Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون یاسمی» روز یکشنبه به ایرنا افزود:  تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیرکشت، تعداد ادوات کشاورزی و اجرای طرح راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای ارایه خدمات مطلوب و کسب رضایت‌مندی مشتریان، توزیع نفت گاز بخش کشاورزی در استان کرمانشاه بیش از ۹۰ میلیون لیتر در ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز طرح توزیع الکترونیکی نفت گاز با استفاده از زیرساخت بانکی از اواسط تیر ماه سال‌جاری،  تصریح کرد: اجرای این طرح گامی دیگر در راستای تحقق دولت الکترونیک است و مصرف‌کنندگان جزء نفت گاز می‌توانند بدون مراجعه حضوری برای ثبت درخواست سوخت، استفاده از خدمات سوخت‌رسانی فروشندگی‌ها و برای دریافت سهمیه خود،  اطلاعات بانکی خود را در بخش مربوط در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت کنند.

مدیر منطقه کرمانشاه تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر تسهیل خدمات سوخت‌رسانی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و هموطنان فعال در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی، موجب کاهش سوءاستفاده‌های احتمالی و انحراف فرآورده‌های نفتی نیز خواهد شد.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها کشاورزی کرمانشاه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی کرمانشاه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کشاورزی کرمانشاه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اخبار کنکور استان کرمانشاه بخش کشاورزی نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت خام با خط لوله نداریم

به گزارش قدس آنلاین، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول از مجموع این انتقالات ۷۱ میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و ۶۶ میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۳۲ میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته، ۱۳۷ میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد ۳.۷ درصدی در فرآیند انتقال است که این امر نشان دهنده تعمیرات به موقع و بهتر انجام شدن عملیات است.

رحیمی خاطر نشان کرد: میزان انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد ۵.۵ میلیون نفتکش ۲۵ هزار لیتری است، در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه ۲.۵ میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این تفتکش‌ها می‌شود در صورتیکه مصرف خط لوله ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت است که سالانه ۱.۷ میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود..

وی ادامه داد: خط لوله گوره به جاسک، خط لوله‌ای است که هدف اولیه آن صادرات است که ذز اساس نامه صادرات در فیلد کاری ما نیست به همین دلیل همکاران ما اکنون به عنوان پایشگر حضور دارند و قرار بر آن است که شرکت ملی نفت این پروژه را به پایان برساند که علاوه بر صادرات یک خط انشعابی به پالایشگاه بندر عباس دارد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اضافه کرد: خط دوم ۲۶ اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود و با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره‌برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما مبارزه با قاچاق سوخت است و میزان انتقال سوخت به نیروگاه‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر به ۱۹ نیروگاه بوده است که با برنامه ریزی های انجام شده به سایر نیروگاه‌ها مانند نیروگاه علی آباد متصل می‌شویم.

رحیمی خاطر نشان کرد: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده‌اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه‌ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اضافه کرد: میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را ۲۵ تا ۳۰ سال است که متوسط عمر خطوط انتقال نفت خام ایران ۳۳ سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی کشور ۳۷ سال است اما با رسیدگی به‌موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره‌برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم