Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران ساده کمترین دستمزد را نسبت به دیگر کارگران ساختمانی دریافت می‌کنند و براساس آمار‌ها، دستمزد ساعتی کارگر ساده حداکثر ۲۳ هزار تومان است.

خبرگزاری میزان - روزنامه همشهری نوشت: کمترین دستمزد کارگران ساختمانی مربوط به کارگران ساده‌ای است که سخت‌ترین کار‌ها هم عموما به‌عهده آنهاست؛ نه قرارداد درستی دارند، نه امنیت شغلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار‌های اعلام‌شده توسط مرکز آمار ایران، دستمزد ساعتی کارگر ساده حداکثر ۲۳ هزار تومان است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است. اما در بقیه گروه کارگران اوضاع دستمزد‌ها اندکی بهتر است. اما دستمزد مهم‌ترین کارگران در حوزه مسکن در نیمه اول سال ۹۹ نسبت به‌مدت مشابه سال قبل چقدر افزایش داشته است؟

رانندگان ماشین آلات حمل و نقل

گروه رانندگان ماشین‌آلات حمل‌ونقل، شامل ۹ قلم از دستمزد انواع رانندگان و کمک‌رانندگان ماشین‌آلات است.

ساعتی ۳۰ هزار تومان

بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی در این گروه مربوط به راننده تریلی است که نسبت به نیمه مشابه سال ۹۸، ۶۴.۷ درصد افزایش پیدا کرده و به ساعتی حدودا ۳۰ هزار تومان رسیده است.

 

ساعتی ۲۲ هزار تومان

کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی در این گروه مربوط به راننده دامپر است که تنها ۳۵.۵ درصد افزایش پیدا کرده و به ساعتی حدودا ۲۲ هزار تومان رسیده است.

رانندگان ماشین سنگین

این گروه شامل ۱۱ قلم از دستمزد انواع رانندگان و کمک‌رانندگان ماشین‌های سنگین است.

ساعتی ۲۸ هزار تومان

بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده بیل مکانیکی و دراگ لاین» با ۴۹.۴ درصد افزایش است که این میزان افزایش موجب شده دستمزد ساعتی این رانندگان به حداکثر ساعتی ۲۸ هزار تومان برسد.

ساعتی ۲۴.۵۰۰ تومان

کمترین افزایش دستمزد ساعتی در این گروه مربوط به «راننده ماشین‌های لوله‌گذار- سایدبوم» است که نسبت به نیمه مشابه سال گذشته ۲۴.۱ درصد افزایش پیدا کرده و به رقم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شده است.

کارگران بنایی ساختمان

کارگران در این گروه به ۵ دسته تقسیم می‌شوند و حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

ساعتی ۴۷ هزار تومان

«بنّای نماچین درجه‌یک» گروهی از کارگران در بخش کارگران ساختمانی هستند که یکی از بیشترین افزایش نرخ دستمزد‌ها را در سال گذشته تجربه کرده‌اند. متوسط میزان دستمزد ساعتی این کارگران ۶۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده و در سال‌جاری به ۴۷ هزار تومان رسیده است.

ساعتی ۳۵ هزار تومان

کمترین افزایش دستمزد در این حوزه مربوط به «بنّای نماچین درجه‌دو» و «بنّای سفت‌کار درجه‌یک» بوده که به‌ترتیب نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۹ درصد و ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. هم‌اکنون حدود دستمزد ساعتی این کارگران به‌ترتیب - حداکثر- ۳۵ هزار تومان و ۳۸ هزار تومان است.

کارگران نقاش ساختمان

نقاشان تنوع شغلی آنچنانی ندارند و به ۲ گروه درجه‌یک و درجه‌دو تقسیم می‌شوند.

ساعتی ۴۵ هزار تومان

گروه درجه‌یک نقاشان ساختمان با حدود ۴۲ درصد افزایش دستمزد ساعتی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، برای هر ساعت کار خود حداکثر ۴۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

کارگران تاسیسات

کارگران در این گروه به ۱۴ دسته تقسیم می‌شوند و حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

ساعتی ۵۲ هزار تومان

استادکاران تاسیسات بیشترین افزایش نرخ دستمزد را در سال‌جاری (در گروه خود) تجربه کرده‌اند. دستمزد ساعتی آن‌ها با ۵۶.۷ درصد افزایش به حداکثر ۵۲ هزار تومان رسیده است.

ساعتی ۳۸ هزار تومان

در این گروه کمترین افزایش نرخ دستمزد مربوط به عایقکار درجه‌دو تاسیساتی است که حقوق ساعتی آن با ۴۸.۹ درصد به ساعتی - حداکثر- ۳۸ هزار تومان رسیده است.

کارگران سیمان کار

کارگران در این گروه به ۴ دسته تقسیم می‌شوند و حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

ساعتی ۳۸ هزار تومان

بیشترین افزایش دستمزد در حوزه کارگران سیمان‌کار مربوط به سیمان‌کار درجه‌یک است که با ۴۶.۹ درصد افزایش در یک سال به ساعتی حداکثر ۳۸ هزار تومان رسیده است.

ساعتی ۲۵ هزار تومان

کمترین افزایش دستمزد در این گروه مربوط به کارگران کمک بندکش است که با ۳۱ درصد افزایش دستمزد ساعتی، حقوق آن‌ها به حداکثر ۲۵ هزار تومان رسیده است

کارگران کاشی‌کار و آسفالت کار

کارگران در این گروه به ۲ دسته تقسیم می‌شوند و حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

ساعتی ۴۳ هزار تومان

کاشی‌کاران هم مانند نقاشان در زیرمجموعه خود تنوع چندانی ندارند. دستمزد یک کارگر کاشی کار درجه یک با ۴۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ساعتی حداکثر ۴۳ هزار تومان رسیده است.

ساعتی ۲۶.۶۰۰ تومان

دستمزد ساعتی کارگران آسفالت هم در سال‌جاری حداکثر، ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان برآورد می‌شود که ۶۵.۷ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران چه بود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کارگران دستمزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارگران دستمزد نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد افزایش پیدا کرده کارگران در این گروه هزار تومان رسیده تومان کمترین افزایش گروه مربوط بیشترین افزایش رانندگان ماشین هزار تومان افزایش دستمزد ۳۸ هزار تومان دستمزد ساعتی سال قبل کار درجه درجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد

شرکت ایدکوپرس سایپا، در سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه ایران، تندیس یکی از ۵ شرکت برتر را از رییس جمهور دریافت کرد. - اخبار بازار -

به گزارش سایپانیوز،‌ در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه ایران که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحد‌های نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحد‌های نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از 5 شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

دیگر خبرها

  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»