Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: در هفته اخیر ۳۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس البرز در هفته گذشته  به ۱۶ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گاز co نیز اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حوادث در مجموع ۳۰ مصدوم داشت که به بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه هیچ یک جان خود را از دست ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح آلاینده‌های هوای استان و مواجهه با وارونگی دما اظهار کرد: تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی البرز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

بابایی اضافه کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات به بیماران و مصدومین گوناگون از جمله بیماران کرونایی، در این روزها به شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند نیز خدمت رسانی می‌کنند.

وی توضیح داد: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان و گروه‌های حساس افزایش می‌دهد.

وی افزود: گروه‌های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران با بیماری های زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

بابایی گفت: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا استفاده از تغذیه سالم خصوصا میوه سبزیجات تازه و شیر لبنیات می تواند موثر باشد همچنین  شهروندان حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فوریت های پزشکی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز