Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسین اکبری در نشست آکادمی مطالعات بین الملل با موضوع بررسی ترور سردار سلیمانی و شهید فخری از منظر روابط بین الملل که شامگاه دیشب به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به بهترین واکنش در مواجهه‌ با جنایات آمریکا، اظهار کرد: قطعاً تمام اقدامات در حوزه بین‌الملل و ساختارهای بین‌المللی را دنبال کرده‌ایم، از روز اول اعتراض به سازمان ملل متحد و در مراجع حقوقی بین‌المللی تمام اقدامات انجام شده به کشور‌های مختلف نیابت قضایی داده شده و با عراق در یک پرونده مشترک در حال پی‌گیری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان ملل توان مقابله با آمریکا را ندارد، اما براساس حقوق بین‌الملل اقدام آمریکا یک جنایت بشری و تجاوز آشکار است و حق برخورد محفوظ است.

وی با بیان اینکه در پاسخ به جنگی که آمریکا علیه ما رسما شروع کرده و عالی‌ترین فرمانده ما را به شهادت رسانده حق مقابله برای ما محفوظ است، افزود: این امری طبیعی و در همه‌جای دنیا تعریف شده است و قواعد بین‌المللی هم نمی‌تواند مانع آن شود، ضمناً همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتقام سخت زمانی که زمان‌ و امکانش فراهم شود پاسخ داده می‌شود.

معاون دبیرکل بیداری اسلامی در پاسخ به ابهامات موجود در روایت ترور شهید فخری گفت: موضوع مهم این است که اقدام امروز رژیم صهیونسیتی خارج از چهارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی یک اقدام واکنشی است.

امروز امن‌ترین کشور در منطقه هستیم

اکبری بررسی چالش‌های مطرح شده در رابطه با سیستم امنیتی کشور را بحثی تخصصی برشمرد و ادامه داد: ایران تنها کشوری است که تمام کشور‌های قدرتمند دنیا مخالف آن هستند، اما توانسته‌ایم در یک منطقه امنی زندگی کنیم و آن‌ها هم می‌خواستند اساسا نباشیم ولی امروز امن‌ترین کشور در منطقه هستیم.

اقتدار تکنولوژی و تسلیحاتی آمریکا را در هم شکسته‌است

وی خاطرنشان کرد: ما با زدن پایگاه عین‌الاسد می‌خواستیم دو مفهوم را القا کنیم، اول اینکه اگر چه آمریکا ادعا کرده بود موشک‌های پاتریوت و ضدموشک دارد و می‌تواند از خودش دفاع کند، اما با این‌که ما اعلام کرده بودیم که می‌زنیم و آن‌ها آماده‌باش داده بودند موشک‌های ما رفت و در نقطه‌ای که می‌خواستیم به هدف خورد، این حرکت اقتدار تکنولوژی و تسلیحاتی آمریکا را در هم شکست و قدرت دفاعی آن‌ را فروپاشید.

معاونت فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: آمریکایی‌ها در رسانه‌ها هم علنی اعلام کردند که اگر ایران در هرجایی به ما حمله کند ۵۲ نقطه آن را می‌زنیم و ایران حمله کرد و ثابت کرد آمریکا توان پاسخ‌گویی‌ ندارد، زیرا مشکل آمریکا ابزار و تکنولوژی نیست بلکه می‌داند اگر ۵۲ نقطه از خاک ما را بزند ما هم نقاط متعددی از خاک آن را خواهیم زد و اگر درگیری شود حتما آن‌ها بازنده هستند، در این‌جا قدرت بازدارندگی و توان دفاعی ما باعث شد که قدرت آن ها را به چالش بکشیم.

اکبری در خصوص وضعیت فعلی حقوق و مراجع بین المللی یادآور شد: ترور سردار سلیمانی به عقیده بنده سومین جنایت آمریکایی‌ها در طول بیست‌سال گذشته بود و با این اراده‌ ثابت کردند که به هیچ اصولی پای‌بند نیستند و تمام ابزارها و تشکلات حوزه بین‌الملل و به ویژه سازمان ملل به عنوان ابزاری در خدمت‌شان بوده است.

وی ادامه داد: جنایت اول اشغال عراق بدون هرگونه کسب اجازه از سازمان ملل و هماهنگی با کشورهای همسایه بود که آمریکایی‌ها در صندلی یک‌جانبه‌گرایی نشسته و معتقد بودند دنیا باید از آن‌ها تبعیت کند و در غیاب اتحاد جماهیر شوروی حاکم مطلق جهان هستند.

نقض برجام دومین جنایت آمریکا است

معاونت فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: جنایت دوم زمانی بود که از برجام به عنوان قراردادی که امضا شده و کشورهای مختلف دنیا پای کار آمدند خیلی راحت عبور کردند یعنی همه این مذاکرات، توافقات، تعهدات و مبانی که در گذشته تاریخ دنیای کنونی بوده را زیر پا گذاشتند و گفتند هیچ‌کدام تا زمانی که آمریکا نخواهد اعتبار ندارد.

اکبری با بیان اینکه جنایت سوم هم ترور مقام رسمی ایران در کشور دیگری بود که با رعایت همه قواعد بین‌المللی و به دعوت نخست‌وزیر کشور همسایه در آن جا به مأموریت رفته بود، افزود: این‌ها یعنی دنیای کنونی هر آنچه عناوینی مانند دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و مانند آن بافته بودند اصلا اساسی ندارند و تنها ابزاری در دست نظام سلطه است.

گفتنی است؛ در بخش دوم این نشست سیدحسین موسوی فر مدیریت کارگروه حقوق بین الملل و حقوق بشر پزوهش گاه قوه قضائیه به بررسی ابعاد ترور سردار سلیمانی و شهید فخری از منظر حقوق بین الملل پرداخت.

انتهای پیام/ 70039

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سازمان ملل سپاه پاسداران حقوق بین الملل سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد

به گزارش «نماینده»، همایون سامه یح در مورد وضعیت ناخوشایند پرستاران، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، افزود: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری 10 میلیون تومان است و از این مبلغ حدود 9 میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجربه ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

تناسبی بین حقوق دریافتی و تورم نیست

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده است و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی بهترین راهکار حل مشکلات اقتصادی است

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تاثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

کمبود پرستار در کشور جدی است

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستاران با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوء استفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمانی در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآورشد: متاسفانه دولت با مشکل تامین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوء استفاده می‌شود.

بودجه‌ای برای افزایش حقوق پرستاران نیست

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی درکشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادردرمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض