Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس کل دادگستری استان البرز از آزادی ۹۰۰زندانی با اجرای طرح غربالگری زندانیان در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری استان البرز که در ندامتگاه فردیس برگزار شد با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی که توسط رئیس قوه قضائیه انجام شد، اظهار داشت: ماموریت ششم از ماموریت‌ هفتگانه قوه قضائیه بر اساس این سند، مربوط به اصلاح مجرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این سند دادگستری و اداره کل زندان‌ها در خصوص زندانی مسئولیت دارند بنابراین اگر در جایی تکالیف زندان‌ها بیان شده به نقش دادگستری هم اشاره شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز هدف از زندان را در سیستم قضایی جمهوری اسلامی اصلاح برشمرد و بیان کرد: زندان محیطی برای باز اجتماعی شدن فرد است تا هر موقع اصلاح شد با استفاده از ساز و کارهای نهادهای ارفاقی در حکم تجدیدنظر کرده و به هدف مدنظر تربیتی دست یابد.

همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی 120 زندانی غیرعمد در کرمانشاه آزاد شدند 35زندانی جرایم عمد مالی استان بوشهر آزاد می‌شوند همزمان با سالگرد شهید سلیمانی 17زندانی جرایم غیرعمد در استان ایلام آزاد شدند

فاضلی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم این نشست مهیا کردن دیدار حضوری همه مدیران با زندانیان با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا و اخذ تصمیمات به منظور حل مشکلات مددجویان است، عنوان کرد: با برگزاری این نشست‌ها بسیاری از مشکلات ندامتگاه‌های استان البرز برطرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه طرح غربالگری زندانیان پیش از ابلاغ طرح غربالگری قوه قضائیه به همت دادستان‌های عمومی و انقلاب کرج و فردیس آغاز شد، عنوان کرد: مشکلات بیش از 6 هزار زندانی در طرح غربالگری و پایش بررسی شد و در قالب گفت‌وگوی حضوری قضات با زندانیان بود که تاکنون منجر به آزادی 900 نفر از زندانیان شده است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در نتیجه طرح پایش و حضور منظم قضات ناظر در زندان‌های استان و بازدیدهای سایر قضات که در روز گذشته 120 نفر از آنها در زندان‌های استان حاضر شده و مشکلات مددجویان را مورد بررسی قرار دادند تاکنون 730 نفر آزاده شده و 107 نفر دیگر که کمتر از 6 ماه از مدت زمان حبس آن‌ها باقی مانده با طی مراحل قانونی شامل مرخصی منتهی به آزادی می‌شود.
وی با اعلام خبر آزادی 34 زندانی با کمک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان بیان کرد: 900 نفر نیز مشمول شرایط پابند الکترونیکی شناسایی شده‌اند که با مهیا شدن شرایط از این ظرفیت با تشخیص همکاران قضایی در دادسرا و دادگاه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز اعزام زندانیان به زندان باز و اردوگاه حرفه آموزی و اشتغال را که در راستای استفاده از ظرفیت قانون آیین دادرسی کیفری با تصمیم شورای طبقه بندی انجام می شود را یکی دیگر از اقدامات دادگستری استان برشمرد و گفت: استفاده از این ظرفیت در دادسرای عمومی و انقلاب کرج آغاز شده است و دادستان‌های سایر حوزه‌های قضایی استان هم برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت را در اسرع وقت پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان البرز طرح غربالگری زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدیقه وسمقی آزاد شد

به گزارش خبرآنلاین از بامدادنو، در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین خارج شد.
وسمقی که به عنوان محقق و اسلام‌پژوه شناخته می‌شود، روز ۲۶ اسفند در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او چند روز پیش از بازداشت گفته بود که احضار شده اما به دلیل «مشخص نبودن اتهامات» به دادسرا نخواهد رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901149

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید