Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح اله نوروزی صبح یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان افزود: تمام تصمیم گیرها و مدیریت بیماری کرونا باید به سمتی پیش رود که نتیجه آن بهبود شرایط در حوزه شهرستان دشتستان باشد و این کار بدون همراهی و همکاری نهادهای مردمی، ادارات، بانک‌ها و حوزه بهداشت و درمان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دشتستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آذرماه با همکاری بسیج و سپاه شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است و تمام اقدامات ما در راستای هرچه عملیاتی شدن این طرح در شهرستان باید انجام گیرد.

نوروزی اظهار کرد: از اهتمام جدی حوزه بهداشت و درمان و دیگر حوزه‌ها، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها در راستای اطلاع‌رسانی شب یلدا صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

دسته‌بندی‌ها (رنگ‌بندی) شکننده است

نوروزی با بیان اینکه وضعیت کنونی را نباید ملاک قرار دهیم و این دسته‌بندی‌ها (رنگ‌بندی) شکننده است گفت: اگر بخواهیم شرایط کنونی (وضعیت زرد) را حفظ کنیم، همه نهادها و ادارات و همچنین بخشداران با محوریت دبیرخانه شبکه بهداشت و درمان در راستای جلوگیری از عادی‌سازی و عادی انگاری شرایط باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی نمایند.

وی با بیان اینکه هر زمان نتیجه مطلوبی در بحث کرونا داشته‌ایم فقط با همدلی مردم و سازمان‌ها به‌دست‌آمده است، تأکید کرد: رعایت مجدد و قوی‌تر پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان از فرمانداری، ادارات، بانک‌ها و اصناف با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال شود و اداراتی که مصوبات را به خوبی رعایت کرده‌اند، برای تشویق به مردم معرفی شوند.

خطرات دورهمی‌های خانوادگی در وضعیت کرونایی

فرماندار دشتستان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از بستری‌های کرونایی در کل کشور مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است، باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری در خصوص خطرات دورهمی‌های خانوادگی در شیوع کرونا توسط شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها و بخشداران مناطق مختلف شهرستان انجام گیرد و خانواده‌ها نیز محدودیت‌های تردد در مرکز شهرستان (۹ شب تا ۴ صبح) را جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه دورهمی در فضاهای بسته خودداری نمایند.

رصد بیشتر بازار

نوروزی اظهار کرد: اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت باید وضعیت بازار روز و اصناف را با مدیریت بهتری رصد نمایند و با نظارت فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان همانند اول آذرماه با مسئولین اتحادیه‌ها و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن برنامه‌ریزی قوی‌تری برای گشت‌های مشترک انجام دهد تا بتوانیم از عادی‌سازی و ساده‌انگاری‌ها به خصوص در اصناف پیشگیری نمائیم و نگذاریم که وضعیت شهرستان تغییر کند زیرا اولین قشری که از این تغییر وضعیت (نارنجی یا قرمز) آسیب می‌بیند، اصناف می‌باشند.

وی با تأکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در ایام فاطمیه باید در مساجد و حسینیه‌ها باید مانند ایام ماه محرم و صفر رعایت شود گفت: از سخنرانان غیربومی در این شب‌ها که می‌تواند باعث تجمع بیشتری شود، استفاده ننماییم و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی (فیزیکی)، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و محدودیت زمان برگزاری مراسم‌ها باید موردتوجه قرار گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان بر این موارد نظارت جدی داشته باشند.

ممنوع بودن برپایی هر نوع نمایشگاهی تا اطلاع ثانوی

نوروزی بیان کرد: در این شرایط کنونی، حق برپایی هیچ نمایشگاهی تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان وجود ندارد و از بخشداران، شهرداران و همچنین نهادهای مردم نهاد خواست که هیچ نامه‌ای در این خصوص به فرمانداری ارسال نکنند.

فرماندار دشتستان همچنین گفت: مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با محدودیت زمانی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار شود.

نوروزی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در تمامی بخش‌ها با همکاری و همراهی مراکز خدمات جامع سلامت، شهرداری‌ها بخشداران انجام گیرد و در این خصوص اطلاع‌رسانی و نظارت‌های بخشداران و بازرسان بهداشتی نقش مؤثری در کنترل و پیشگیری و همچنین مدیریت این بیماری دارد.

تشدید نظارت‌ها در ترمینال‌ها

نوروزی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ترمینال‌ها به صورت جدی‌تر دنبال شود و یکی از مصوبات مهم ما در ستاد مقابله با کرونا است.

فرماندار دشتستان گفت: صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان توسط فرمانداری ادامه دارد و از مردم خواست که قبل از خروج از شهرستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی (جریمه خودرو) برای گرفتن برگه تردد اقدام کنند.

وی بیان کرد: در حوزه استان، با کمک خداوند و همراهی مردم و نهادها پیک سوم را تجربه نکردیم و اگر ساده‌انگاری کنیم قطعاً می‌توانیم پیک چهارم را خدای ناکرده تجربه کنیم.

نوروزی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی، یکی از اقدامات مهم آن، گرفتن تست کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی است و در این راستا در صورت عدم همکاری خانواده‌ها باید دادستانی و نیروی انتظامی همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و با توجه به آمارهای روزانه شبکه بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته روند افزایشی است و ما باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بازدید از پارک منابع توسط شبکه بهداشت و درمان و سازمان منابع طبیعی باید انجام شود و نتیجه بازدید در اسرع وقت به فرمانداری ارسال گردد و در خصوص یا بسته بودن این مکان تفریحی تصمیم‌گیری صحیحی گرفته شود تا بتوانیم به کنترل و مدیریت کرونا کمک کرده باشیم.

استفاده از از ظرفیت سامانه شاد در خصوص پرهیز از دورهمی‌ها

نوروزی افزود: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت سامانه شاد در خصوص پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و ساده‌انگاری کرونا به والدین اطلاع‌رسانی نماید و تمامی آزمون‌های مدارس به غیر از پایه دوازدهم باید به صورت مجازی برگزار گردد.

فرماندار شهرستان دشتستان با بیان اینکه رسانه‌ها و روابط عمومی‌های تمامی نهادها با جدیت در خصوص بیماری کرونا اطلاع‌رسانی کنند، گفت: باید یادآوری نمایم که موضوع کرونا تمام نشده است و تمامی برنامه‌ریزها، پیگیری‌ها، نظارت‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که به وضعیتی نرسیم که دوباره اصناف متضرر و منابع مالی و انسانی زیادی درگیر این بیماری شوند.

کد خبر 5112448

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله نوروزی فرمانداری فرمانداری دشتستان ویروس کرونا قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز 9 دی آمار کرونا کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا جبهه مقاومت عکس استانها شهرستان کرج گرگان دورهمی های خانوادگی شبکه بهداشت و درمان پروتکل های بهداشتی فرماندار دشتستان شهرستان دشتستان اطلاع رسانی دورهمی ها نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز حل شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر کریم میرزایی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر ضمن اشاره به هفته سلامت و برنامه های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه های متعددی اجرا کرده است.

میرزایی افزود: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده ترین روستاها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت بیان کرد: خوشبختانه در تمامی حوزه های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

میرزایی به رشد محدود جمعیت و خطر کهنسالی جمعیت طی سال های آینده اشاره و خاطرنشان کرد: کشوری موفق است که جمعیت آن جوان و سلامت باشند. بنابراین یکی از وظایف مهم ما در حوزه بهداشت و درمان، پرداختن به موضوع جوانی جمعیت است و همه مجموعه ها باید کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه نرخ باروری از عدد هفت در سال ۱۳۵۷ امروز به عدد ۱.۲ کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمند دو برابر می شود و تا سال ۱۴۲۹ از هر چهار نفر یک نفر سالمند است، در نتیجه در ایران یک چهارم جمعیت سالمند خواهند بود.

میرزایی یادآور شد: خوشبختانه امید به زندگی در کشور طی ۴۵ سال گذشته افزایش یافته و به ۷۵ سال رسیده است که نشان دهنده اقدامات مناسب بهداشت و درمان در حوزه سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر غربالگری سرطان و ارائه خدمات ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، مرکز ناباروری و درمانگاه دیابت را از جمله بخش های بیمارستان مهر برشمرد که به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر را نخستین مرکز غربالگری در سطح استان خواند و گفت: مرکز ناباروری نیز با حضور متخصصان زنان، طب سنتی، کارشناسان مامایی و پاتولوژی با هدف جوانی جمعیت خدماتی در سطح دو ارائه می دهد که امیدواریم با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی همدان سطح این خدمات به رتبه سه برسد.

میرزایی همچنین به افزایش تعداد تخت های بخش نوزادان بیمارستان مهر از ۲۰ تخت به ۴۰ تخت به همت خیرین و افزایش تعداد تخت های بخش آی سی یو نوزدان از ۱۲ تخت به ۱۸ تخت اشاره کرد و افزود: بخش پاتولوژی بیمارستان مهر نیز در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیمی درمانی بیماران سرطانی در ملایر انجام می شود، گفت: همه این فعالیت ها در راستای سلامت مردم است.

میرزایی از افزایش تعداد اتاق عمل های بیمارستان امام حسین(ع) از ۴ اتاق به هشت اتاق خبر داد و بیان کرد: دو پایگاه فوریت های پزشکی یکی در میدان طالقانی و دیگری در روستای حسین آباد ناظم به همت خیرین در حال ساخت است و با بهره برداری از آنها تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی در ملایر به ۱۲ پایگاه می رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به بروز شدن تمامی دستگاه های موجود در بیمارستان های مهر و امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز حل شود.

میرزایی ادامه داد: دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی از خریداری تجهیزات پزشکی برای بیمارستان امام حسین(ع) به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط یک خیر خبر داد و افزود: موانع بهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع) روستای گوراب برطرف و تجهیزات بیمارستان خریداری و مجوز انشعابات اخذ شده است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

میرزایی در بخش دیگری ضمن اشاره به پیگیری های مختلف برای ارتقا دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی گفت: در حال حاضر نامه ای مبنی بر ارتقاء دانشکده پرستاری به علوم پزشکی به دست ما نرسیده است اما سعی می کنیم بتوانیم دانشکده علوم پزشکی مستقلی داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از تامین زمین برای ساخت بیمارستان آموزشی در ملایر خبر داد و یادآور شد: در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم تا عملیات اجرایی این بیمارستان را آغاز کنیم.

۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز در ادامه حفظ سلامت را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: اولین هدف شبکه بهداشت و درمان ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی یعنی همان خدماتی است که در مراکز بهداشت انجام می شود و خوشبختانه بهداشت در همه شاخص ها، تغییر و تحولات خوبی داشته است.

علی حیدری به اجرای طرح پزشک سلامت خانواده اشاره و مطرح کرد: در این طرح یک مراقب سلامت که همان بهورز است در کنار پزشک حضور دارد تا با تلفیق طرح پزشک خانواده با بهداشت، نتیجه بهتری داشته باشیم؛ زیر ساخت های این طرح در حال انجام است و سال ۱۴۰۴ در شهرستان اجرا خواهد شد.

حیدری به طرح جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: جامعه سالمندی یکی از تهدیدات بهداشتی است  البته خوشبختانه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعداد تولدها از ۳۵۳۹ به ۳۵۸۸ رسیده و یک درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج به موقع و آسان توسط دستگاه ها و ادارات گفت: در حال حاضر ازدواج رشد منفی دارد و باید ازدواج به موقع، به هنگام و آسان را در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

حیدری از آمار بالای بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی که به شیوه زندگی مربوط می شود، خبر داد و گفت: امسال ۵۱ درصد جمعیت در سطح شهر ملایر و ۹۷.۲ درصد جمعیت روستاها غربالگری دیابت و فشار خون شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند، گفت: ۲۹.۳ درصد بیماران دارای فشار خون و ۲۴.۸ درصد افراد دارای استعداد دیابت که هنوز مبتلا نشدند را شناسایی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا