Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد و مولفه های وحدت ساز در جوامع مختلف بشری، مسائل شخصی خود را بر منافع عمومی جامع برتری نداده و همین موضوع موجب انسجام و اتحاد ملی در مناطق و کشورها می شود که شخصیت سردار سلیمانی بر این پایه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، وحدت؛ مولفه ای اساسی و پایه برای پیشرفت در جوامع مختلف و عامل حفظ منافع عمومی در برابر نقشه های شیطانی و فروپاشی اجتماعی است و تنها مسائل شخصی و سلیقه های فردی قادر به تخریب این مقوله ارزشمند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن ها که چند روز گذرا دنیا بر آخرت و سرنوشت خود موثرتر می دانند به جای دستگیری از دیگران در مسیر تفرقه و تخریب منافع عمومی گام بر می دارند و همین عامل موجب بی عدالتی، فرصت سازی برای تسخیر و تضعیف پایه های اساسی قوانین و مقررات هر کشور می شود.

 

پست و مقام، سن و سال و جنسیت، هیچ کدام فرقی ندارد، هر کسی با یک بی توجهی و برتری بخشی به نیازها و سلیقه های فردی خود قادر به شکست اتحاد ملی خواهد بود و این اقدام نتایج بدی را برای جامعه بشری خواهد داشت.

 

این روزها که به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی، همه از ویژگی های این شهید می گویند، وحدت و انسجام بخشی در کشور و منطقه فصل مشترک بسیاری از اظهارنظرهای گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی است اما غافل از اینکه برخی از این سخنرانان و یا کارشناسان علی رغم بیان چنین ویژگی مهم و اثرگذار حاج قاسم سلیمانی برای مردم اما از نقش و وظیفه خود در پیروری برای وحدت ملی غافل بوده و بر پیکره اصلی وحدت می تازند.

 

فراتر از گفتار به کردار نیاز داریم و باید با بهره گیری از الگوهای شخصیتی مثل بزرگ مرد مدافع حرم یعنی سپهبد قاسم سلیمانی بر مدار وحدت و فراتر از سلیقه های سیاسی در کشور خدمت کنیم و به دنبال تضعیف دولت و یا مسئولان در رده های مختلف نباشیم.

 

*پیشرفت کشور در دفاع مقدس بر پایه وحدت بود

 

یک رزمنده دوران دفاع مقدس، با اشاره به شرایط سخت آن دوران و کمبود تجهیزات نظامی در برابر لشگر تمام تجهیز دشمن، گفت: پیشرفت آن روز به واسطه وحدت بود و این مولفه در شرایط امروزی نیاز است.

 

«مصطفی سجاد» که شخصیت سردار سلیمانی را نیز مظهر وحدت می دانست، تصریح کرد: مشارکت عمومی بدون تفرقه برای رفع چالش های ملی و منطقه ای نیاز است و سردار سلیمانی نظر شخصی خود را نسبت به وضع جامعه برتری نمی داد.

 

وی ادامه داد: هیچ فرمانده نظامی چنین دیدگاهی را ندارد که در میدان جنگ باید مسائل شخصی و حزبی را دنبال کند و همواره تلاشش بر پیشرفت کار و کاهش خسارت به تیم عملیاتی خود است و امروز نیز در برابر صحنه های مختلف نبرد با دشمنان نظام به همین موضوع قدرت نیاز داریم.

 

*قومیت و فرهنگ های مختلف کشور فرصت باشد تا تهدید

 

استاد جامع شناس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: تنوع قومیت و فرهنگ درکشور ما بسیار زیاد است اما این موضوع امکان بهره برداری و تبدیل به فرصت و دوری از تهدید را دارد.

 

«حسن رضا یوسف وند» ادامه داد: احترام به سلایق و فرهنگ و قومیت ها موجب تقویت اتحاد ملی و کاهش تفرقه برای بهره برداری افراد سودجو خواهد شد و این تنوع در کشور ایران قابلیت فرصت سازی دارد.

 

وی وحدت ملی را موضوع موثر در تامین امنیت بیان کرد و یادآورشد: تفرقه به هر دلیل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجب صدمه به امنیت به عنوان یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت خواهد شد.

 

این جامع شناس، دوری از حصارکشی برای ارائه خدمات به مردم و حذف اختلافات سیاسی در برنامه ریزی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: پس از انجام فرآیند انتخاب و مشخص شدن آرا، همه تفکرات سیاسی برای خدمت به جامعه متحد شوند.

 

*توهین به علاقمندی های ملی و اسلامی مردم جایز نیست

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هویت ایرانی و اسلامی بین مردم کشورمان گفت: برخی نسبت به آموزه های دینی و بعضی برای هویت تاریخی ارزش گذاری کرده اند و نباید به مسائل شخصی افراد توهین شود.

 

«بشیر اسماعیلی»، با بیان اینکه توهین به سلیقه فردی افراد و آنچه برپایه هویت ایرانی و اسلامی است موجب صدمه به وحدت ملی می شود، خاطرنشان کرد: تجربه داخلی و خارجی از تخریب منافع ملی به دلیل تفرقه حکایت دارد و نباید مسائل کوچک را بر منافع عمومی برجسته کنیم.

 

وی با اشاره به توطئه و دشمنی 40 ساله آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وقتی چنین وضعی بر کشور حاکم شده، اتحاد ملی ضرورتی برای عقب نشاندن دشمن و از بین بردن فرصت های آن ها است.

*وحدت ساز باشیم ...

نظریه های علمی، توصیه های بزرگان دینی و کشور، تجربه دوران دفاع مقدس و عقلانیت همه بر حفظ وحدت و ایجاد انسجام عمومی تاکید دارد و به اعتقاد کارشناسان تفرقه بر خلاف شرع، قانون و منافع انسانی است، پس هر آنچه بر تبل تفرقه می زند، غلط و مغایر با واقعیت ها است.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: وحدت و انسجام سردار سلیمانی وحدت اصفهان دفاع مقدس سردار سلیمانی منافع عمومی مسائل شخصی اتحاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است

معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت بیان کرد: فهرست انتخاباتی شورای وحدت منحصراً از طریق وب‌سایت و کانال‌های رسمی این شورا منتشر خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، احسان محمدحسینی معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به اصول حرفه‌ای و پرهیز از ایجاد شائبه و جلوگیری از انتشار شایعات بی‌اساس برای هموطنان عزیز و رسانه‌های کشور، ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است.

فهرست انتخاباتی شورای وحدت منحصراً از طریق وب‌سایت و کانال‌های رسمی این شورا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • در دفاع از امنیت ملی اتحاد را به رقابت رسانه‌ای ترجیح می‌دهیم
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید