Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیام آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: ارتحال علم ربانی و فقیه صمدانی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی رحمت‌الله علیه که از سابقون  در انقلاب بودند، مایه غم و اندوه مردم ولایتمدار ایران اسلامی شد.

وی در این پیام آورده است: ایشان از شاگردان برگزیده علامه طباطبایی(ره)و آیت الله بروجردی و امام راحل و آیت الله بهجت و بزرگان دیگر حوزه مقدسه علمیه قم و از وفاداران به امام بزرگوار و مقام معظم رهبری مدظله العالی و مایه عزت و افتخار حوزه علمیه قم و موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک در این پیام افزوده است: آگاهی، فرهیختگی، دلسوزی و زمان‌شناسی از ویژگی های آن مرحوم بود که با قلم و قدم و بیان در راه تحقق و تثبیت و پایداری نظام اسلامی و ولایت فقیه فداکاری فراوان کردند و شاگردان زیادی نیز تربیت کردند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: آیت الله مصباح یزدی با همه وجود پاسدار حریم اسلام فقاهت و ولایت و اهل ایستادگی و هوشیاری در برابر تحریف و انحراف و التقاط بوده و آثار علمی ایشان نیز منشاء برکات ارزشمند در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بودو

آیت الله دری نجف آبادی افزوده استپ: ارتحال آن عالم ربانی را که با ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری(س) و سالگرد شهادت شهید بزرگ اسلام شپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده همزمان شد را به بقیه الله(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی،علما و مراجع عالیقدر حوزه مقدسه قم و نجف اشرف ،دوستان و ارادتمندان و شاگردان آن بزرگوار ،مردم شریف استان یزد و بیت مکرم و بازماندگان محترم آن بزرگوار تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن فقید سعید حشر با امام و شهیدان و برای بازماندگان سلامت و عافیت و برای رهبر عزیز و حوزه مقدسه علمیه قم و مراجع بزرگوار سلامت و عافیت و پیروزی مسئلت می نمایم.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه جمعه ۱۲ دی ماه جاری دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها استان مرکزی محمدتقی مصباح یزدی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی محمدتقی مصباح یزدی امام جمعه اراک استان مرکزی محمدتقی مصباح یزدی امام جمعه اراک اخبار کنکور مصباح یزدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند