Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: سرزنش دیگران سر سوزنی در ایشان تاثیری نداشت و در راه نورانی که تشخیص داده بود، مستقیم و با استقامت تمام ایستاد، سرزنش و ملامت‌ها را به جان خرید، اما سکوت نکرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدمروی امروز در مراسم وداع با پیکر آیت‌الله مصباح‌یزدی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی با مومنان، فروتن و متواضع بود، خود را نمی‌دید و کمترین غرور و منیتی در وجود این شخصیت جلیل‌القدر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چند سال قبل کسالتی بر ایشان عارض شد، این کسالت ادامه پیدا کرد و همگان نگران حال ایشان شدند، به این خاطر که وجود ایشان گرانقدر بود. به محضر ایشان رسیدم و عرض کردم: کسالت شما موجب نگرانی شده است، اگر در ایران امکانات پزشکی پاسخگوی درمان شما نیست، فکری برای درمان در خارج از کشور کنیم، با کمال تواضع و فروتنی فرمودند: «من چیزی نیستم که بخواهم برایم هزینه شود، مگر ۸۰ سال عمر از خدا گرفتم، چه خدمتی کردم که در حال حاضر برای عمر بیشتر تلاش کنم».

مروی عنوان کرد: آیت‌الله مصباح‌یزدی از همه لحظات عمر خود، به بهترین نحو استفاده کرد و در جهت کسب معارف دین و ترویج معارف قرآن و اهل‌‎بیت، با قلم و بیان شجاع خود، گام برداشت.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، جریان مارکسیستی اوج گرفت، کشور و نسل جوان ما نیز در تیر راس این موج قرار گرفته بود، این بزرگوار از علمایی بود که با قلم و بیان خود در مقابل این موج ایستاد، همچنین بعد از انقلاب اسلامی در برابر جریان‌های انحرافی و ملحدین، حضور در  مناظرات، با اربابان فکر و اندیشه الحادی، از اسلام، مکتب و انقلاب اسلامی با منطق و استدلال دفاع کرد و همواره در طول انقلاب در برابر شبهات، شک و تردیدها که از ناحیه دشمنان و برخی خستگان و در راه‌ماندگان ایجاد شده بود، ایستاد و لقب «عمار انقلاب» گرفت و چه لقب زیبا و به‌حق شایسته برای این علامه بزرگوار است.

وی با بیان اینکه ایشان شک‌ها، شبهه‌ها و تردیدها را، با بیان و منطق قوی و محکم پاسخ داد و جان آن کسانی که اتش شک، تردید و شبهه افتاده بود نجات داد، تصریح کرد: در جهت تبیین معارف دین و همچنین اصول انقلاب و دفاع از انقلاب، ولایت و ولی‌فقیه محکم و باصلابت در صحنه حضور داشت.

مروی عنوان کرد: سرزنش دیگران سر سوزنی در ایشان تاثیری نداشت و در راه نورانی که تشخیص داده بود، مستقیم و با استقامت تمام ایستاد، سرزنش و ملامت‌ها را به جان خرید، اما سکوت نکرد، این سرزنش‌ها از ناحیه دشمنان و بداخلاقان، کمتری خللی در اراده دینی و ایمانی این عبد صالح خدا نگذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی با ذکر خاطره‌ای یادآور شد: در دفتر مقام رهبری توفیق خدمت داشتم و به کرات این موضوع به ما منتقل می‌شد که آیت‌الله مصباح یزدی از لحاظ معیشتی و هزینه روزمره زندگی در تنگناست، چرا که زندگی ایشان کاملا ساده بود، در مقطعی وجوهات چند میلیونی توسط یکی از مقلدین رهبر انقلاب به ایشان اهدا شد و ایشان آن وجوه را به دفتر مقام معظم رهبری در قم فرستاد و عنوان کرد: «در طول عمرم یک ریال از وجوهات استفاده نکردم، حتی اگر گاهی برای امور و معیشت زندگی در تنگ‌دستی بودم».

وی ادامه داد: این موضوع زهد، تقوا و بی‌رغبتی ایشان به دنیا را نشان می‌دهد که از فضل خداست، چرا که فضل خدا تنها مال، مقام و عنوان نیست، بلکه نهراسیدن از سرزنش ملامت‎گران، خود را ندیدن، همه عمر را در راه دین و نشر معارف اسلام سپری کردن، سینه را در مقابل شبهات، شک و تردیدها سپر کردن و از نسل جوان دفاع کردن از مصادیق فضل خداست و این عالم بزرگوار مشمول این فضل الهی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آيت الله مصباح يزدي آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.این گزارش تصویری در حال تکمیل است... به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080639 واژه های کاربردی مرتبط سازمان حج و زیارت امام خامنه‌ای رهبر انقلاب پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • توصیه جالب رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبرانقلاب دیدار می‌کنند
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)‌
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)