Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه اتهامات مطرح شده توسط شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در خصوص تخلفات گسترده در این دانشگاه را بی‌اساس خواند و خواستار برخورد با متخلفان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به دنبال انتشار نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس قوه قضائیه با موضوع درخواست برای ورود این قوه جهت رسیدگی به تخلفات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست قوه قضائیه که نسخه‌ای از آن برای دفتر استانی خبرگزاری تسنیم ارسال شده، ضمن بی‌اساس خواندن اتهامات مطرح شده توسط شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان، خواستار ورود آیت‌الله رئیسی به موضوع و برخورد قانونی با متخلفان شد؛ متن نامه به شرح زیر است:

نامه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان به رئیس قوه قضائیه / ‌به پرونده‌های فساد علوم پزشکی زاهدان ورود کنید

بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

بیش از 40 سال حرکت بر مدار منویات بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی، نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مقدس منشعب از آن را به درجه ای از اعتلاء، قوام و پایداری رسانده است که پیراستن برخی اشتباهات فردی و روشنگری در خصوص معدود اشکالات سهوی برخی از منتسبان به این قبیل نهادها نه تنها منافاتی با حرکت رو به رشد و بالندگی این نظام مقدس ندارد، بلکه دلگرمی بیشتر فرزندان واقعی انقلاب و جلب اعتماد بیش از پیش مردم به نهادهای خدمتگذار را به دنبال خواهد داشت و امید مستضعفان عالم به جهانگیر شدن این  نظام الهی به عنوان نسخه‌ای نجات بخش، ظلم ستیز و انصاف محور را دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وظیفه شرعی خود دانستیم تا در واکنش به برخی حرکت‌های رسانه‌ای پنهان و آشکار گروهی از جوانان پاک سرشت این سرزمین که ذیل نهاد مقدس بسیج دانشجوئی سیستان و بلوچستان گرد آمده‌اند و بر اساس وظیفه انقلابی خود احساس وظیفه کرده‌اند تا برخی به اصطلاح فسادها در بدنه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را آشکار کنند، مطالبی را به اطلاع جنابعالی رسانده و درخواستی را از محضر حضرتعالی مطرح نماییم.

همانگونه که در شکایت این گروه خطاب به حضرتعالی مشخص است، ادعاهایی که صرفا مصرف رسانه‌ای در داخل استان دارد با عناوین کلیشه‌ای، عامیانه و بدون سند و مدرکی همچون "وضعیت نابسامان"، "تخلف گسترده"، "پرونده‌های گوناگون فساد"، " بی‌توجهی‌ها و لجبازی‌های کودکانه" و امثال آن مطرح شده که لازم است تا این عزیزان بر اساس یک وظیفه شرعی، مستندات این ادعاهای نادرست را در مرجع قضائی ذیصلاح ارائه دهند.

اما لازم می‌دانیم تا نظر حضرتعالی و دیگر خوانندگان فهیم این دردنامه را به بخش دیگری از مطلب رسانه‌ای منتسب به بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان جلب نماییم که در آن به " گرفته شدن فضای نقد و اعتراض" و " زیر سوال بردن و تهدید و توبیخ در خصوص تحقیق‌ها و مقالات علمی" اشاره شده است.

بر اساس شواهد و مستنداتی که به پیوست این نامه خدمتتان تقدیم می‌گردد، یکی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان(غیر علوم پزشکی) تصمیم گرفته تا تحقیقی را با هدف شناسایی میزان کارایی مراکز بیمارستانی استان انجام دهد. 

نیازی به ذکر این مطلب نیست که ارتقاء مستمر کیفیت خدمات بیمارستانی، یکی از اولویت‌های پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز به استناد حجم بالا و قابل توجه همکاری های مستمر پژوهشی و تحقیقاتی با دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و محققان سایر دانشگاه ها،  از انجام این قبیل مطالعات به شدت حمایت و استقبال کرده و کمال همکاری را در انجام این قبیل مطالعات دارد.

با این وجود و در کمال تاسف، دانشجوی مزبور بدون طی روال معمول پژوهش‌های بین دانشگاهی و بدون طی نمودن مراحل قانونی لازم از قبیل مشاوره با متخصصین صاحب صلاحیت در حوزه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، بدون ارائه پروپوزال و اخذ مجوز از کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همچنین بدون رعایت اصول صحیح و علمی نمونه گیری اقدام به جمع آوری، تحلیل و حتی انتشار اطلاعات  خود نموده و عملکرد بیمارستان‌های استان را به استناد مطالعه مزبور به  شکل اغراق‌آمیزی زیر سوال برده است.

در این مرحله تنها واکنش رسمی و قانونی این دانشگاه ارائه پیشنهاد در خصوص اصلاح روند غیرعلمی و غیرمعمول این تحقیق به اصطلاح علمی بوده و مراتب به اطلاع استاد راهنمای ایشان که یکی از اعضاء بسیج اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌باشد نیز رسیده است.

آنچه مایه تاسف و تاثر بوده و انگیزه اصلی ما از طرح این موضوع به درگاه عدل اسلامی می‌باشد این است که پس از موضع‌گیری علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در برابر این تحقیق مسئله‌دار، موضوع به شکلی وارونه در رسانه‌های جمعی استان مطرح و  هجمه‌های غیراخلاقی علیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شده است.

در شرایطی که مدافعان سلامت در بیمارستان ها، مراکز امدادی و مراکز بهداشتی سرگرم جدال نابرابر با ویروس منحوس کرونا هستند و مجموعه مدیریت دانشگاه نیز از تمام توان و ظرفیت خود برای ایجاد شرایط مناسب در مسیر این مبارزه ملی استفاده می‌کند و وجه همت خود را مصروف تامین منابع مالی حوزه سلامت، تهیه اقلام حفاظت فردی و کنترل عفونت در مراکز درمانی و بهداشتی و مهمتر از آن اجرای صحیح "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" با مشارکت بدنه متعهد، مردمی، مخلص و توانمند بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران نموده است، رسانه‌ای کردن این اتهامات ناروا توسط منتسبین به یک نهاد مقدس و انقلابی که صدالبته در ادامه "انتشار شب‌نامه‌های غیراخلاقی و پنهانی هفته‌های گذشته علیه دانشگاه صورت گرفته" جای تاسف و تامل دارد.

بیم آن داریم که تبدیل یک نهاد ارزشمند و مردمی به قرارگاه رسانه‌ای یک جریان سیاسی در استان به یک روال تبدیل شود؛ جناحی که درد اصلی آن کوتاه شدن دست افراد فاقد صلاحیت از پست‌های مدیریتی در دانشگاه بوده است.

به همین دلیل به عنوان فرزندان این انقلاب و این مردم، خود را از لحاظ شرعی موظف می‌دانیم تا به منظور صیانت از شان و جایگاه نهاد مقدس بسیج دانشجویی که همگی ما خود را عضوی از آن می‌دانیم و همچنین در واکنش به طرح غیرمسئولانه این اتهامات ناروا و بی‌اساس که آب را به آسیاب دشمن روانه ساخته، از جنابعالی درخواست کنیم تا شخصاً به این موضوع ورود فرمائید و بر اساس معیارهای قانونی و عدالت اسلامی با اشخاص متخلف برخورد نمائید. 
                                                                                
والسلام علی من التبع الهدی
اعضای شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انتهای پیام/391/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رئیس قوه قضائیه سیستان و بلوچستان رسانه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود