Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- پذیره نویسی دو صندوق کالایی کشاورزی با نمادهای نهال و سحرخیز برای نخستین بار در بورس کالای ایران از امروز آغاز شده و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. فعالیت این دو صندوق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالای کشاورزی از جمله پسته، زعفران و زیره سبز است.

 به نقل از «کالاخبر»؛ پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا با نماد نهال و صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز با نماد سحرخیز از امروز با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالای ایران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات صندوق نهال

براساس اطلاعیه بورس کالا، نوع صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا، صندوق سرمایه گذاری در گواهی سپرده زعفران، زیره سبز و پسته، اوراق مشتقه مبتنی بر زعفران، زیره سبز و پسته بوده و ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد یک میلیون واحد را موسسان تعهد کرده و معادل ارزش مبنای آنها به میزان ۱۰ میلیارد ریال را به حساب صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (در شرف تاسیس) واریز کرده اند و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود.

بر همین اساس، تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد بوده که از این تعداد یک میلیون واحد به صورت سرمایه گذاری ممتاز پذیره نویسی شده و ۹۹ میلیون واحد به صورت سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی است. مبلغ اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال تعیین شده و براساس این اطلاعیه، خرید واحدهای ETF مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سرمایه گذاری مرکزی است.

اطلاعات صندوق سحرخیز

براساس این گزارش، نوع صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز نیز صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالای کشاورزی از جمله پسته، زعفران و زیره سبز بوده و ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد ۱۰ میلیون واحد را موسسان تعهد کرده و معادل ارزش مبنای آنها به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال را به حساب صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز (در شرف تاسیس) واریز کرده اند و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود.

بر همین اساس، تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد بوده که از این تعداد ۱۰ میلیون واحد به صورت سرمایه گذاری ممتاز پذیره نویسی شده و ۹۰ میلیون واحد به صورت سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی است. مبلغ اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال تعیین شده و براساس این اطلاعیه، خرید واحدهای ETF مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سرمایه گذاری مرکزی است.

همچنین در اطلاعیه های مذکور اشاره شده، محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید وجود نداشته و تنها باید سفارشات خرید مضربی از یک ورقه باشد. حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حدامثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقوقی نیز نامحدود است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واحدهای سرمایه گذاری واحد ۱۰ هزار ریال صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری ممتاز کد معاملاتی پذیره نویسی ارزش مبنای زیره سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو یکشنبه هفته بعد در تالار خودرو بورس کالا عرضه شوند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالای ایران سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس جزییات عرضه کامیون کشنده فاو مدل 1403 به شرح زیر است:

تعداد: 30 دستگاه

عرصه کننده: سیبامتور

قیمت پایه: 4 میلیارد و 778 میلیون تومان

درصد پیش پرداخت: 10 درصد

تاریخ عرضه: 9 اردیبهشت

تاریخ تحویل: 9 تیر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود