Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:42:40 GMT

نقش فوق تخصص درد در افزایش کیفیت زندگی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۰۵۸۱

نقش فوق تخصص درد در افزایش کیفیت زندگی

پزشک فلوشیپ فوق تخصص درد با انواع دردهای مزمن و حاد آشنایی دارد... - اخبار بازار -

پزشک فلوشیپ فوق تخصص درد با انواع دردهای مزمن و حاد آشنایی دارد و علت این دردها را بهتر از هر کسی می‌داند. همه ما تجربه درد را داشته‌ایم؛ اما، در اغلب مواقع دردهایی که به دلایل مختلف در ما ایجاد شده است با راهکارهای خانگی یا پس از مدت کوتاهی خودبه‌خود درمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، در صورتی که دردی به‌صورت مزمن ایجاد شود، قطعا نیاز به بررسی و درمان جدی توسط متخصصین دارد. پزشک سعی بر این دارد که دردهای شما را به روش غیر تهاجمی یا در نهایت به روش نیمه تهاجمی درمان کند.

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید درد مزمن می‌تواند در احساسات و عملکرد مغز شما موثر باشد. در واقع کسی که همواره دچار درد است، به‌طور کلی روند زندگی‌اش مختل می‌شود.

در این مواقع است که اهمیت حضور متخصصین درد مشخص می‌شود؛ چراکه، با راهکارهای مختلفی که برای بیماران در نظر می‌گیرند، کیفیت زندگی بیماران را بهبود می‌بخشد.

بیمارانی که دچار درد مزمن هستند، نباید مجبور به تحمل کردن دردهای خود باشند، در این مواقع می‌بایست جهت کنترل درد خود به فوق تخصص درد مراجعه کنند.

ذهن و بدن با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند

ذهن و بدن به‌طور مستقیم با یکدیگر ارتباط دارند، به همین جهت همیشه می‌گویند ذهن سالم در بدن سالم است. افکار و نگرش ما که از ذهن ایجاد می‌شود، می‌تواند به‌طور شگفت انگیزی در فعالیت‌های شما تاثیر بگذارد.

در واقع خود درد و ترس از درد، شما را از انجام فعالیت‌های جسمی و اجتماعی دور می‌کند، در صورتی که این حالت به‌صورت طولانی مدت ایجاد شود، منجر به کاهش قدرت جسمی شما خواهد شد.

در این مواقع است که پزشک فوق تخصص درد با بررسی شرایط شما می‌تواند درمان‌هایی متناسب با شرایط شما را انجام دهد و شرایط فعلی شما را تا انتهای درمان کنترل کند.

رابطه مستقیم درد بر سلامت روحی و روانی شما

همانطور که درد می‌تواند در شرایط جسمی شما تاثیر بگذارد، از نظر روحی و عاطفی نیز تغییراتی را در شما ایجاد می‌کند. معمولا مشاهده شده است افرادی که دچار درد مزمن هستند، سیگنال‌های استرس به مغز فرستاده می‌شود، به همین جهت تعادل هورمونی در بدن شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل است که افرادی که درد مزمن دارند، دچار افسردگی می‌شوند و در نهایت منجر به کاهش کیفیت زندگی خواهد شد. به همین دلیل است که متخصصین توصیه می‌کنند در صورتی که دچار درد مزمن هستید، این دردها را تحمل نکنید و برای درمان خود به فوق تخصص درد (https://drdelshadfoundation.com/) مراجعه کنید.

 

دردهایی را که باید با فوق تخصص درد در میان بگذارید

معمولا دردها به دو دسته تقسیم می‌شوند، دردهای حاد نیازی به درمان ندارد و پس از مدت کوتاهی خودبه‌خود بهبود می‌یابد؛ اما، دردهایی که به‌صورت مزمن ایجاد می‌شوند و فعالیت‌های روزمره را مختل می‌کند، دردهای جدی هستند و نیاز به بررسی توسط پزشک دارد که در ادامه اینگونه دردها و آسیب‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

به‌طور کلی دردهایی که توسط فوق تخصص درد درمان می‌شود، در سه گروه قرار دارند، اولین مورد مرتبط با آسیب بافتی مانند آرتروز، دومین مورد مرتبط به آسیب به عصب مانند آسیب به سیستم عصبی مانند سکته مغزی است و نوع سوم درد ترکیبی ناشی از آسیب بافتی و عصبی مانند کمردرد است.

مشکلاتی که به‌دلیل آسیب بافتی ایجاد می‌شوند:

آرتروزآرتریت روماتوئید

مشکلات ناشی از آسیب به عصب که باعث درد می‌شود:

سکته مغزی (درد و مشکلات پس از سکته)اسکلروز چندگانهآسیب به نخاعنوروپاتی (درد عصب ناشی از دیابت، HIV و زونا)

مشکلات ترکیبی از آسیب عصبی و آسیب بافتی:

گردن دردکمردردسرطان

کنترل و درمان درد به دست متخصص بیهوشی

شاید تصور کنید که متخصصین تنها در اتاق عمل جهت بی حسی و بیهوشی بیماران فعالیت می‌کنند و دیگر هیچ نظارتی به حال و شرایط بیمار ندارند؛ اما، اینطور نیست متخصصین بیهوشی نقش مهمی را در سلامتی و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کنند.

متخصصین از آنجایی که تجربه زیادی در زمینه کنترل درد حین جراحی و پس از جراحی دارند، توانایی درمان بسیاری از دردها از قبیل درد حاد و مزمن را خواهند داشت.

 

مدیریت کنترل درد حاد

پزشکان بیهوشی علاوه بر این که باید در طی جراحی مراقب بی دردی بیماران طی عمل باشند، در صورتی که بیمار مدتی پس از جراحی دچار درد شده باشد با تکنیک‌ها و راهکارهای مختلفی جهت تسکین درد برای بیماران در نظر خواهد گرفت.

مدیریت کنترل درد مزمن و دردهای ناشی از سرطان

متخصصین فعالیت خود را تنها به اتاق عمل و درمان دردهای پس از عمل جراحی محدود نمی‌کند. در واقع با تخصصی که در این زمینه دارد، قادر است که دردهای مزمن و دردهای ناشی از سرطان را به راحتی درمان کند. در صورت نیاز، بیماران از سوی پزشک متخصص بیهوشی (https://drdelshadfoundation.com/anesthesiologist/) به دیگر متخصصین کلینیک درد ارجاع داده می‌شوند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوق تخصص درد کیفیت زندگی آسیب بافتی کنترل درد دچار درد درد مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند