Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرکت‌های اعتراضی علیه رژیم آل خلیفه در بحرین با آغاز فعالیت های بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت آیت الله «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستان که توسط آل سعود اعدام شد، از سرگرفته می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی ۱۴ فوریه بحرین روز یکشنبه نوشت: فعالیت‌های بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت آیت الله شیخ باقر النمر از دیروز بصورت رسمی آغاز شد و به مدت یک هفته (تا هشتم ژانویه) ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین» از جریان‌های منتقد رژیم آل خلیفه اعلام کرد: در این مدت یاد و خاطره شهید آیت الله باقر النمر که کارهایش بر اساس دفاع از حق و حقوق بشر و کرامت انسانی بود، گرامی داشته می‌شود و با یادآوری اهداف ایشان، بر این پیام تاکید دارد که مقاومت برای تحقق این اهداف ادامه دارد. 

این جریان سیاسی بحرین اضافه کرد که پنجمین سالگرد شهادت شیخ باقر النمر یادآور تاریخ و فرهنگ اصیل شیعه در " شبه جزیره عربستان" و تاکیدی بر لزوم احیای مفاهیمی است که این روحانی بر آن اصرار کرد و برای آن در طول سالها مقابل رژیم آل سعود و «رویکرد وهابی» آن مقاومت کرد.

جریان ۱۴ فوریه بحرین افزود: تردیدی نیست که گرامیداشت شهادت این مجاهد وارسته، اهداف مخالفان سیاسی آل سعود را متبلور و بر کار در جهت حفظ غرور و عزت  که اساس آگاهی سیاسی فرهنگ اسلامی شیعه از جمله تجسم و دفاع از حقوق همه افراد است، تاکید می‌کند. این فعالیت‌ها همچنین نقش ایشان (آیت الله باقر النمر) را در مقابله با ظالمانی که اصرار در تضعیف رویکرد وی داشتند را برجسته می‌کند، زیرا پس از گذشت پنج سال از شهادت این روحانی رویکرد و حرکت وی همچنان ادامه دارد و آل سعود در از بین بردن این اندیشه ناکام مانده است.

در ادامه بیانیه ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین آمده است: با گرامیداشت این شهادت، مظلومیت شهدا و آنچه به دست رژیم آل سعود که بر اساس خونریزی، عملیات انتقام، تبعیض، فرقه گرایی، محرومیت، حاشیه‌سازی و سیاست خاموش کردن دهان‌ها و انتقام جویی از  شهروندان پایه گذاری شده است، تبلور می‌یابد. 

بزرگداشت شهادت آیت الله شیخ باقر النمر، حجم ظلمی که بر او انجام شد را نمایان می‌کند و شکی نیست که این یک نمونه بارز از آنچه برای شهروندان عربستانی به ویژه تبعیضی که شهرهای شیعه نشین «قطیف» و «الاحسا» در عربستان با آن مواجه هستند، می‌باشد.

بر اساس گزارش رسانه‌های وابسته به گروههای منتقد و مخالف رژیم آل خلیفه همزمان با پنجمین سالگرد شهادت آیت الله باقر النمر راهپیمایی‌های اعتراضی در برخی نقاط بحرین با عنوان «انقلاب نمر پیروز است»، برگزار شده و از دیشب نیروهای امنیتی بحرین در محلات و مناطق مختلف این کشور مستقر شده‌اند. 

همچنین در ششمین سالگرد بازداشت «شیخ علی سلمان» رئیس «جمعیت وفاق ملی اسلامی» بزرگترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین، چندین شهر این کشور این روزها شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌های مردم به منظور درخواست جهت آزادی وی بوده است.

مقامات آل سعود اوایل سال ۲۰۱۶ آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه این کشور را به دلیل انتقاد از رژیم حاکم بر ریاض برای محدود کردن آزادی بیان در عربستان اعدام کردند. 

بحرین نیز از سال ۲۰۱۱ تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پنجمین سالگرد شهادت ۱۴ فوریه بحرین شهادت آیت الله رژیم آل خلیفه باقر النمر آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از  خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا ظهر امروز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع و ضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش تسنیم، تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت 205 روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد