Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:52:45 GMT

۵۸ قطعه کبک قاچاق در انار کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۰۴۵۳

۵۸ قطعه کبک قاچاق در انار کشف شد

نادر سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پاسگاه انتظامی بیاض واقع در شهرستان انار با رصد اطلاعاتی و هماهنگی با مراجع ذیصلاح موفق به کشف یک محموله قاچاق پرنده زنده از یک اتوبوس در محور یزد به رفسنجان شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این اتوبوس تعداد ۵۸ قطعه کبک زنده که به صورت غیرقانونی در حال انتقال بودند کشف و یک متهم نیز تحویل مرجع قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی، فروش و حمل پرنده زنده بدون دریافت مجوز از ارگان های مربوطه تخلف محسوب می شود و پیگرد قضایی دارد.

وی بیان کرد: همچنین مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در حین گشت و کنترل و پایش های شبانه مناطق در منطقه جبالبارز شمالی موفق به دستگیری متخلف شکار و صید ۲ قطعه کبک شدند.

سیدی ادامه داد: در این مأموریت یک متخلف دیگر نیز پیش از اقدام به شکار پرندگان مهاجر آبزی در حاشیه رودخانه هلیل جیرفت دستگیر شد.

وی گفت: در این مأموریت ۲ قطعه کبک، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پنج تیر، تعدادی فشنگ ساچمه ای و دیگر ادوات شکار و صید کشف و ضبط و پرونده متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

شهرستان انار در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز شهر انار جیرفت یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز شهر انار جیرفت شکارچیان غیرمجاز شهر انار جیرفت یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور یگان حفاظت محیط زیست قطعه کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد