Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:38:50 GMT

چاه‌های غیرمجاز عمیق منجر به فرونشست زمین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۳۳۶۶

چاه‌های غیرمجاز عمیق منجر به فرونشست زمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد حاج رسولی‌ها، با اشاره به اینکه اجرای طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی، تعداد حفر چاه غیرمجاز را کاهش داده است گفت: سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار چاه غیر مجاز در کشور مسدود می‌شود که البته بخشی از این تعداد، دوباره حفر می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه ما در خصوص چاه‌های غیرمجاز عمیق است، افزود: این چاه‌ها بیشتر در فلات مرکزی ایران و در استان‌های تهران، اصفهان، کرمان و یزد وجود دارد که آبخوان‌های آن‌ها به راحتی تغذیه نمی‌شود و شاهد فرونشست هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۲۴ هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد ادامه داد: آمارگیری چاه‌های غیر مجاز هر ۵ سال یکبار انجام می‌شود که هم اکنون دور سوم آن در ۲۸ استان به پایان رسیده است. ۶۰ تا ۷۰ درصد چاه‌های غیرمجاز در استان‌های شمالی و شمال غربی قرار دارند که البته این چاه‌ها، کم عمق بوده و در حاشیه رودخانه‌ها حفر می‌شوند که دغدغه چندانی ندارد.

کد خبر 5112618

منبع: مهر

کلیدواژه: چاههای غیرمجاز مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ قیمت دلار ویروس کرونا قیمت خودرو مصرف برق شاخص کل بورس تولید نفت قیمت نفت بورس تهران بانک مرکزی ایران قیمت یورو تولید برق بازار سرمایه چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)