Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سردار عباس یوسفی روز یکشنبه در نشست هماهنگی اختتامیه جشنواره رسام در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان اظهار داشت: این آثار از ۱۰۸ کشور به دبیرخانه ملی جشنواره رسام ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اثر هنری برگزیده شد و مورد داوری قرار گرفت که رشد ۲۳ درصدی آثار را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین آثار برگزیده شده از کشورهای هند، استرالیا و ایتالیا بیان کرد و گفت: این کشورها برنده بین المللی جشنواره رسام هستند.

سردار یوسفی گفت: این درحالی است که ۴۹۸ اثر داخلی از هشت استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسام ارائه شد و به مراحل پایانی این جشنواره راه یافتند.

وی در ادامه آبادان یک پایگاه بسیار قوی در دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای تجلی و معرفی ایثار، شهادت طلبی مردم آبادان به ملت‌های دنیا از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد تا به جایگاه اصلی خود برسد.

سردار یوسفی افزود: سال ۹۷ برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران جشنواره ای تحت عنوان رسام با موضوع دفاع مقدس با شرکت آثاری از ۱۳۵ کشور و پنج قاره جهان از جمله کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، روسیه و کشورهای اروپایی برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه اختتامیه جشنواره رسام امسال گفت: برای اجرای برنامه اختتامیه جشنواره رسام در روز ۱۷ دی ماه امسال مانند سال ۹۷ مهمان خارجی نداریم اما تعدادی از مسئولان کشوری حضور خواهند یافت.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست گفت: آبادان همواره یادآور رشادت، شجاعت و صداقت مردم ایران زمین در دفاع مقدس و سندی ماندگار برای نسل های آینده انقلاب است. 

سیدزین العابدین موسوی افزود: برگزاری اختتامیه جشنواره رسام در حوزه آبادان و خرمشهر با شرکت آثاری از هنرمندان سراسر جهان نیاز به تلاش مسئولان ذیربط دارد گرچه بحث کرونا مانع حضور هنرمندان کشورهای خارجی شده اما پخش زنده آن مایه افتخار است.

وی ادامه داد: امیداست با تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان منطقه آزاد اروند و سایر دستگاه‌های مرتبط این رویداد هنری به بهترین نحو به میزبانی آبادان برگزار شود.

 قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: در سال گذشته با مشارکت معاونت سینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کشور و انعقاد یک تفاهم‌نامه قرار شد منطقه آزاد اروند ۲ میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره هزینه کند و مابقی هزینه‌ها به عهده معاونت سینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس باشد.

به گزارش ایرنا سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، به منظور تلاش برای بازشناسی نقش موثر دوران دفاع مقدس و انعکاس سیمای حماسه آفرینان قهرمان و مقاومت مردان و زنان آزاده ایران اسلامی و سایر ملل و پاسداشت مدافعان و زنده‌نگه داشتن فرهنگ دفاع در بین فیلمسازان نسل جوان، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام (دفاع مقدس و مقاومت) را با رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در ۲ بخش اصلی فیلم (١۸٠ ثانیه‌ای- مستند- داستانی- پویانمایی- نماهنگ) و فیلمنامه برگزار می‌کند.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جشنواره فیلم مقاومت خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جشنواره فیلم مقاومت خوزستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جشنواره فیلم مقاومت خوزستان آبادان اخبار کنکور ارزش های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار جشنواره رسام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند