Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:38:46 GMT

سپهبد شهید سلیمانی محور اتحاد جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۱۱۵۳

سپهبد شهید سلیمانی محور اتحاد جهان اسلام است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی روز یکشنبه در گردهمایی تقریب مذاهب شیعه و سنی با اشاره به اینکه حضرت عباس (ع) لحظه ای از عمر خود را هدر نداند، مسیر را اشتباه نرفت، ایمانی محکم به خدا و پیامبر داشت و دشمن را به خوبی می شناخت افزود: ایمان راسخ و بصیرت نافذ، عقل، خرد و انقلابی بودن را از ویژگی های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصیت و منش این شهید بزرگوار را تایید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با مدیریت جهادی در عین ساده زیستی به معنای واقعی زاهد بود تصریح کرد: سردار سلیمانی دلبسته دنیا نبود و شجاعت وی لرزه بر اندام دشمنان می انداخت.

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی شجاع و عارف بود، در ولایت مداری بالاترین امتیاز را داشت، خط قرمز او رهبری بود و در تغییر دیدگاه‌های پوتین نیز نقش مهمی داشت.

وی شهید سلیمانی فردی با اخلاص و متواضع و مصداق آیه شریفه  ۲۹ سوره فتح خطاب کرد و گفت: سردار دلها با خداوند معامله کرده بود که طبق دین و تکلیف عمل کند. 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به مصادیق تقریب اهم از تقریب فکری، اعتقادی و مشترکات بین شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: شیعه و سنی در مسائل مختلف باید همدیگر را درک و از گفتمان هم شناخت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی مسئله مهمی را مطرح می کند که بسیار کار ساز و عملی است اظهار داشت: بر اساس قرآن کریم ما یک اصل مشترک به عنوان برادری داریم. 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی افرادی که نگاه های بسیار بدی حتی به او داشتند را مرید خود کرد تا جایی که در یک فرد داعشی چنان تحولی را ایجاد می کند که آن فرد می گوید حاج قاسم سلیمانی مرا شفاعت کند و این نگاه اخوان است.

آیت الله حسینی شاهرودی بیان داشت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تنها راه مقابله با دشمنان امت اسلامی را وحدت بین مسلمانان می دانست.

وی با اشاره به فرمایش شهید سلیمانی مبنی بر اینکه مهم ترین مولفه وحدت حول دشمن است گفت: ضربه هایی که در طول تاریخ اسلام خورده ایم از نبودن وحدت بوه است. 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان ایرنا قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان ایرنا قاسم سلیمانی اخبار کنکور شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)