Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، بخشی از اقلام اهدایی جمع‌آوری شده در کتابخانه مشارکتی قدمگاه با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و حجت الاسلام سیدمیثم حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کتابخانه مشارکتی قدمگاه در این نشست عنوان کرد: کتابخانه قدمگاه از ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ در راستای رسالت‌های اجتماعی و عام المنفعه خود، افزون بر برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، با اجرای طرح افق برای کمک و همراهی با خانواده‌های کم بضاعت اقدام کرده و به پایگاهی برای جمع‌آوری و ارسال بسته معیشتی، حمایتی، بهداشتی و کمک‌های مالی تبدیل شده است.

مهدخت کمال پورادیب، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا این برنامه مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه یافت و کتابخانه مشارکتی حسب فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت و افراد آسیب‌دیده از کرونا اقدام به شناسایی و تأمین مایحتاج اولیه این خانواده‌ها کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح افق از سال گذشته و هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) آغاز شد، اضافه کرد: در این طرح موارد اهدایی از سوی خیرین و موقوفات توسط کتابخانه جمع‌آوری شده و در قالب بسته‌های بهداشتی، معیشتی، لوازم مورد نیاز، کمک‌های مالی، اقلام دارویی و کمک هزینه‌های جراحی و کمک هزینه‌های تولد فرزند در مقاطع گوناگون و هم‌زمان با تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

این کتابدار با بیان اینکه تاکنون قریب به ۲ هزار بسته حمایتی در طرح افق کتابخانه توزیع شده است، گفت: این موارد اهدایی شامل ۶۵۰ میلیون ریال اقلام ضروری، همچنین ۷۶۰ میلیون ریال بن خریدکالا بوده است.

پورادیب در ادامه با اشاره بر اهمیت انجام امور خیرخواهانه در کتابخانه‌های عمومی است، عنوان کرد: کتابخانه قدمگاه با توجه به قرار گرفتن در منطقه کم برخوردار شهر شیراز، پتانسیل بسیاری در انجام طرح‌های مؤمنانه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این برنامه، این طرح کتابخانه مشارکتی قدمگاه را ستودنی توصیف کرد و گفت: انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه و مدیریت در زمان بحران‌ها از وظایف ذاتی کتابخانه‌های عمومی است و کتابخانه‌ها در رویکرد جدید خود در حال تبدیل شدن به پایگاه‌های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اقدامات کتابخانه‌های در زمان بحران اضافه کرد: نقش کتابخانه‌های عمومی فراتر از خدمات تأمین کتاب است؛ کتابخانه عمومی باید پایگاه‌های مردمی باشد. کتابخانه‌های عمومی فارس به ویژه شهر شیراز تاکنون نشان دادند که در زمان بحران حمایتگر و اثرگذارند که برای نمونه می‌توان به نقش کتابخانه ملاصدرا در زمان سیل شیراز در منطقه سعدی، کتابخانه قدمگاه در راه‌اندازی طرح افق در دوران بحران کرونا و همراهی کتابخانه‌های عمومی فارس در بحران سیل دیگر استان‌ها اشاره کرد.

کد خبر 5112750

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شیراز اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس کمک مومنانه اوقاف فارس قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا 9 دی کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا جبهه مقاومت عکس استانها شهرستان کرج گرگان کتابخانه های عمومی کتابخانه مشارکتی کتابخانه ها طرح افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • شهرستان مهر میزبان شاعران