Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@08:41:07 GMT

بلاتکلیفی ۲۰ ساله طرح فداییان اسلام

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۱۴۸۷

بلاتکلیفی ۲۰ ساله طرح فداییان اسلام

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: شورای شهر وشهرداری تهران تصمیمات خوبی را برای تعیین تکلیف بسیاری از مشکلات مردم در مورد عرصه‌های شهری داشته که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است، اما شورای عالی شهرسازی و معماری با رویکرد تمرکز گرایی مانع عملیاتی شدن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به یکی از تصمیمات مدیریت شهری مبنی بر اضافه شدن ۱۱۶۸ هکتار بافت فرسوده به مجموعه ۳۲۶۸ هکتار سابق، بیان کرد:۸۶۰ هکتار از این میزان، متاسفانه در فرایند تدوین طرح تفصیلی نادیده گرفته شده و مغفول مانده بود که موجب اعتراض بسیاری از ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی شهر که دارای املاک فرسوده هستند، شده است.

سالاری با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ هکتار هم دارای دو شاخص ریزدانگی و ناپایداری هستند و در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارند، گفت: اکنون مدیریت شهری تهران علی رغم مشکلات درآمدی که دارد با رویکرد کیفی سازی و بازآفرینی تصمیم گرفته که این محدوده‌ها نیز به بافت فرسوده اضافه شوند که این تصمیم عملا درآمد شهرداری را کاهش می‌دهد، اما ما مبتنی بر این رویکرد و وعده‌ای که به مردم داده بودیم، تصمیم گرفتیم.

بیشتر بخوانید

رصد آنلاین ساخت و ساز‌های استان تهران

سالاری تصریح کرد: جالب است که شورای عالی شهرسازی و معماری از طرفی سه شاخص را به ۶۳ شاخص بافت فرسوده اضافه و به کل کشور ابلاغ می‌کند که بر اساس آن شاخص‌ها کل شهر تهران، بافت ناکارآمد محسوب می‌شود، از طرفی به تصمیم مدیریت شهری تهران مبنی بر اضافه شدن ۱۱۶۸ هکتار به بافت فرسوده اعتراض می‌کند و تاکید می‌کند که این موضوع باید در شورای عالی تصمیم گیری شود که در اینصورت شاهد تاخیر چند ماهه و بلاتکلیفی مردم خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به بلاتکلیفی ۲۰ ساله طرح فداییان اسلام و فریز املاک محدوده اجرای طرح گفت: شهرداری تهران سال هاست از طریق گرفتن مشاور، این طرح را بررسی کرده و در کمیسیون ماده ۵ با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی به تصویب رسانده است، اما او مجددا درخواست کرده است که این طرح در شورای عالی شهرسازی مطرح شود و اکنون در آنجا مانده است.

او در تذکری دیگر با اشاره به بازدید خود از منطقه ۱۶ بیان کرد: شرکت راه آهن مدعی است که املاکی که در مجاورت خط راه آهن در محله جوادیه قرار دارند، در حریم راه آهن هستند و از طرفی در فرایند نقل و انتقال این املاک تقاضای ارقام قابل توجهی به عنوان عوارض می‌کند که موجب اعتراض اهالی محله شده است لذا از ریاست شورا می‌خواهم این تذکر من را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شورای عالی شهر سازی مدیریت شهری شورای عالی شهرسازی بافت فرسوده شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری