Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، بر اساس تصمیم گارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هرشانه تخم مرغ 30 عددی ساده و بدون بسته بندی برای مصرف کننده بر اساس وزن آن 30 تا 32 هزار تومان تعیین شد.

بر این اساس نرخ پایه هرکیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده از هر کیلوگرم 12 هزار تومان  به 14 هزار تومان افزایش یافت.

پیش از این نرخ مصوب هر شانه تخم مرغ بر اساس وزن آن در میادین میوه و تره بار 27 تا 29 هزار تومان بود و بر این اساس حدود 3 هزار تومان به قیمت هر شانه اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش شرح دستور العمل سوم کارگروه  تنظیم بازار که درباره تخم مرغ بوده به شرح زیر است.

دستور سوم: بررسی و تعیین قیمت تخم مرغ
5) پیرو تصمیمات بند (4) یکصد و هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار( ابلاغی طی نامه شماره 60/232366 مورخ 99/09/29) در خصوص بررسی و اصلاح قیمت تخم مرغ در جلسه تخصصی کمیته کارشناسی متر و حداکثر قیمت هر کیلوگرم عرضه تخم‌ مرغ درب مرغداری برای حفظ استمرار تولید و با هدف تامین کامل بازار 14000 تومان مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفت.
6) مقرر گردید بر پایه قیمت فوق حداکثر قیمت مصرف کننده تخم مرغ درب مغازه به ازای هر کیلوگرم 16900 تومان و به تناسب وزن شانه 30 الی 32 هزار تومان تعیین گردید.
7) مقرر گردید وزارت جهاد کشاورزی، انجمن و تشکل های ذیربط نسبت به تامین مکفی نیاز بازار به قیمت مصوب اعلامی و جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در مبادی تامین اقدام نماید.
8) در خصوص نرخ عرضه تخم مرغ به صورت بسته بندی در اوزان مختلف، انجمن و تشکل ذیربط در اسرع وقت نسبت به ارائه اسناد و مدارک به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای تعیین قیمت مصرف کننده انواع تخم مرغ در بسته بندی های مختلف اقدام نماید.
9) سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دستگاه نظارتی بر رعایت قیمت تخم مرغ در سطح خرده فروشی نظارت و در صورت مشاهده افزایش قیمت خارج از نرخ مسموم مصوب اعلامی با متخلفین مربوط برخورد تعزیری خواهد شد.
10) با عنایت به واردات تخم مرغ خوراکی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار ( مصوبه شماره 60/261387 مورخ 96/11/25) برای تامین کسری تخم مرغ بدلیل افزایش قیمت و تنظیم بازار داخلی در سال 1397 و عدم امکان رفع مانده تعهدات ارزی مربوط به کالای فوق بدلیل وجود کسری تخلیه محصولات ترخیص شده ناشی از فساد ‌پذیری کالا، شکستگی، افت وزنی و... مقرر گردید گمرک جمهوری اسلامی ایران تا سقف 5 درصد کسری تخلیه برای محصولات تخم مرغ خوراکی را مجاز اعلام کرد و در سامانه مربوط جهت اعمال از سوی بانک‌های عامل برای رفع تعهدات ارزی شرکت یاد شده لحاظ نماید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تنظیم بازار هزار تومان مصرف کننده تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • هر شانه تخم مرغ چند؟