Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحصیل در استرالیا شاید رؤیای بسیاری از افرادی باشد که می‌خواهند تجربه تحصیل در یک کشور ثالث را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسمارت‌اپلای، امرزه ایرانیان زیادی قصد ادامه تحصیل در استرالیا دارند، اما دلیل این موضوع چیست؟

تحصیل در استرالیا انتخابی مناسب برای ایرانیان

استرالیا کشوری است که دانشگاه‌های آن همانند دانشگاه‌های برتر آمریکا و انگلیس، از آخرین متدهای آموزشی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه از اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار بوده و به همین علت دانشجویان بین‌المللی زیادی در این کشور دیده می‌شوند.

نیوزلند نیز نزدیک‌ترین کشور همسایه استرالیا محسوب می‌شود که اخیرا به یکی از مقاصد دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های این کشور از تنوع بالایی برخوردار بوده و دانشجویان با انتخاب‌های زیادی در این کشور مواجه هستند. در این مطلب قصد داریم درباره شرایط تحصیل در نیوزلند و استرالیا صحبت کنیم و با شرایط آن آشنا شویم.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا

از دانشگاه‌های معروف کشور استرالیا، می‌توان به دانشگاه‌های سیدنی و وسترن با رتبه ۸۹ جهانی اشاره کرد. مدت زمان تحصیل در این مقطع همانند بسیاری از کشورها ۴ سال بوده و هزینه تحصیل نسبت به دانشگاه و رشته متغیر است.

اما به طور تقریبی، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. شرایط دریافت پذیرش دانشگاه‌های استرالیا به شرح زیر است.

. داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله

. داشتن مدرک آیلتس ۶

. معدل بالای ۱۵ (‌در صورت نداشتن معدل لازم، باید در دوره‌های فاندیشن شرکت کنید)

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی نیوزلند

بر خلاف استرالیا، طول زمان تحصیل در مقطع کارشناسی کشور نیوزلند ۳ سال است. زیرا تعداد کلاس‌های عمومی در کشور بسیار پایین می‌باشد. به همین دلیل نیوزلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیل شناخته می‌شود. برای تحصیل در این کشور نیز به مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ نیاز خواهید داشت.

مشهورترین مرکز آموزش عالی این کشور، دانشگاه آکلند است که در رتبه ۱۵۶ جهانی قرار دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در نیوزلند نسبت به کشورهای اروپایی بالاتر بوده و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید برای دوره کارشناسی مبلغی در حدود ۲۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ دلار پرداخت کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا

امکان دریافت پذیرش رشته‌های مختلف برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا دارند وجود دارد، اما این کشور بهترین مکان برای مهندسین است. از جمله شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر، مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ (برخی دانشگاه‌ها ۷) و کسب معدل بالا می‌باشد.

همچنین داشتن مقالات معتبر بین‌المللی می‌تواند شانس دریاف ویزای تحصیلی استرالیا را به شدت افزایش دهد. همانطور که اشاره کریم، هزینه تحصیل در این مقطع نیز نسبت به رشته و دانشگاه متغیر است، اما این هزینه در حدود ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیوزلند شباهت زیادی به نظام آموزشی استرالیا دارد و هزینه آن چیزی حدود ۱۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ تخمین زده می‌شود. البته دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور، باید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنند.

. کارشناسی ارشد حرفه‌ای: این مقطع مناسب دانشجویانی است که قصد دارند در رشته‌ای دیگر ادامه تحصیل دهند. به عنوان مثال دانشجویی که در رشته زیست شناسی تحصیل می‌کرد، قصد داشته باشد در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهد.

. کارشناسی ارشد سنتی:‌ این مقطع مناسب افرادی است که قصد دارند در یک زمینه تخصصی ادامه تحصیل داده و به تحقیق درباره آن مشغول شوند و طول زمان این دوره حدودا ۲ سال است.

. گواهینامه تحصیلات تکمیلی: این مقطع مناسب افرادی است که قصد دارند مدرکی را برای ورود به بازار کار در مدت زمان کم دریافت کنند؛ چون طول زمان این دوره فقط ۱ سال است.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری استرالیا

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری استرالیا، پیش از هر چیزی به مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷ نیاز خواهید داشت. همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید بتوانید با ارائه رزومه‌ای قوی، نظر یک استاد راهنما یا سوپروایزر را به خود جلب کنید.

یکی از مزایای این دوره، امکان اخذ بورسیه تحصیلی جهت پوشش هزینه‌های تحصیل دانشجو است. در صورتی که این بورسیه به صورت فول فاند باشد، تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد.

اما یکی از عوامل مهم در این زمینه ارائه مقاله ISI است که باعث افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی استرالیا و بورسیه می‌شود. به طور کلی هزینه تحصیل در این مقطع، سالانه حدود ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری نیوزلند

دانشجویانی که در مقطع دکتری علاقه‌مند به تحصیل در نیوزلند هستند، باید با ارائه رزومه قوی، نظر سوپروایزرها را به خود جلب کنند. مدت زمان تحصیل در این دوره با توجه به رشته و دانشگاه، بین ۳ تا ۵ سال متغیر است. مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در نیوزلند به شرح زیر است.

. توصیه‌نامه

. رزومه تحصیلی

. ارائه مقالات ISI

. مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷

. اصل و ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع قبل به همراه ریز نمرات

تحصیل در استرالیا و نیوزلند، مسیری به سمت موفقیت

تحصیل در استرالیا و نیوزلند به علت سطح بالای آموزشی مراکز آموزش عالی و اعتبار بالای مدارک تحصیلی می‌تواند مسیری رو به موفقیت باشد. افرادی که در این کشورها مدارک خود را دریافت می‌کنند، به نوعی آینده شغلی خود را برای داشتن یک زندگی موفق تضمین می‌کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحصیل در استرالیا تحصیل در مقطع کارشناسی ویزای تحصیلی استرالیا مقطع کارشناسی ارشد شرایط تحصیل در مقطع تحصیل در استرالیا تخمین زده می شود هزینه تحصیل ادامه تحصیل مقطع دکتری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا در بیانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی آمده است: «با ادامه‌ نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آن‌ها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. »

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند