Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:23:22 GMT

آلبومی جدید با آواز ایرج منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۴۵۵۲

آلبومی جدید با آواز ایرج منتشر شد

آلبوم «کوچه شب» با اشعار بیژن ترقی و ادیب برومند، آهنگسازی جهانشاه برومند، آواز حسین خواجه امیری (ایرج) و خوانندگی علیرضا فریدون پور، عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش»، در این آلبوم که با یادی از برنامه «گلهای رنگارنگ» رادیو با قالبی متفاوت در دسترس شنوندگان قرار گرفته، مرحوم بیژن ترقی (ترانه سرا)، زنده یاد ادیب برومند (غزل آواز و اشعار متن)، جهانشاه برومند (اورتور و آهنگ‌ها)، حسین خواجه امیری و علیرضا فریدون‌پور (خوانندگان)، بابک شهرکی ـ بهنام خدارحمی (تنظیم‌ها)، ژاله صادقیان ـ جهانشاه برومند (گویندگان)، پیام سوری (تدوین نهایی)، بردیا صدرنوری (ناشر)، ناصر ایزدی (مدیر موسیقی)، مریم فراهانی (مدیر اجرایی)، پرهام عرب (مدیر طراحی)، مهرناز کرمی (مشاور هنری ناشر) گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ای نام تو (حمد) ـ قطعه (بی آرام موج) ـ دشتی» با شعر ادیب برومند، گویندگی جهانشاه برومند ـ ژاله صادقیان و تنظیم بهنام خدارحمی، «گفتاری از بیژن ترقی و ترانه (کوچه شب) ـ دشتی» با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور و تنظیم بهنام خدارحمی، «آواز حسین خواجه امیری (ایرج) ـ دشتی» با نوازندگی تار شهرام میرجلالی و غزل ادیب برومند، «ترانه (سبوی صبر) ـ سه گاه و مخالف» با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور، گویندگی ژاله صادقیان و تنظیم بابک شهرکی، «چهار مضراب سه گاه» با نوازندگی ویولن جهانشاه برومند و تمبک سعید رودباری، «چهار مضراب نوا» با نوازندگی تار فریدون احتشامی، نوازندگی تمبک سعید رودباری و گویندگی ژاله صادقیان، «ترانه (قصه رهگذر) ـ نوا» با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور و تنظیم بابک شهرکی، «آواز علیرضا فریدون پور» با نوازندگی ویولن جهانشاه برومند، غزل ادیب برومند و گویندگی ژاله صادقیان، «ترانه (بشنو) ـ بیات اصفهان» با ترانه بیژن ترقی، خوانندگی علیرضا فریدون پور و تنظیم بهنام خدارحمی اسامی آثاری هستند که در آلبوم «کوچه شب» گنجانده شده‌اند.

جهانشاه برومند که در سال‌های گذشته آلبوم ها و آثار موسیقایی را در حوزه موسیقی ایرانی منتشر کرده درباره انگیزه و دغدغه‌های خود برای تولید آلبوم «کوچه شب» توضیح داد: اوایل دهه ۷۰ بود که به واسطه آشنایی پدرم ادیب برومند با مرحوم بیژن ترقی، توفیق این را پیدا کردم تا آشنایی بیشتری با این شاعر و ترانه سرا پیدا کرده و با او دوستی صمیمانه‌ای داشته باشم. شرایطی که طی فواصل زمانی مختلف موجب خلق آثار و ملودی‌هایی شد که برایم بسیار قابل توجه و ارزشمندند.
وی افزود: آنچه از تجربه این رفاقت و دوستی می‌توانم به آن اشاره داشتم برایم دربرگیرنده نتایجی بود که گاهی اوقات موجب می‌شد این شاعر روی آثار موسیقایی من ترانه و شعری بسراید. برخی از روزها نیز شرایط حسی‌مان به گونه‌ای می‌شد که برای اشعار و ترانه‌های او موسیقی می‌ساختم. روزهایی که سرشار از موسیقی و شعر بود و تا سال‌ها نیز این پیوند موسیقایی با ادبیات ادامه پیدا کرد. اتفاقا همین شرایط بود که برایم بهانه‌ای شد تا از برآیند و آنچه از این هم نشینی‌ها حاصل می‌شد، بتوانم در قالب یک مجموعه موسیقایی اثری را تولید و در صورت امکان آن را در دسترس مخاطبان قرار دهم.

این آهنگساز و نوازنده ویولن بیان کرد: آنچه برایم در این چارچوب بسیار حائز اهمیت بود، خلق فضایی متفاوت‌تر از دیگر آثارم برای مخاطبان و شنوندگان موسیقی ایرانی بود. فضایی کمتر تجربه شده که می‌توانست یادآوری از آنچه در فضای موسیقی برنامه «گلها» اجرا می‌شود، در معرض گوش شنیداری مخاطب قرار گیرد. اینکه آلبوم به شکلی تولید نشده باشد که مطابق معمول چند ملودی بی‌کلام یا با کلام اجرا شده و پیش روی شنوندگان ارائه شود. به همین منظور این بار فضا را در قالبی طراحی و ایده پردازی کردم که شنونده در چارچوب یک آلبوم، هم کلام، هم تصنیف و آواز را در یک چارچوب بشنود. شرایطی که این بار با اضافه کردن صدای مرحوم بیژن ترقی در کنار خوانش دیگر هنرمندان این عرصه، آواز جناب حسین خواجه امیری (ایرج) و خوانندگی علیرضا فریدون پور می‌تواند تجربه متفاوتی برای شنوندگان این نوع آثار باشد.

آلبوم موسیقی «کوچه شب» توسط موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری و پخش «نشر و پخش جوان» با مجوز شماره ۲۱۲۱-۱۳۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری ۲۳۳۱۶ کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ترانه بیژن ترقی حسین خواجه امیری ژاله صادقیان ادیب برومند کوچه شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش

هرچند وقت یک‌بار خبری جعلی یقه هنرمندان را می‌گیرد و در این میان استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.

بر اساس ماده ۱۶، قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد، یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اگر تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، متهم به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۷، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سید رضا نقی‌نژاد اورنگ، کارشناس و منتقد سینما در واکنش به خبرسازی‌های جعلی که چند وقت یکبار یقه هنرمندان را می‌گیرد، گفت: متاسفانه بعضی از شبه هنرمندان و شبه بازیگران برای اینکه توی چشم باشند، برای خودشان شایعه درست می‌کنند، یا به افرادی پول می‌دهند تا برایشان اینکار را کند. وقتی خبر منفی درباره آن‌ها منتشر شد، ناگهان سر زبان‌ها می‌افتند. چون آن‌ها نمی‌توانند با هنرشان دیده شوند، دست به دامن اخبار جعلی می‌شوند.

اورنگ ادامه داد: بعضی از فعالان فضای مجازی به دنبال خوراک می‌گردنند. آن‌ها وقتی می‌بینند خوراکی ندارند، از صدا، تصویر و فیلم افراد سوء استفاده می‌کنند. افراد باید به حریم یکدیگر احترام بگذارند. اگر بنا به کنترل فضای مجازی است، باید نظارت‌ها شدید باشد تا دیگر شاهد این سوء استفاده‌ها نباشیم. وقتی ناگهان در فضای مجازی اعلام می‌شود که فلان شخص فوت کرده یا در بیمارستان بستری است و بلافاصله تکذیب می‌شود، با جان مردم بازی می‌کند. الان فضای مجازی به گونه‌ای شده که آدم‌ها فکر می‌کنند هر کاری می‌توانند انجام دهند و دیده نمی‌شوند.

به گفته این کارشناس سینما، وقتی یک خبرنگار مطلبی را می‌نویسد، همه نهاد‌ها به سراغش می‌روند و شکایت می‌کنند. چرا برای بی‌سامانی فضای مجازی کاری نمی‌شود؟ حتماً باید سوء استفاده رخ دهد؟ ما باید به دنبال پیشگیری باشیم. از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

دیگر خبرها

  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...