Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که اکثر سازندگان بازی‌های ویدیویی، مشغول ساخت و طراحی عناوین موبایلی هستند، بازی «سفیر عشق» برای رایانه‌های شخصی ساخته و عرضه شده است. یک بازی حماسی/مذهبی که با موتور قدرتمند (آنریل انجین ۴) ساخته شده و از منظر گرافیکی کیفیت قابل قبولی دارد.

نکته جالب در مورد تیم سازنده این بازی آن است که سازندگان و تهیه کننده آن سال‌هاست که با یکدیگر روی پروژه‌های مختلف همکاری کرده‌اند و به لطف این همکاری نزدیک حالا شاهد این هستیم که سفیر عشق به اثری قابل توجه در صنعت بازی داخلی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ادامه می‌آید گفت وگوی مهدی جعفری جوزانی رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی و تهیه کننده بازی سفیر عشق با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد فلسفه و ماهیت این بازی، اهداف سازندگان و برنامه ایشان برای انتشار بین المللی آن است.

آقای جعفری جوزانی برای شروع بفرمایید از چه سالی به عنوان تهیه کننده وارد صنعت بازی شدید؟

از سال ۸۳ به صورت جدی وارد صنعت بازی شدم و طی ۱۶ سال گذشته کار تهیه کنندگی ۱۷ بازی را برعهده داشتم که این عناوین برای پلفترم‌های پی سی (کامپیوترهای شخصی) و اندروید منتشر شده‌اند.

ساخت پروژه «سفیر عشق» از چه سالی آغاز شد؟

جرقه پروژه «سفیر عشق» از سال ۱۳۸۹ زده شد. در آن هنگام مسئولیت صدور مجوز ساخت بازی برعهده معاونت سینمایی وزارت ارشاد بود و از این معاونت پروانه تولید بازی «فصل انتقام» را گرفتم. متاسفانه مدیران وقت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پس از دریافت این موضوع با اقدامات ناشی از هیجان استقبال بوجود آمده در جامعه در خصوص سریال مختارنامه  موجب از دست رفتن یک فرصت استثنایی در حوزه سرمایه گذاری برای تولید یک اثر فاخر در آن زمان شدند و این اقدام بنیاد وقت باعث شد که «فصل انتقام» ساخته نشود.

شما ماجرای ساخت «فصل انتقام» را خبری نکردید؟

خیر؛ دلیل آن این بود که شخصا همیشه ترجیح می‌دهم پروژه‌هایی که تهیه کننده آن هستم را به دور از هیاهوی خبری جلو ببرم. با اینکه بازی ساخته نشد اما من هنوز پروانه ساخت آن را نگه داشته ام چون از همان موقع دوست داشتم این بازی را بسازم و نهایتا شش سال پیش و در هنگام پیش تولید بازی «ایران ۵۷»، نخستین صحبت‌ها در مورد ساخت بازی مختار با عماد رحمانی (نویسنده و کارگردان بازی) رد و بدل شد. از همان ابتدا تصمیم گرفتیم که یک سه گانه بر این اساس درست کنیم تا کار نهایی شبیه به سریال «مختار نامه» هم نباشد؛ یعنی تمرکز روی یک دوره از زمان ورود حضرت مسلم به کوفه تا انتقام مختار.

ساخت چنین آثاری چه سینمایی و چه بازی نیاز به مدت زمان طولانی پیش تولید دارد. این موضوع برای پروژه شما هم صدق می‌کند؟

بله. از همان شش سال پیش که با عماد رحمانی صحبت کردیم، ایشان مسئول تحقیقات مفصل تاریخی و پیش تولید شدند، تحقیقاتی که حدود دو سال به طول انجامید. علت طولانی شدن هم این بود که نمی‌خواستیم از داده‌های آماده مثل سریال مختارنامه استفاده کنیم.

با توجه به موضوع پروژه، آیا تلاشی مبنی بر همکاری با سازندگان سریال «مختارنامه» داشتید؟

چند سال پیش صحبت‌هایی با شادروان محمود فلاح تهیه کننده سریال «مختارنامه» داشتیم اما به واسطه کپی رایت تصمیم گرفتیم صفر تا صد پروژه را خودمان پیش ببریم.

یکی از نکات قابل توجه در بازی «سفیر عشق» این است که شخصیت اصلی آن یک ایرانی است. کاراکتر اصلی بازی ما یک سردار ایرانی است. همانطور که در تاریخ هم ثبت شده که ایرانی‌هایی پس از شهادت امام حسین (ع) در قیام‌هایی به خون خواهی امام حسین (ع) حضور داشتند. در آن دوران هم بخش قابل توجهی از ایران شیعه امیر المونین (ع) و دوستدار امام حسین (ع) بودند. بر اساس این پیشینه ما از یک شخصیت ایرانی استفاده کردیم. تکنیک‌مان هم این بود که یک کاراکتر خلق کنیم تا محتوا لطمه‌ای به اصل تاریخ وارد نکند. روایت بازی کاملا تاریخی است و ما حتی از مراجع ذی صلاح در این مورد تاییدیه گرفتیم.

از شروع ساخت، این موضوع را پیش بینی کرده بودید؟

بله و از همان ابتدا هم گفته بودیم داستان ما در مورد خود واقعه عاشورا نیست. کاراکتر ما مهران ایرانی نام دارد. درامی حول محور مهران ، همسرش و فرزندش شکل می گیرد و در حاشیه این درام تاریخی ما شاهد حضور حضرت مسلم در کوفه و اتفاقاتی که برای او می‌افتد، هستیم.

کمی بیشتر در مورد پیشینه مهران توضیح دهید.

شخصیت اصلی بازی ما از یاران امام حسن (ع) بوده و پس از خیانت به امام حسن (ع) به او هم خیانت می‌شود و در ادامه و طی یک حادثه ساختگی، مسلم بن عقیل او را نجات می‌دهد. در ادامه از ری به کوفه مهاجرت می‌کند چون شیعیان بیشتری در کوفه حضور داشتند و همچنین انتظار می رفت کوفه میزبان امام حسین (ع) باشد. با ورود به کوفه، مهران متوجه حضور مسلم بن عقیل در این شهر می‌شود تا به او کمک و سران قبایل شیعه را جمع کند و ادامه‌ ماجرا.

آیا هنوز قصد دارید «سفیر عشق» را به یک سه گانه تبدیل کنید و در این صورت چه برنامه زمانی را دنبال می‌کنید؟

بله، «سفیر عشق» یک سه گانه خواهد بود. قسمت دوم با نام «فصل قیام» در تابستان سال آینده و قسمت سوم هم احتمالا بین عاشورا تا اربعین سال آینده عرضه خواهد شد.

برای بیشتر دیده شدن بازی چه برنامه‌هایی دارید؟

طبیعتا باید تلاش کنیم تا با تبلیغ درست، برای عرضه هرچه بهتر سفیر عشق اقدامات مناسبی انجام بدهیم، کاری که شاید در مورد بازی‌های بزرگ در کشور ما انجام نشده است. مهم ترین کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مناسب بود. یک کمپین ترکیبی از تبلیغات فضای مجازی یا اصطلاحا دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات محیطی و تبلیغات رسانه ای با رویکرد جدی و با نگاه جدی به تلویزیون که از یک هفته پیش از رونمایی بازی، شروع شد. همچنین تبلیغات محیطی و بیلبوردی در سراسر کشور که در مراکز استان‌ها و شهرهایی که نفوذ بازی در آن بیشتر بوده، آغاز شده است. به موازات همه این‌ها یک پلن دیجیتال مارکتینگ که از مدت‌ها پیش طراحی شده بود شروع شده است. همچنین تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان بیشتری دارد نیز آغاز شده است. امیدواریم در این پروسه زمانی بتوانیم بازی را بیش از پیش به مخاطبان بازی معرفی کنیم چرا که هدف اصلی ما این است که بازی سفیر عشق به راحتی به دست مخاطب برسد. حالا هم که ساخت بازی تمام شده ماموریت اصلی ما این است که با چه روشی‌های بیشترین میزان مخاطب ممکن را داشته باشیم.

با توجه به اینکه «سفیر عشق» یک پروژه عظیم است چه قدر از تمرکز شما روی بازار بین المللی و البته بازار خاورمیانه است؟

طبیعتا برای ورود به بازار جهانی اول باید یک تجربه خارج از کشور را به دست آوریم؛ بهتر است این تجربه با کشورهایی باشد که از لحاظ فرهنگی به ما نزدیک هستند.

برای نسخه جهانی در نظر دارید از چند زبان پشتیبانی کنید؟

زبان‌های عربی، انگلیسی و ترکی که البته نسخه انگلیسی در اولویت است. پشتیبانی از زبان‌های اسپانیایی و فرانسوی هم مد نظر داریم. 

برچسب‌ها مرکز رسانه های دیجیتال شیعه اختصاصی ایرنا سریال مختارنامه بنیاد ملی بازی های رایانه ای عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رسانه های دیجیتال شیعه اختصاصی ایرنا مرکز رسانه های دیجیتال شیعه اختصاصی ایرنا سریال مختارنامه بنیاد ملی بازی های رایانه ای عاشورا اخبار کنکور تهیه کننده امام حسین سفیر عشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین حسین‌زاده، هافبک هجومی ‏تراکتور بعد از پیروزی مقابل ذوب‌آهن در ضربات پنالتی و صعود به ‏فینال جام حذفی گفت تراکتور با تمام وجود برای قهرمانی تلاش ‏خواهد کرد. او پیامی هم برای هواداران تراکتور داشت و گفت کسی ‏نباید فکر کند که در زمان باختها بازیکنان ناراحت نمی‌شوند چون آنها ‏تا حدی ناراحت هستند که حتی تحمل خانواده‌شان  را هم ندارند. ‏

حسین‌زاده بعد از بازی به خبرنگاران گفت:" اول از همه خسته ‏نباشید بگویم به همه بچه‌ها. چه آنهایی که 120 دقیقه بازی کردند، ‏چه آنها که تعویضی آمدند و چه آنها که 90 دقیقه بازی کردند. ‏ذوب‌آهن تیم خوبی است. تیمهای آقای رفیعی همیشه در فاز دفاعی ‏عالی کار می‌کنند و این برای ما کار را مقداری پیچیده کرد. ما وقتی گل ‏اول را زدیم بچه‌ها کمی تمرکز را از دست دادند. من گل اول ذوب‌ها را ‏ندیدم ولی بچه‌ها دویدند و تلاش کردند و در نهایت در ضربات پنالتی ‏بازی را بردیم".‏

او دباره اینکه پورحمیدی ستاره تراکتور در این بازی بود و او بعد از برد ‏به سمت پورحمیدی رفته و پیروزی را به او تبریک گفت به خبرنگاران ‏گفت:" اینکه پورحمیدی یکی از بهترین گلهرهای ایران است که هیچ ‏شکی در آن نیست. حسین همیشه زحمت کشیده و خیلی از بازی‌ها ‏ما را نجات داده مثل بازی با صنعت نفت. بعضی بازی‌ها هم اتفاقاتی ‏می‌افتد که شاید به مذاق هوادار خوش نیاید. ولی حسین همیشه ‏خودش را نشان داده و امروز هم این را ثابت کرد". ‏

حسین‌زاده درباره تشویق بازیکنان تراکتور توسط هواداران و اهمیت ‏این روحیه بالا در آستانه بازی با استقلال گفت:" هوادار سرمایه اصلی ‏این تیم است و گاهی تنش‌هایی بین هوادار و بازیکن هم رخ ‏می‌دهد ولی هوادار باید بداند هیچ بازیکنی نمی‌خواهد تیم ببازد. ‏بازیکنها هم بعد از باخت ناراحت می‌شوند و این نیست که بگویید ‏فقط هوادار ناراحت می‌شود. به خدا قسم بعد از باخت ما شاید تا ‏صبح نخوابیم. این شغل ما است. ما اگر فوتبال بازی نکنیم چه باید ‏بکنیم؟ باید در اسنپ کار کنیم؟ همانقدر که هوادار ناراحت می‌شود ‏ما هم ناراحت می‌شویم. فقط ما نمی‌توانیم بروز بدهیم. ما وقتی ‏می‌بازیم نه تحمل خانواده را داریم و نه می‌توانیم هیچ کاری بکنیم. ‏دست‌شان درد نکند که حمایت‌مان کردند و امیدوارم در بازی با ‏استقلال هم از ما حمایت کنند".‏

او در پاسخ به این سوال که با حذف پرسپولیس و استقلال آیا تراکتور ‏مدعی اصلی قهرمانی است، گفت:" من نمی‌دانستم پرسپولیس حذف ‏شده. جام حذفی همیشه جام شگفتی‌ها است. آن زمان که ما ‏استقلال بودیم هم همه مدعیان حذف شده بودند ولی ما به نساجی ‏باختیم و اگر اشتباه نکنم فینال بین نساجی و آلومینیوم بود. این ‏جام هم جام شگفتی‌ها است ولی ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا  ‏جام را به دست بیاوریم". ‏

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • هواداران در بازی با استقلال هم حمایت کنند
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن