Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، شهرام کرمی با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی بلایای طبیعی در دنیا رخ می‌دهد، اظهار داشت: در این میان سیلاب‌ها یکی از پدیده‌ها و مخاطرات طبیعی بسیار مهم و مخرب در سطح جهان محسوب می‌شوند که براساس آمارهای ثبت شده در میان تمامی سوانح و بلایای طبیعی بیشترین فراوانی وقوع را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وقوع سالانه سیلاب در برخی مناطق کشور اشاره کرد و افزود: طی فصل‌های زمستان و بهار سال‌های گذشته به دلیل سطح قابل توجه بارش‌ها، سیلاب‌ها خسارات متعددی را در نقاط مختلف کشور به بار آورده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید براینکه طبق تجربیات گذشته وقوع سیلاب‌ها تنها مختص به منطقه‌ای خاص از کشور نیست و تمام نقاط کشور متاثر از این پدیده است، تصریح کرد: براین اساس، در اجرای ماده ۲۲ و ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری به منظور صیانت از حقوق عامه و نیز بندهایی از اصل ۱۵۶ قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه از جمله قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل و... دستگاه‌های ذی‌ربط باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: به همه دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده تا ظرف ۱۵ روز آینده تمام اقداماتی که در جهت اجرای طرح‌های سازه‌ای، طراحی سیستم‌‌های کارآمد جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی، برنامه مدیریت جامع سیل، جلوگیری از روان آب و سیلاب در بحث‌های مکانیکی ایجاد بنه، نهال کاری، مدیریت حوزه و حفاظت آبخیز، رفع تصرفات غیرمجاز در رودخانه‌ها، آخرین وضعیت مسیل‌ها، و ... انجام شده را بصورت مشروح به دادستانی استان گزارش کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: همچنین باید مشخص شود که با توجه به امکان ترسالی در سال جاری و سال‌های آتی آیا نیاز به احداث تأسیسات جدید وجود دارد و نیز چه برنامه‌ای برای اصلاح وضعیت موجود در نظر گرفته شده است؟

وی متذکر شد: بعلاوه لازم است ظرف ۱۵ روز آینده ضمن همکاری با ستاد بحران استانداری نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات پیش رو و تدوین برنامه جهت رفع آن‌ها اقدام شود.

کرمی خاطرنشان کرد: مقرر است علاوه بر انجام اقدامات فوق در موعد مقرر، گزارش اقدامات صورت گرفته در پایان سال جاری نیز به صورت تفکیک شده اعلام شود و قطعا عدم انجام تکالیف و وظایف محوله براساس دستورالعمل‌های قانونی مستوجب پیگیرد قضایی خواهد بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه سیل بلایای طبیعی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شهبازی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال که در مجتمع خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان تحت نظارت این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری‌های چشمی دوران کودکی اجرا می‌شود.

وی پیشگیری از اختلالات و معلولیت بینایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله، پس از معاینه اگر مشکوک تشخیص داده شوند، به‌صورت رایگان به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ادامه اگر نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند، توسط سازمان بهزیستی ۷۰ درصد از هزینه درمان آنها پرداخت خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای مراجعه به مرکز خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان و استفاده از این طرح، به آدرس کرمانشاه- چهار راه سنگر در ساعات اداری مراجعه کنند.

کد خبر 6092791

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور