Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اصلاح و بازسازی جاده روستاهای آبیدسره از بخش شهیون شهرستان دزفول به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول و مردم به بهره برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، سپاه پاسداران از زمان تاسیس خود همواره به دنبال حفظ و آرامش و امنیت، خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در تمامی این سال‌ها سعی کرده، این رسالت خود را به درستی انجام بدهد و از هیچ تلاشی برای مردم دریغ نکند.

حضور مجموعه سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس، جانفشانی آنها در دفاع از کیان کشور و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم در دوران جنگ تحمیلی و حتی در روزگار فعلی؛ و از سوی دیگر ایجاد قرارگاه‌های سازندگی برای برطرف کردن مشکلات کشور،کاهش محرومیت و افزایش آبادانی این مرز و بوم از مهم‌ترین اقدامات سپاه برای خدمات رسانی به مردم است.

در این باره خبرنگار تسنیم در گفت وگو با « احسان ضیایی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول» به بررسی چگونگی تاسیس این قرارگاه و مهمترین اقداماتی که برای بخش‌های محروم دزفول انجام شده ‌پرداخته است.

مسئول قرارگاه و پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول اظهار داشت: پس از دستور مقام معظم رهبری در سال 96 قرارگاه پیشرفت و آبادانی تاسیس که استان خوزستان از این قاعده مستثنی نبود.

15 تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم لرستان اعزام می‌شونداعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم کشور از جوار مزار شهدای گمنام کرمان به روایت تصویر

محرومیت‌زدایی و مردم‌داری سرلوحه کار سپاه پاسداران دزفول

ضیایی با بیان اینکه برای نظام و خدمت به مردم جان و آبروی خود را می‌گذاریم، گفت: فرهنگ خدمت به مردم آن هم بدون مزد و منت را در جامعه باید ترویج کنیم؛ در حال حاضر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول در دهستان شهی دزفول با ضریب محرومیت بین 7 تا 9 است؛ این دهستان شامل 15 خانوار روستای بالا 50 خانوار جمعیت و 5 روستا زیر20 خانوار است که قرارگاه سپاه دزفول با تمام توان در حال خدمت‌رسانی است.

مسئول قرارگاه و پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول گفت: الگوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی با شعار کار با مردم و برای و توسط مردم تعیین شده است، وفاق و همدلی با مردم در افق نگاه قرارگاه پیشرفت وجود دارد.

ضیایی با بیان اینکه سپاه به دنبال رفاه برای مردم روستاهای مناطق محروم شهرستان دزفول است، عنوان کرد: با راه‌اندازی قرارگاه و پیشرفت و آبادانی همراه با برنامه‌ریزی و اقدامات هدفمند آبادانی در توسعه همه جانبه در 5 محور از جمله : زیرساخت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال، بهداشت و سلامت و همچنین تعلیم و تربیت کارگروه‌هایی تشکیل شده است.

پروژه‌ میلیاردی که به همت  سپاه و مردم  بازسازی شد

وی به اصلاح و بازسازی راه‌های روستاهای آبیدسره 1 و 2 اشاره و تشریح کرد: با توجه به تردد عشایر و مشکلاتی که در این باره بود؛ بازسازی راه‌های روستاهای آبیدسره 1 و 2 در دستور کار سپاه شهرستان دزفول قرارگرفت؛ جاده‌ای که از طرف دولت برآورده 3میلیاردی شده بود و بابت هر کیلومتری یک میلیارد پرداخت می‌شد امروز با همت و مشارکت مردمی این پروژه زیر یک میلیارد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مسئول قرارگاه سپاه در ادامه به مشارکت، همت و تلاش مردم اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با مشارکت و تلاش‌های بی‌وقفه ی اهالی منطقه بود؛ خود مردم از دستگاه‌ها پاسبانی داده، از معادن سنگ، سنگ استخراج کرده  و برای بازسازی این جاده از جانشان مایه گذاشتند.

وی به فعالیت قرارگاه در حوزه معیشت و اشتغال اشاره و بیان کرد: روستاها در حال خالی شدن از سکنه هستند و باید نگاه به روستا را تقویت کنیم، معیشت و اشتغال یکی از حوزه‌هایی است که در این شرایط اقتصادی برای مردم روستایی پراهمیت است.

مسئول قرارگاه سپاه دزفول با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های قرارگاه در زمینه‌ی اشتغال  و توجه به معیشت خانوارهای روستایی بوده و در این جهت طرح‌های معیشت محور در برنامه قرارگاه قرار گرفته تا بتوانیم نیازهای اساسی مردم را در روستاها توسط خود مردم تامین کنیم، گفت: در بحث استغالزایی از خود مردم و با کمترین سرمایه که داشتند شرایط اشتغال آنها را محیا کرده‌ایم.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در مناطق محروم دزفول برگزار شد + تصاویر اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم کشور از جوار مزار شهدای گمنام کرمان به روایت تصویر 15 تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم لرستان اعزام می‌شوند

ضیایی با بیان اینکه قرارگاه اقدامات خوبی برای اشتغال پایدار روستایی انجام داده، افزود: شغل اصلی بانوان در این منطقه کپوبافی است. 722بانو در دهستان شهی کپوباف است که ساماندهی نشده‌ بودند و دلالان زیادی از این موقعیت سوء استفاده می‌کردند قرارگاه در این امر ورود، ساماندهی و بازار فروش تولیدات آنها را تضمین کرد.

اراده تمام ارکان سپاه دزفول برای محرومیت‌زایی از روستاهای دزفول

وی به دیگر محور فعالیت قرارگاه اشاره کرد، گفت: در محور عمرانی و زیرساختی فعالیت‌های خوبی انجام شده از قبیل احداث مخزن 75هزار لیتری مترمکعبی، آبرسانی به محروم‌ترین روستاها از جمله پرچوک و دره آلویی و نیز انتقال آب با لوله کشی به مساحت 13کیلومتر و همچنین احداث باب خانه عالم در روستاهای اسلام آباد و بازارگه، آبرسانی به روستا بیشه بزارن، آبرسانی به روستا دیونی از جمله فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران دزفول است.

مسئول قرارگاه سپاه دزفول در ادامه به فعالیت قرارگاه در بخش بهداشت و سلامت اشاره  و عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش شهیون 5دهستان داشته و شغل اکثر اهالی روستا دامداری سبک و سنگین است اما از داشتن یک باب دامپزشکی محروم بودند؛ که در حال حاضر به همت سپاه پاسداران دزفول ساختمان دامپزشکی برای اهالی این منطقه احداث شده است.

ضیایی به فعالیت‌های انجام شده در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی روستای دیونی برای اولین بار در شهرستان دزفول در دهستان شهی در مناطق محروم کشت زعفران انجام و برداشت شد؛ و همچنین در این روستا ابتکار دیگری که انجام شد در بحث ماهیان گرمابی بود که در این باره  یک حوضچه ماهی سنتی احداث کردیم؛ و نیز کشت گیاهان دارویی از جمله گیاه آلوئه‌ورا گل گاوزبان را آغاز کرده‌ایم.

در ادامه یکی از اهالی منطقه آبیدسره در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بازسازی جاده آبیدسره با مشارکت اهالی منطقه و سپاه شهرستان انجام شد.

وی در ادامه به جانفشانی مردم منطقه اشاره کرد و افزود: بنده فقط سه تا از ناخن‌های دستم برای بازسازی جاده کنده شد؛ اهالی منطقه با همت و همکاری سپاه دزفول در گرما سوزناک خوزستان  پای کار بودند.

وی ضمن قدردانی از سپاه دزفول، گفت: پاییز سال گذشته برای یکی از اهالی منطقه حادثه‌ای رخ داد با توجه به صعب‌العبوربودن مسیر تردد با هر سختی و مشقتی که بود او را به مسیری بردیم تا آمبولانس بتواند او را به بیمارستان ببرد.

خلف وعده پیمانکار پروژه آبیدسره

وی به پروژه نیمه تمام پیمانکار پروژه اشاره کرد و گفت: متاسفانه قسمتی از جاده در دست پیمانکار بوده که بودن اینکه همتی کند و کار بازسازی جاده را انجام  و تمام کند با تمام مصالح از جمله شن و ماسه رها کرده است و مشکلاتی برای تردد اهالی منطقه به وجود آورده است

وی با بیان اینکه سه روستای قمر داشته که هیچ اقدامی حتی جاده مسیر شکافی یا راهگشایی اولیه انجام نشده است، اظهار داشت: چندین بار به ادارات مربوطه شهرستان دزفول و دفتر ریاست جمهوری، و نهایی که در فرمانداری دزفول در ردیف بودجه بوده نامه زدیم اما دریغ از یک همتی که برای مردم انجام بدهند.

در ادامه گزارش ویدئویی از حضور خبرنگار تسنیم در روستای محروم آبیدسره بخش شهیون دزفول و گفت وگو  با اهالی منطقه را مشاهده می‌کنید.

گزارش از فاطمه دقاق‌نژاد

انتهای پیام/337/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه مناطق محروم مسئول قرارگاه سپاه پاسداران شهرستان دزفول قرارگاه سپاه بازسازی جاده اهالی منطقه برای مردم انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل درزی بورخانی عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز شورا ضمن تبریک روز شورا عنوان کرد: با توجه به زمان اندک به پایان رسیدن ششمین دوره ششم شوراهای اسلامی بهتر است تمامی عزیزان عملکرد خود را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و در این زمان باقیمانده تمام تلاش خود را بکنند تا خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهند.

رئیس دادگستری فیروزکوه اظهار کرد: اگ حل مشکلات در توان و بر اساس قانون باشد شوراها وظیفه دارند که انجام دهند اما جایی که قانون به آنها اجازه نمی‌دهد به هیچ عنوان اجازه ورود ندارند و می‌توانند برای حل مشکلات به مراجع بالاتر مراجعه کنند.

وی بزرگترین و مهم‌ترین امر در روستاها که باعث کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضائی و اختلاف بین روستاییان خواهد شد را سند دار شدن زمین‌ها دانست و بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با رئیس ثبت و اسناد شهرستان امسال تمامی زمین‌های زراعی خارج بافت و منازل و املاک داخل بافت (با هماهنگی بنیاد مسکن) روستا با کمک شورا سنددار خواهد شد و هیچ روستایی زمین‌هایش بدون سند نخواهد ماند و خوشبختانه نقشه برداری زمین‌ها هم کاملاً رایگان انجام خواهد شد.

وی یکی از دغدغه‌های روستاییان را فنس کشی زمین‌های کشاورزی عنوان نمود و بیان داشت: در بازدیدهای میدانی به عمل آمده از دغدغه‌های مردم فنس کشی زمین‌های کشاورزی است که جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون از آن جلوگیری به عمل می‌آورد ولی با توجه به اینکه وظیفه ما مسئولین حل مشکلات و دغدغه مردم است در شورای تأمین با هماهنگی‌های لازم صورت گرفته با مدیر کل جهاد کشاورزی مقرر شد که زمین‌های زراعی با تأیید شورا و طی نمودن روال قانونی توسط متقاضی فنس کشی شوند.

رئیس دادگستری با تاکید بر حفظ مراتع گفت باید دام بر اساس پروانه و تعدادی که در آن ذکر شده داخل مراتع روستاها شوند چرا که استفاده بی‌رویه دام‌ها از مراتع و از بین بردن پوشش گیاهی منجر به وقوع سیل خواهد شد و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای روستاییان به وجود خواهد آورد.‌

درزی بورخانی در پایان از تمامی شوراها خواست که در هزینه دقت کرده و در چارچوب قانون گام بردارند و سرفصل بودجه را رعایت کنند چرا که اگر هزینه خارج از سرفصل انجام شود آن شورا مجرم خواهد بود حتی اگر در جهت کمک به مردم باشد.

کد خبر 6094651

دیگر خبرها

  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان