Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی انگلیسی روز دوشنبه تصمیم می‌گیرد که آیا آسانژ باید به آمریکا مسترد شود یا خیر.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قاضی "ونسا بریتسر" انگلیسی چهارم ژانویه ۲۰۲۱ درباره سرنوشت جولیان آسانژ، موسس وبسایت ویکی لیکس تصمیم گیری می‌کند که آیا وی باید به آمریکا مسترد شود و در آنجا با اتهامات جاسوسی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاضی تصمیم خود را درباره حکم استرداد آسانژ در ساعت ۱۰ به وقت محلی اعلام می‌کند.

تیم حقوقی آسانژ مکررا گفته‌اند که پیگیری‌های آمریکا علیه موکلشان غیرمعمول، غیرقابل قبول و سیاسی شده است و می‌گویند: انکار مکرر حق آزادی بیان علیه موکلشان ادامه دارد و این تهدیدی جدی علیه آزادی رسانه‌ای در سراسر جهان است.

به گفته وکلای آسانژ، وی با یکسری مشکلات جدی روانی به ویژه تمایل برای خودکشی رنج می‌برد و اگر به زندانی در آمریکا منتقل شود، این وضعیت بدتر هم می‌شود. دولت آمریکا می‌گوید، مسائلی که تیم حقوقی آسانژ مطرح کرده، مبنای حقوقی ندارند.

موسس وبسایت ویکی لیکس با حکم حبس ۱۷۵ ساله در آمریکا روبروست و در آمریکا وی را به ۱۷ مورد اتهام جاسوسی و یک مورد سوءاستفاده از کامپیوتر متهم کرده‌اند.

در همین حال، وبسایت افشاگر ویکی لیکس از آمریکا خواسته تا اتهامات علیه آسانژ را پیش از تصمیم قاضی انگلیسی برای استرداد وی به آمریکا باطل کند.

دادستان‌ها می‌گویند آسانژ به "چلسی منینگ" کمک کرده تا قانون جاسوسی را نقض کند و صدها مورد اطلاعات محرمانه را منتشر کرده‌اند که زندگی بسیاری از جاسوس‌های آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اما آسانژ دست داشتن در این اقدام را رد می‌کند و می‌گوید: هیچ شواهدی درباره این که زندگی کسی در معرض خطر باشد، وجود ندارد.

کریستین هرافنسون، سردبیر ویکی لیکس گفت: مطرح شدن این پرونده در دادگاه یعنی حمله تاریخی و گسترده به آزادی بیان. دولت لندن باید به جریان اصلی رسانه‌ها، سازمانهای مردم نهاد در سراسر دنیا چون عفو بین‌الملل و خبرنگاران بدون مرز و همچنین سازمان ملل که خواستار توقف این اتهامات علیه آسانژ است، گوش دهد. این مبارزه‌ای است که بر حقوق همه مردم اثر می‌گذارد.

نامزد آسانژ "استلا موریس" نیز با تیم حقوقی منتظر حکم دادگاه در روز دوشنبه است. وی همچنین از حامیان تاکید بر ترامپ برای عفو آسانژ پیش از پایان دوره ریاست جمهوری وی است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه