Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – فرمانده سپاه نینوای استان گلستان که مدت‌ها در لباس مدافعان حرم با داعش مبارزه کرد حالا از نقش حاج قاسم در شکست داعش و خنثی شدن توطئه صهیونیستی آمریکایی گفت. - اخبار استانها -

سردار علی ملک شاهکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان ضمن گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی بعد از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جنگ‌های داخلی شکل گرفت و جنگ 8 ساله به کشورمان تحمیل شد، مانند بسیاری از جوانان این کشور به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفت و در دانشگاه امام راحل ثبت نام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کارنامه درخشان شهید سلیمانی عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، عملیات کربلای یک، فتح مهران، تصرف شهر استراتژیک فاو، کربلای 4 و 5 و همه عملیات‌هایی که در قالب لشکر ثارالله کرمان فرماندهی می‌کرد؛ دیده می‌شود.

وی افزود: بعد از پایان جنگ، سردار سلیمانی تا زمان شهادتش در رکاب امامین انقلاب اسلامی باقی ماند.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان ادامه داد: از اوایل دهه 70 که ناامنی در برخی مناطق جنوب شرق کشور ایجاد شده بود، سردار سلیمانی با اجازه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امنیت در این مناطق تلاش‌های زیادی انجام داد. پس از آن و از سال‌2002 و 2003 که طرح خاورمیانه جدید از سوی آمریکایی‌ها مطرح شد، اتفاقات دیگری رخ داد. آن زمان هنوز ابعاد این طرح آمریکایی- صهیونیستی مشخص نبود و بروز آن علنی نشده بود. آنها نقشه جدیدی را برای غرب آسیا ترسیم کرده بودند و شعار نیل تا فرات هم در آن نقشه بود.

وی افزود: بعد از اتفاقاتی که در سوریه رخ داد و خیانت برخی‌ها در ارتش آن کشور پیش آمد، داعش وارد این کشور شد، در هنگام ورود به سوریه داعش حدود 100 تا 150 هزار نیرو داشت، با مدرن‌ترین تجهیزات و بیشتریی دلارها؛ آنها آمده بودند تا دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهند و هیچ کسی هم تاب و توان ایستادگی در برابر آنها را نداشت.

سردار ملک شاهکوهی بیان داشت: داعش با شعار پیروزی همراه با رعب و وحشت آمده بود، آنها آموزش جنگ روانی دیده بودند، چگونه سر ببُرند، کودکان را قتل و عام کنند و ... . انسان‌های بی رحم و عجیب و غریبی که هیچ خصلت انسانی در آنها وجود نداشت؛ سوریه هم تقریبا کارش در حال تمام شدن بود.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر حفظ سوریه و ماندن بشار اسد، گفت: شهید سلیمانی به سوریه رفت تا پیام امام خامنه‌ای را به بشار اسد برساند و از طریق لبنان هم وارد سوریه شده بود. از همان زمان شمارش معکوس برای نابودی داعش آغاز شد. سردار سلیمانی ارتش را با تعدادی از مستشاران ایرانی سازماندهی و در قالب ارتش مسنجم شروع به پاکسازی کرد. در کنار آن نیروهای دفاع وطنی را سازماندهی و آموزش داد و در عین حال نیروهای فاطمیون، زینبیون پاکستان، نجبای عراق و حزب الله لبنان و ایرانی‌ها را در منطقه سازماندهی کرد.

هجر حبیب|سید حسن نصرالله کدام ویژگی حاج قاسم را باعث پیروزی مقاومت می‌داند؟دلنوشته دختران شهیده مراسم تشییع شهادت حاج قاسم برای مادر؛ دعا کن در مسیر ولایت و شهدا بمانیمهجر حبیب| جانشین سپاه زنجان: انتقام اصلی از آمریکا باقی مانده است / حمله به عین‌الاسد یک سیلی بود‌

فرمانده سپاه نینوای استان به توان دیپلماسی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی توانست با گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه، حمایت آنها را برای مقابله با داعش به کار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: داعش در روزهای اول کار را تمام شده می‌دانست، این تصور درست هم بود تقریبا بیشتر از 90 درصد خاک سوریه در دست داعش بود و بعد به عراق حمله کردند و به پشت دروازهای بغداد رسیدند. همه چیز انگار تمام شده بود تا اینکه شهید سلیمانی خود را به بغداد رساند و نیروها را جمع کرد و بسیج مردمی عراق را شکل داد و همه را برای مقابله با داعش جمع کرد و کنار ارتش قرار داد.

سردار ملک شاهکوهی با اشاره به توافق نامه بین آمریکایی‌های مستقر در عراق و دولت این کشور که نیروهای آمریکایی تأمین امنیت عراق را تعهد کرده بودند، یادآور شد: بیان داشت: وقتی داعش به بغداد رسید طبق توافق نامه دولت عراق از آمریکایی‎ها تقاضای کمک کرد می کند اما جوابی نگرفت چون تمام آرزوی آمریکایی‎ها تصرف بغداد از سوی داعش بود تا پس از آن داعش را به رسمیت بشناسند اما شهید سلیمانی این نقشه راه چندین ساله آمریکا و صهیونیست‌ها را از بین بُرد.

وی درباره ماجرای نجات اقلیم کردستان عراق از دست داعش هم گفت: تأمین امنیت اقلیم کردستان عراق جزو تعهدات آمریکایی‌ها بود اما به محض اینکه داعش به این منطقه رسید دیگر جواب کردها را ندادند. در آن زمان پس از تماس کردها با سردار سلیمانی، ایشان خود را خیلی زود به اربیل رساند و اربیل را از جنایت داعش نجات داد. برای همین است که کردها و مردم عراق برای شهید سلیمانی جان خود را هم می‌دهند.

فرمانده سپاه نینوای استان بیان داشت: حالا متوجه می‌شویم شهید سلیمانی اگر در سوریه و عراق رفت برای امنیت ملی خود ما هم بود، اگر سردار سلیمانی در سوریه و عراق نمی‌جنگید باید در ایران و در چند جبهه با داعش می‌جنگیدیم.

وی با بیان اینکه داعش شکل گرفته بود تا سر اسلام را ببُرد، گفت: اگر این اتفاق می‌افتاد مطمئن باشید به قول شهید سلیمانی مکه، کربلا، مدینه، سامرا و ایران همه را از بین می‌بردند. طراح اصلی داعش رژیم صهیونیستی و مجری آن آمریکایی‌ها بودند که از آستین خائنانی مانند عربستانی‌ها بیرون آمد.

سردار ملک شاهکوهی گفت: امروز شهید سلیمانی، فعالتر و موثرتر از سردار سلیمانی شد؛ شهید سلیمانی فقط یک اسم و عنوان و نام نیست بلکه امروز تبدیل به یک مکتب، راه و دانشگاه شده است که باید در آن درس بیاموزیم.

انتهای پیام/582/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه نینوای استان سردار سلیمانی ملک شاهکوهی آمریکایی ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم