Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی به صورت مشترک با حضور وزیران کشور ، نفت ، نیرو و استانداران سراسر کشور، افزود: همه ساله با آغاز فصل زمستان و افزایش مصرف گاز ، با مشکلاتی در حوزه تامین سوخت برای نیروگاه‌ها مواجه می شویم.‌

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم انجام تهویه مناسب در منازل و ادارات مصرف گاز در کشور و استان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در استان از ابتدای سال ۹۹ تا دوازدهم دی یک میلیارد و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف شد که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت، تاکید کرد: روزانه در استان سمنان بالغ بر هشت میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود که با توجه به جمعیت استان ، عدد نسبتا بالایی است.‌

آشناگر گفت: سمنان براساس گزارش‌های ارائه شده جزو استان‌های پرمصرف در مصرف انرژی نیست و ۳۲.۵ درصد از مجموع کل گاز قابل مصرف استان در بخش نیروگاه ها است.

وی ادامه داد: به منظور کنترل آلودگی هوا و به ویژه در کلانشهرها همه موظف به کاهش مصرف و صرفه جویی هستیم.‌

سوخت واحدهای صنعتی از گاز به مازوت تغییر کند

آشناگر بیان کرد: بیشترین مصرف گاز مربوط به واحدهای صنعتی است که لازم است برخی واحدهای بزرگ همچون کارخانجات سیمان نسبت به تبدیل سوخت خود از گاز به مازوت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برخی نیروگاههای استان سمنان می توانند سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل تغییر دهند و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.‌

استاندار سمنان یادآور شد: تا حد امکان برای استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل در برخی از شرکت های معدنی و صنعتی بزرگ استان سمنان اقدام شود و با تعدیل یافتن قیمت سوخت های جایگزین رغبت صنعتگران در بخش تولید سیمان برای جایگزین کردن این سوخت به‌جای گاز طبیعی برای تولید و فراوری افزایش می یابد.

استاندار سمنان افزود: بیژن زنگنه ، وزیر نفت ، پیشنهاد اصلاح و تعدیل قیمت گاز را به هیات دولت ارائه کرد که در صورت تصویب، این پیشنهاد ضمن کمک به مصرف بهینه گاز در کشور ، می تواند هزینه های تولید این فرآورده را توجیه‌پذیر کند.

وی یادآور شد: اگر مردم استان سمنان بیش از پیش  در مصرف بهینه گاز صرفه جویی کنند ، ضمن مدیریت سوخت زمستانی ، قطعا دچار قطعی برق و گاز در آینده نخواهیم شد.‌

آشناگر با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید ضمن استفاده درست از انرژی ، مصرف سوخت خود را تا حد ممکن کاهش دهند، گفت: با دستگاههایی که شرایط فعلی کشور را درک نکنند و مصرف بیش از اندازه انرژی داشته باشند برخورد خواهد شد.‌

صرفه‌جویی باید سرلوحه همه باشد

استاندار سمنان تاکید کرد: شهرداری استان برای کاهش یا حذف چراغ های تزئینی در معابر شهری برای مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند و در مناطقی از شهر که نیازی به چراغ های تزئینی نیست، این چراغ ها برچیده شود.

وی ادامه داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی و معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در ارتباط با نظارت مدیریت مصرف انرژی در شهرداری و دستگاه‌های اجرایی استان نظارت‌ ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار سمنان افزود: تمامی دستگاه های اجرایی، خدماتی، شهرداری ها ، واحدهای صنعتی و تولیدی و نیروگاه های استان سمنان برای استفاده بهینه انرژی در فصل سرد سال اقدام کنند.

۴۲ درصد از گاز طبیعی استان سمنان در بخش صنعت و ۱۷ درصد در بخش خانگی مصرف می شود.

برچسب‌ها سمنان استانداری سمنان علی رضا آشناگر  بهینه سازی مصرف انرژی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان استانداری سمنان سمنان استانداری سمنان بهینه سازی مصرف انرژی گاز اخبار کنکور استاندار سمنان استان سمنان مصرف انرژی صرفه جویی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران