Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار واحد دانشگاه ایسکانیوز، دایره فعالیت های حاج قاسم سلیمانی فراتر از ابعاد نظامی بود و وی به عنوان یک شخصیت برجسته تاثیر بسزایی در  امور سیاسی داشت. امیر حیات مقدم از فرماندهان نظامی و همرزمان سردار سلیمانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز از نقش آفرینی‌ حاج قاسم در عرصه‌های مختلف یاد کرد و توفیقاتش را نتیجه الطاف خداوند و اخلاص او دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیات مقدم درباره جامعیت شخصیت سردار سلیمانی گفت: در سپاه و ارتش عبارتی داریم که می‌گوید «سردارها همه رسته‌ای هستند»؛ یعنی در همه رسته‌ها می‌توانند ایفای نقش کنند. سردار سلیمانی هم شخصیتی چند بعدی داشت. هم نظامی بود هم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی؛ البته در حوزه نظامی برجسته‌تر بود و با تجارب بالایی که از زمان جنگ داشت دستاوردهای زیادی به‌دست آورد.

رئیس اسبق ستاد نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش‌آفرینی قاسم سلیمانی در حوزه سیاسی اظهار کرد: سفر حاج قاسم به روسیه و هماهنگی با پوتین از اقدامات بسیار مهم او بود. مذاکرات او بود که روس‌ها را برای گام‌های بعدی توافقات متقاعد کرد و بعد از همین تعاملات روند مبارزه با داعش قدرت و سرعت گرفت.

وی با تاکید بر نبوغ قاسم سلیمانی بیان کرد: نکته جالب درباره سردار سلیمانی این است که او تخصص و تحصیلات دانشگاهی نظامی نداشت. این عملکرد بی نظیر او بدون گذراندن دوره های مربوط نشان دهنده بلوغ، نبوغ، ذکاوت و انگیزه‌اش بود. به ویژه انگیزه بالایی که برای مجاهدت داشت او را سرآمد همه فرماندهان هم سطح خودش کرده‌ بود.

حیات مقدم اثرگذاری حاج قاسم را منحصر به فرد برشمرد و افزود: بیان بسیار نافذ و برنده‌ای داشت که بر شنونده تاثیرگذاری بالایی داشت. هم خوب حرف می‌زد و هم حرف خوب می‌زد. با عنایت خدا برخی شخصیت‌ها طوری پرورش می‌یابند که الگویی برای سایرین شوند. سردار سلیمانی الگویی مطلوب برای افراد نظامی، سیاستمداران و حتی فعالان فرهنگی شده است که همه می‌توانند از این الگو در جهت عملکرد بهتر و خالصانه درس بگیرند.

رئیس اسبق ستاد نیروی زمینی سپاه اخلاص را کلید قفل‌هایی که حاج قاسم آن‌ها را باز کرد دانست و گفت: حاج قاسم بسیار مخلص بود و همه تلاش‌هایش معطوف خدا بود. کسی که این‌طور در کارهایش خلوص داشته باشد خدا هم به او نظر ویژه‌ای خواهد داشت. لطف خدا به سردار سلیمانی او را محبوب کرد و همین باعث شد در ارتباطاتش با فرماندهان داخلی و خارجی موفق باشد. تعاملات هدفمند و کارساز او با سید حسن نصرالله، انقلابیون یمن، افغانستان و عراق مصداق این حسن رابطه است.

وی با یادآوری تواضع و فرمان‌پذیری همیشگی شخصیت سردار سلیمانی بیان کرد: هیچ‌گاه نگفت «من سرلشکرم یا فرمانده نیروی قدس سپاهم!» خیلی تواضع داشت و در عین حال قاطع بود. در دفترش نمی‌نشست و دیگران را صدا نمی‌کرد، بلکه هرجا لازم بود در هر فضایی حضور داشت. در ولایت‌پذیری مطیع بود و ترکیب این ولایت‌پذیری با خلوص نتایج برجسته‌تر و توفقیات بیشتری به دنبال داشت.

حیات مقدم در پایان با یادآوری خاطرات سال‌های دفاع مقدس و مجاهدت در کنار سردار سلیمانی گفت : صدای حاج قاسم را به یاد دارم که در کربلای پنج زیر آتش سنگین دشمن بسیار قوی، حماسی و غیرتمندانه با بیسیم حرف می‌زد. او به همراه سرداران کوثری، قربانی و قالیباف در 48 ساعت محاصره دشمن بودند. همه ما جوان بودیم و در شرایط سخت جنگی مقاومت کار ساده‌ای نبود اما نکته‌ای که فراموش نمی‌کنم این است که با همه فشارهای جنگ لحظه‌ای و به اندازه ذره‌ای ترس در روحیات حاج قاسم ندیدم.

انتهای پیام/

زینب رجایی کد خبر: 1086376 برچسب‌ها شهید قاسم سلیمانی سپاه پاسداران روابط ایران وروسیه اخلاق سیاسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی سپاه پاسداران روابط ایران وروسیه اخلاق سیاسی سردار سلیمانی قاسم سلیمانی حیات مقدم حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه طرف اوکراینی در خط مقدم جبهه، به شدت وحشت زده شده است، گفت که روسیه حالا باید عملیات نظامی را به سرانجام برساند.

پسکوف تاکید کرد: در خط مقدم جبهه، طرف اوکراینی به شدت ترسیده است. اطلاعات دسته اولی که در اختیار داریم حاکی از آن است که در آن سوی میدان جنگ، ترس رو به افزایش است. نکته حائز اهمیت این است که همین روند و تحرک را حفظ کنیم. خیلی اهمیت دارد که متوقف نشویم و اهداف عملیات نظامی را محقق کنیم.

اظهارات پسکوف در حالی است که پنتاگون به‌تازگی از بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار رونمایی کرد. علاوه بر این، بسته ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید سرانجام پس از ماه‌هاست بن‌بست در کنگره آمریکا، به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در عین حال، وزارت دفاع روسیه از افزایش شمار قربانیان ارتش اوکراین در خط مقدم جبهه خبر داده است.

کد خبر 6091076

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون