Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:35:29 GMT

پیگیر تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۲۰۱۳

پیگیر تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ هستیم

احمدی سنگری با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ است گفت: فرصت دوهفته‌ای به وزارت علوم مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه داده شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به شکایت برخی از داوطلبان کنکور نظام قدیم به کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر تمدید کنکور نظام قدیم 1400 اظهارداشت: با تغییر سیستم آموزشی کشور مقرر شده بود کنکور نظام قدیم تا سال 1400 برگزار شود اما بعد از کنکور امسال شورای سنجش با کنکور 1400 بر مبنای نظام قدیم موافقت نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس این تصمیم وزارت علوم و سازمان سنجش را موجب دغدغه و نگرانی پشت کنکوری‌های نظام قدیم با توجه به محدودیت ظرفیت رشته‌محل‌های دانشگاه‌ها به خصوص در رشته‌های پرطرفدار دانست.

 

وی با بیان اینکه شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس موجب شد تا بسیاری از پشت کنکوری‌ها نتوانند در این ماراتن علمی حضور پیدا کنند افزود: با توجه به عدم برگزاری کنکور نظام قدیم و برگزاری آن بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 6-3-3 مشکلات این گروه بیشتر خواهد شد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس علت این تصمیم را هزینه‌بر بودن برگزاری کنکور با 2 نوع سوال اعلام کرد و بیان داشت: از افزون بر 80 هزار نفر فارغ‌التحصیل نظام قدیم که شرایط شرکت در کنکور را دارند بیش از 37 هزار نفر در سایت اعلام شده جهت شکایت، ثبت‌نام کرده و شکوائیه خود را به کمیسیون اصل 90 ارائه دادند.

 

احمدی سنگری با اعلام اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیر برگزاری کنکور نظام قدیم است تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 گوش شنوای پشت کنکوری‌های نظام قدیم و پیگیر مطالبات آنها است.

 

وی با بیان اینکه عدم برگزاری کنکور نظام قدیم موجب می‌شود تا این گروه عظیم مجبور به تهیه منابع جدید شوند اضافه کرد: تهیه منابع جدید و حضور در کلاس‌های کنکور هزینه هنگفتی را در شرایط اقتصادی کنونی که درآمدها زیر سایه کرونا تقلیل یافته است، بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون اصل 90 با برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 موافق هستند تاکید کرد: فرصت دوهفته‌ای به وزارت علوم مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه داده شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: پشت کنکوری ها کنکور نظام قدیم تمدید کنکور نظام قدیم کمیسیون اصل 90 برگزاری کنکور نظام قدیم تمدید کنکور نظام قدیم کمیسیون اصل 90 نظام قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد
  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر