Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هند مجوز نهایی استفاده فوری از دو  واکسن‌ ساخت کشور خودت را به اسم  Bharat Biotech و AstraZeneca که حاصل همکاری هند و دانشگاه آکسفورد است، صادر کرد.

 سومانی، رئیس مرکز داروهای کنترل کننده هند گفت: کارآیی کلی واکسن آکسفورد ۷۰ درصد بود در حالیکه واکسن محلی بومی دانشمندان کشور خودمان ایمن تر و پاسخ  قوی تری  را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: البته واکسن AstraZeneca  آکسفورد انگلیس به صورت بومی توسط موسسه سرم هند ساخته شده، در حالی که بهارات بیوتک با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند که توسط دولت اداره می شود، با همکاری دانشمندان هندی در حال  ساخت است. سومانی اضافه کرد: واکسن‌های  Serum و  Bharat Biotech  برای استفاده محدود در شرایط اضطراری هستند. 

نارندرا مودی، نخست وزیر هند  از مصوبات استقبال و اعلام کرد: این باعث افتخار هر هندی است که دو واکسنی که به آن‌ها اجازه استفاده اضطراری داده شده در هند ساخته شده است. او  در توییتر خود از هند به عنوان یک کشور متکی به خود نام برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرصت یک‌هفته‌ای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شده و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت کنند.

‌فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد. 

‌مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است. متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند.

ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

‌داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

‌سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است.

این سوابق بر‌اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد ۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود.

آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • فوری: توافق رانگنیک با بایرن مونیخ
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی