Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@17:06:29 GMT

آغاز پویش موتور سوار خوب در منطقه 7

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۳۳۲۹

آغاز پویش موتور سوار خوب در منطقه 7

خبرگزاری آریا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 از آغاز پویش "موتور سوار خوب "در سطح این منطقه خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، فائزه دولتی با بیان این مطلب افزود: کمپین آموزشی، ترویجی "موتورسوار خوب" برای دومین سال پیاپی با هماهنگی ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح و همکاری معاونت امور اجتماعی فرهنگی و حمل ونقل وترافیک درمنطقه هفت در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او خاطرنشان کرد: این پویش با هدف آشنا سازی شهروندان و موتور سواران با راه های ایمن و قانونمند استفاده از موتور سیکلت، کمک به رشد کیفی فرهنگ رانندگی و ترویج فرهنگ موتور سواری خوب برای راکبین موتورسوار، آگاهی بخشی نسبت به بی نظمی ها و کم توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسواران، ارتقای روحیه مشارکت پذیری در شهروندان و حق اعتراض به رفتارهای پرخطر موتورسواران در این منطقه در حال اجرا است.
معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه این پویش از اواخر آذر ماه درسطح منطقه آغاز و تا پایان اردیبهشت سال 1400 ادامه خواهد داشت، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی آنلاین برای موتورسواران، کودکان و نوجوانان، دانش آموزان، شهرداران مدارس، زنان خانه دار و مربیان مدارس، همچنین برگزاری مسابقات مختلف و تولیدات رسانه ای، اجرای مانور و انتخاب موتورسوار نمونه ازجمله اقدامات اجرایی این طرح خواهد بود .
او با اشاره به اینکه این طرح با محوریت تردد نکردن موتورسیکلت‌ها در خط ویژه، تونل و پیاده‌راه، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت سرعت مطمئن در پایتخت راه‌اندازی شده است، یادآور شد: حضور تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت در شهر تهران به عنوان پرجمعیت ترین شهر کشور مشکلات بسیاری را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است اما از سوی دیگر افزایش سرسام‌آور هزینه حمل و نقل، گرانی‌خودرو، شرایط دشوار کرونا، عدم نیاز به جای پارک و تردد آسان در همه نقاط شهر سبب شده تا بسیاری از شهروندان برای عبور و مرور خود از این وسیله نقلیه استفاده کنند.
به گفته او براساس گزارش پلیس اصلی‌ترین علت تصادف‌موتور سیکلت‌ها، عدم توجه به جلو و تغییر مسیرهای ناگهانی، سرعت غیرمجاز و عبور از نقاط ممنوعه و دلیل مهم در مرگ راکبان هم نداشتن کلاه ایمنی استاندارد است. از همین رو منطقه 7 با اجرای پویش موتور سوار خوب با هدف آشنایی شهروندان و موتورسواران با راه های استفاده ایمن و قانونمند از موتورسیکلت و ترویج فرهنگ موتورسواری خوب در این منطقه در تلاش است تا گامی اساسی در مسیر کاهش آسیب های شهری بردارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا الهیاری، شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تأیید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6094172

دیگر خبرها

  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود