Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:13:22 GMT

قطاری که از خانه‌ها می‌گذرد و جان می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۳۶۱۵

قطاری که از خانه‌ها می‌گذرد و جان می‌گیرد

ایسنا/قزوین شریفیه در بخش محمدیه شهرستان البرز استان قزوین واقع‌شده است، منطقه جنوبی شهر شریفیه قزوین در مسیر ریلی قطار قرار دارد و به دلیل فاصله ۱۷ متری عبور ریل با منطقه مسکونی همواره شاهد عبور کودکان و نوجوانان از این مسیر هستیم و هرازگاهی در اثر عبور کنجکاوانه کودکان یا بزرگ‌سالانی از روی ریل قطار شاهد بروز حوادث دلخراش برخورد عابران با قطار در این منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته (۱۳ دی‌ماه) در شهر شریفیه دختر ۱۲ ساله‌ای نزدیک ریل قطار در حال بازی بود که با قطار در حال حرکت برخورد کرد و به‌شدت مصدوم شد، این دختر نوجوان با انجام عملیات احیای کارشناسان اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما شدت صدمات وارد شده به‌قدری زیاد بود که در نهایت جان خودش را از دست داد.

شریفیه در بخش محمدیه شهرستان البرز استان قزوین واقع‌شده است، شهر شریفیه قزوین در مسیر ریلی قطار باری از کهن دژ تا گمرگ شهرصنعتی البرز، قطار تهران تبریز و خط جدید قزوین تا تهران قرار دارد؛ به دلیل فاصله ۲۰ متری عبور ریل با منطقه مسکونی همواره شاهد عبور کودکان و نوجوانان از این مسیر هستیم و هرازگاهی در اثر عبور کنجکاوانه کودکان یا بزرگ‌سالانی از ریل قطار شاهد بروز حوادث دلخراش برخورد عابران با قطار در این منطقه هستیم.

ریل راه‌آهن علاوه بر این دختر نوجوان، بازیگاه و محل سرگرمی کودکان زیادی است که بدون توجه به عبور قطار به بازی می‌پردازند و هیچ حفاظ و دیواری برای جلوگیری از ورود شهروندان به حریم ریل راه‌آهن وجود ندارد، اگرچه مسئله ایمن‌سازی راه‌آهن سال‌هاست که مطرح‌شده اما همچنان ریل راه‌آهن محل بازی، سلفی و عکاسی شهروندان است.

راه‌آهن مسئول ایمن‌سازی منطقه مسکونی شریفیه است

قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه حادثه برخورد قطار با عابر ارتباط مستقیمی با مدیریت بحران ندارد، تصریح می‌کند: در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این موضوع مطرح‌ شده و در حال حاضر راه‌آهن دنبال این است که مسیر عبور قطار از مناطق مسکونی را فنس کشی کند.

وی اضافه می‌کند: ساختمان‌هایی که در حریم ریل راه‌آهن قرار دارد برخی دارای مجوز هستند و برخی دیگر مجوزی دریافت نکردند، اهالی منطقه شریفیه تمایلی به موضوع فنس‌کشی ندارند، درعین‌حال شهرداری و فرمانداری به دنبال این هستند که حریم راه‌آهن مشخص شود، اگر ساختمانی بدون مجوز باشد باید تعیین تکلیف شود اگر راه‌آهن بخواهد این قسمت را تصرف کند باید خسارت ساختمان‌ها را بپردازد.

مهدیخانی یادآور می‌شود: ایمن‌سازی در دستور کار راه‌آهن قرار دارد، در شهرستان تاکستان به دنبال این هستند که ریل را به خارج از شهر ببرند، اما در شریفیه فضایی وجود ندارد که بخواهند به بیرون از شهر ببرند، بنابراین راه‌آهن به دنبال فنس‌کشی است که مشکلاتی برای ساکنین منطقه به وجود نیاید.

وی خاطرنشان می‌کند: در محدوده راه‌آهن حدود ۶۰ ساختمان است که اگر درب خانه را باز کنی ۱۵ متر جلوتر ریل قطار وجود دارد، ایمن‌سازی این مناطق اهمیت زیادی دارد و راه‌آهن با فنس‌کشی یا دیوار پیش‌ساخته باید این امنیت را تأمین کند اگرچه در اغلب حوادث عابرین مقصر هستند.

مدیرکل بحران استانداری قزوین یادآور می‌شود: چند ماه پیش دو جوان برای گرفتن عکس سلفی روی ریل راه‌آهن قرار می‌گیرند درحالی‌که قطار در حال حرکت را دیده بودند اما با توجه به نزدیکی و برخورد با قطار یکی از این دو جوان فوت کرد.

راه‌آهن شمال باید تعهداتش در خصوص ایمن‌سازی مسیر را انجام دهد

آیت نظری‌اصل، سخنگوی شورای شهر شریفیه نیز در این خصوص می‌گوید: سال گذشته در شورای تأمین بخش محمدیه با حضور دادستان محمدیه و نماینده‌ای از راه‌آهن، بخشدار و نیروی انتظامی مصوبه‌ای مبنی بر ایمن‌سازی این مسیر تصویب شد، با توجه به مصوبه قرار شد با همکاری راه‌آهن و مشارکت شهرداری اعتباری پیش‌بینی و این مسیر دیوارکشی شود.

وی افزود: در گام اول ما ۲۰۰ میلیون اعتبار اولیه در نظر گرفتیم، راه‌آهن تأکید دارد که شهرداری باید فنس‌کشی انجام دهد درحالی‌که عمر مفید فنس از نظر ما یک تا ۶ ماه است بنابراین با این طرح مخالفت کردیم، حتی شورای تأمین نیز نصب فنس را تأیید نکرد، بنابراین قرار شد که راه‌آهن دیوار بکشد و شهرداری بالای دیوارها را نرده‌کشی کند.

نظری یادآور شد: ساختمان‌های ساخته‌شده در قسمت راه‌آهن ساختمان‌های قدیمی است که هیچ‌کدام برای زمان شهرداری نیست و همه آن‌ها با مجوز راه‌آهن و در حریم ۱۷ متری راه‌آهن تأسیس‌شده‌اند، تمام املاکی که از شهرداری مجوز دریافت کردند حریم ۴۵ متری با راه‌آهن را رعایت کردند، این مسئله در شورای تأمین نیز مطرح‌شده است و دادستان محمدیه نسبت به راه‌آهن اعلام‌ جرم کرده است.

وی تأکید کرد: راه‌آهن شمال باید تعهداتش در خصوص ایمن‌سازی مسیر را انجام دهد؛ بیش از ۵۰۰ ساختمان در مسیر باند قطار وجود دارند که امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد، ما در این مسیر شاهد برخورد قطار با عابرین پیاده هستیم در سال جاری یک دختر ۱۲ ساله حین بازی با قطار بازی و جانش را از دست داد، سال گذشته نیز ۳ نفر با قطار برخورد کردند و بهتر است که ایمن‌سازی این مسیر زودتر در دستور کار قرار بگیرد و ما آماده همکاری در این خصوص هستیم.

به گزارش ایسنا اگرچه مسئولان استانی، راه‌آهن را مسئول اصلی ایمن‌سازی می‌دانند اما پیگیری ایسنا برای مصاحبه با مسئولین راه‌آهن شمال بی‌نتیجه ماند، امیدواریم با اقدام به موقع مسئولین راه‌آهن و احداث دیوار در این منطقه از بروز حوادث این‌چنینی جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادف با قطار ریل راه آهن شهر شریفیه ایمن سازی راه آهن ریل قطار فنس کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود

علی اکبر حسینی محراب، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در محل سرسرای استانداری بیان کرد: پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان باید به بهترین شکل انجام شود.

حسینی محراب ادامه داد: دستگاه‌های استان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: مسیر تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی امسال نیز همچون سال گذشته از مرز چذابه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی است، اظهار کرد: موکب‌داران گرداننده اصلی اربعین حسینی هستند و مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.

خوزستان از جمله استان‌های کشور است که طی ۱۳ سال گذشته میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلم/ در ون‌های پلیس چه می‌گذرد؟
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات