Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:59:21 GMT

«آموزش تخصصی قرآن» سیاست اوقاف‌ است

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۳۹۲۲

«آموزش تخصصی قرآن» سیاست اوقاف‌ است

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه در سازمان اوقاف سیاست آموزش قرآن، به‌سمت آموزش تخصصی است، گفت: ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، افتتاحیه طرح ارتقاء قاریان نوجوان (طرح قرآنی سبیل‌الرشاد) در سالن جلسات ساختمان مهر این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی بحرالعلوم- معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه- در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی نه‌تنها الگویی برای همه رزمندگان بلکه الگویی برای همه آزادگان دنیاست، اظهار کرد: حرکت ایشان الگویی برای ما ساخته تا این مسیر را طی کنیم.

وی تصریح کرد: در سازمان اوقاف سیاست آموزش قرآن، به‌سمت آموزش تخصصی است؛ یعنی افردای که در زمینه حفط و قرائت گام‌هایی را برداشته‌اند به درجات بالاتر در آموزش‌های قرآنی برسند؛ با این رویکرد چندین طرح آموزشی طراحی شده است که طرح ارتقاء قاریان یکی از آنها هست.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: همزمان با این طرح دو طرح دیگر برای حافظان و قاریان شرکت‌کننده‌ در مسابقات قرآن که حد نصابی از امتیاز را کسب کرده‌اند، طراحی شده و حدود یک هزار نفر شناسایی شده‌اند و از امروز مرحله ثبت‌نام آنها در مرکز امور قرآنی شکل گرفته است.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما مبحث «جامعیت» است، گفت: زمانیکه صحبت از آموزش حفظ و قرائت می‌کنیم سعی‌مان این است تا مجموعه‌ای از آموزش‌ها که یک قاری و حافظ ممتاز به آن احتیاج دارد، ارائه شود.

وی ادامه داد: ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم تا در آینده الگویی از قاریان و حافظان داشته باشیم که الگوی جامعه باشند.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با مهم خواندن بحث تربیتی، تاکید کرد: از نوجوانان، مربیان و خانواده‌ها درخواست می‌کنم به این نکته توجه کنند که مباحث تربیتی باید در کنار آموزش باشد.

بحرالعلوم خطاب به نوجوانان قرآنی گفت: اگر شما می‌خواهید از قرآن بیش از این ظواهر را دریافت کنید، مقدماتی می‌خواهید؛ مقدماتش مراقبت از افکار و رفتار است.

وی خاطرنشان کرد: به آنچه که از تکنیک‌های حفظ و قرائت گفته می‌شود اکتفا نکنید، زیرا این اکتفا، یک آسیب مهم برای جامعه حفظ و قرائت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرآن کريم قاریان و حافظان قرآن حفظ و قرائت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است