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده شود.

تشکیل پرونده فیزیکی

پس از اینکه کارشناسان پرونده را تایید کردند، باید مدارک به شکل فیزیکی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود. یکی از مدارک اصلی در خصوص شرکت‌های سهامی، اساسنامه است.

در اساسنامه مواردی همچون نام، موضوع، مبلغ اسمی هر سهام، نحوه انتقال سهام، زمان و نحوه دعوت از مجامع عمومی، آغاز و انتهای سال مالی شرکت و نحوه انحلال مشخص می‌شود.

اساسنامه زمانی اعتبار پیدا می‌کند که کلیه سهامداران و مدیران آن را امضا کنند. به غیر از اساسنامه باید اظهارنامه ثبت شرکت نیز تکمیل و باز هم توسط سهامداران و مدیران به امضا برسد. تشکیل مجلس عمومی موسسین ضروری نیست؛ اما در صورت تشکیل باید دو نمونه از صورت‌جلسه آن نیز ارائه شود.

فتوکپی از کلیه مدارک سهامدارن و بازرسین باید برابر اصل‌شده و به همراه گواهی پرداخت ۳۵ درصد سرمایه شرکت، به سایر مدارک ضمیمه شود.

در برخی از موارد موضوع فعالیت شرکت نیاز به مجوز دارد. این مجوز باید از مراجع ذی‌صلاح دریافت شود.

چاپ آگهی و پایان مراحل ثبتی

ثبت شرکت سهامی زمانی به رسمیت شناخته می‌شود که آگهی مربوط به تاسیس آن در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسد.

توجه داشته باشید که پس از تشکیل شرکت، نسبت به ثبت آن بیش از اندازه تعلل نکنید؛ زیرا در صورتی که بیش از شش ماه از زمان تشکیل بگذرد، شرکت منحل‌شده تلقی می‌شود و سهامداران قادر به دریافت میزان سرمایه خود هستند.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص به غیر از سرمایه اولیه شامل حق‌الثبت و هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده می‌شود.

شکستن روال ثبتی پیچیده با چند قدم ساده

در باب مزایای ثبت شرکت سهامی خاص همین بس که ارزش و اعتبار بالایی برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند. به همین خاطر نیز طولانی‌تر است و با تشریفات بیشتری انجام می‌شود.

در این نوشته به چند قدم اصلی جهت ثبت این دسته از شرکت‌های سهامی اشاره شد. با این حال شاید هنوز هم در برخی از موارد نکات قابل تاملی در این خصوص وجود داشته ‌باشد.

از همین رو بهره‌گیری از تخصص و تجارب وکلای حرفه‌ای راهگشا خواهد بود. وبسایت ثبت فردا، پل ارتباطی بین شما و کارشناسانی است که سال‌ها در این زمینه فعالیت‌ داشته‌اند و از همه جزئیات آن آگاهی دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت شرکت سهامی خاص شرکت سهامی خاص ثبت فردا ثبت شرکت سهامی خاص شرکت های سهامی ثبت شرکت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

به نقل از نیواطلس، ماه گذشته، شرکت هوش مصنوعی اوپن‌ای آی دو روبات عجیب معرفی کرد. یکی، روبات تاکننده لباس از شرکت نروژی ۱ X که مهارت‌های چشمگیر لمس نرم را نشان می‌دهد و دیگری روباتی از شرکت فیگر که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌دهد. در ماه جاری نیز شرکت Boston Dynamics با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در روبات جدید اطلس همه را شگفت‌زده کرد. در شرق آسیا نیز شرکت چینی یوبی تک روبات سخنگو با لمس نرم را با نام Walker S رونمایی کرد.

اما ویدیوی امروز که مهارت‌های یک روبات مجهز به هوش مصنوعی معروف به S ۱ را از یک شرکت تابعه نسبتا ناشناخته Stardust Intelligence مستقر در شنژن چین به نام Astribot نشان می‌دهد، همه را انگشت به دهان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این روبات سریع و دقیق است و این بر خلاف همه روبات‌هایی است که تاکنون دیده ایم. به گفته شرکت آستریبات، این روبات انسان نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را در هر بازو تحمل کند. همانطور که ویدیوی این روبات نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌توان یک رومیزی را بدون آنکه کوهی از لیوان تکان بخورند، از زیر آنها بکشد.

اما این روبات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، پوست کندن آرام خیار، چرخاندن پن کیک در ماهیتابه تا نوشتن با خط خوش، همه را به بهترین شکل نسبت به همتایان خود انجام می‌دهد.

همچنین این روبات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # تکنولوژی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت