Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار بندرانزلی، درخصوص ادامه اعمال محدودیت در رابطه با ترددهای شبانه، یادآور شد: کماکان این محدودیت حتی در شهرهای زرد اعمال می شود، زیرا به عقیده کارشناسان دورهمی های شبانه خانوادگی می تواند یکی از جدی ترین کانون های آلودگی باشد.

اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد کرونای شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق اعلام رسمی در حال حاضر وضعیت بندرانزلی زرد است که قطعا با همراهی و همکاری مردم در اجرای مصوبات و تصمیماتی که اتخاذ شده بود محقق شد و اگر همراهی مردم نبود وضعیت حال ما نگران کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام امتحانات مراکز علمی و آموزشی، گفت: در همه دانشگاه ها آزمون ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود. در مورد آزمون های مدارس راهکارهایی مد نظر دوستان است که از طریق اداره کل بررسی شود، زیرا در حوزه دانش‌آموزی هم قرار است بخشی از آزمون ها به صورت غیرحضوری برگزار شود و ترجیحا تا جایی که امکان دارد فضا را از حالت تجمعی خارج کنند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه ستاد کرونا در رابطه با نصب بنرهای تبلیغاتی شهرداری مباحثی مطرح شد و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که زمان نصب و برداشتن بنرها در گسترش ویروس کرونا می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: شهرداری تا اطلاع ثانوی از نصب بنرهای تبلیغاتی جلوگیری کند.

میرغضنفری تاکید کرد: یکی از مسیرهایی که می‌تواند در زمینه انتقال ویروس کرونا در حوزه اداری تاثیرگذار باشد عدم توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از سوی ارباب  رجوع بود که این امر باعث آلودگی همکاران مخصوصا در بانک ها می شود لذا در حوزه بازرسی ها با کمک نیروهای بهداشت و درمان به این امر توجه خواهیم داشت تا همکاران و ارباب رجوع حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به فعالیت مهدهای کودک در شهرستان، تصریح کرد: والدین شاغل ناچار هستند فرزندان خود را به مهدکودک بسپارند لذا اعلام شد مهدکودک ها به صورت محدود و با یک سوم ظرفیت و با نظارت لازم و رعایت چارچوب‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند که در این راستا حتما باید تست های اولیه لحاظ شود و نظارت مستمر از فعالیت مهدکودک ها صورت گیرد.

فرماندار بندرانزلی درخصوص ادامه اعمال محدودیت در رابطه با ترددهای شبانه، یادآور شد: کماکان این محدودیت حتی در شهرهای زرد اعمال می شود، زیرا به عقیده کارشناسان دورهمی های شبانه خانوادگی می تواند یکی از جدی ترین کانون های آلودگی باشد.

وی تصریح کرد: همراهی پلیس در این زمینه بسیار قابل تقدیر است، زیرا خودرویی که بیمار و یا شرایط خاصی دارد حتی در صورت جریمه، با ارائه مستندات و مدارک کافی قابلیت بازگشت دارد.

میرغضنفری، با اشاره به وضعیت فعالیت تالارها به عنوان یکی از دغدغه های حوزه اصناف، تصریح کرد: تالارها با رعایت شرایط، محدودیت و نظارت می توانند فعالیت داشته باشند و به احتمال زیاد با توجه به آسیب جدی که در حوزه بازار به ویژه تالارداران، رستوران داران و هتلداران در ایام کرونا متحمل شدند، قبل از شروع تعطیلات پایان سال دستورالعمل های جدید اجرا خواهد شد.

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر اینکه معلوم نیست ویروس کرونا تا چه زمان و با چه شدتی ادامه داشته باشد، گفت: باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم و به فعالیت های اجتماعی خودمان ادامه دهیم ولی نمی‌توانیم کسب و کار را تعطیل کنیم لذا باید چارچوب های بهداشتی را بپذیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بندر انزلي همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریامحور، گفت: از جمله صنایع فعال این حوزه در قشم صنعت لنج‌سازی است که سودآوری بالایی به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی امروز در نشست ویژه با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 12 واحد لنج‌سازی با ظرفیت تولید 50 فروند در سال در این جزیره فعال هستند و محصولاتشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی در صنایع لنج‌سازی قشم عمدتا به کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس و هند صادر می‌شود و سودآوری بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر 24 فعالیت است و جزیره قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه آیتم‌های این صنعت را دارد

پیغامی با بیان اینکه مهمترین مزیت اقتصادی این منطقه فعالیت‌های اقتصادی دریاپایه است، گفت: مهمترین وجه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود و امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهمترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر توسعه صنعت بانکرینگ در قشم، خاطرنشان کرد: بانکرینگ صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده، در حالی‌که 60 درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیاء می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

در این نشست که با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار شد، شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی سئوالاتی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است