Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی گفت: براساس مصوبه بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۲ مهر ۹۹ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین آمیزی افزود: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) کاردانی به کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از پنج شنبه، ۱۱ دی آغاز شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند تا روز سه‌شنبه، ۱۶ دی با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی اقدام کنند.

زرین آمیزی گفت: داوطلبان برای شرکت در این آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش بخش پذیرش براساس سوابق تحصیلی دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ۹۹ و مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: تا ظهر امروز (یکشنبه، ۱۴ دی) ۳ هزار و ۶۳۲ نفر در پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام کردند.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو

- متقاضی مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارا باشد.

- متقاضیان باید در زمان ثبت‌نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام کنند.

- متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده‌اند لازم است معدل درج شده در گواهی کاردانی را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

- آن دسته از متقاضیانی که در زمان ثبت نام دانشجوی سال آخر هستند و حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود می‌شوند لازم است در زمان ثبت‌نام میانگین نمرات واحد‌های گذرانده تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

- پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ حق ثبت‌نام و شرکت در این مرحله را ندارند.

پذیرفته‌شدگان دوره‌های غیرروزانه از قبیل: نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی به دوره کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برادران) می‎توانند در این مرحله از پذیرش ثبت‎نام و شرکت کنند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۴۶۰ هزار ریال (۴۶ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال۱۳۹۹ در صورت پذیرش نهایی در این مرحله، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و چنانچه متقاضیان، در دوره‌های روزانه این اطلاعیه پذیرفته شوند، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال بعد (۱۴۰۰) نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید

فردا آخرین مهلت نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سازمان سنجش آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال براساس سوابق تحصیلی پذیرفته شدگان پذیرش دانشجو سازمان سنجش انتخاب رشته تا تاریخ ۳۰ اقدام کنند فوق دیپلم ثبت نام بهمن ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال

عزیزالله سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد رینگ‌شهری در دست اقدام قرار گرفت و به دلیل مشکلات عظیمی همچون جابجایی تأسیسات در هیچ دوره‌ای ورود نکرده یا نیمه کاره و محدود انجام شده بود اما این اقدام بزرگ در این دوره انجام شد.

وی اضافه کرد: گره‌های چند دهه شهر که تا پیش از این حل نشده بود در این دوره باز شد و بسیاری از اقداماتی که سال‌ها مورد درخواست و مطالبه مردمی بود در این شورا تصمیم گیری و اجرایی شد.

رئیس شورای شهر یزد افزود: معضلاتی همچون تکمیل نبودن رینگ شهری، مشکلات آبگرفتگی معابر و پروژه‌های ترافیکی نیمه تمام در شهر یزد سال‌ها بلاتکلیف رها شده بود که در این دوره از شورای اسلامی شهر یزد به نتیجه رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بلوار آیت الله ابوترابی بعد از ۲۰ سال آزاد شد و در حال انجام است همچنین میادین معلم، امام حسین (ع)، اطلسی، امام علی (ع)، شهدای یعقوبی و زیرگذرهای جنب خطوط ریلی و برخی دیگر از نقاط شهر اصلاح هندسی و یا میدان به چهار راه تبدیل شد و بلوار دانش پایه به بلوار استقلال نیز بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی در دست اجرا قرار گرفت و پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

سیفی ادامه داد: هزینه‌های جاری در این دوره کاهش یافت و افزایش سهم بودجه هزینه‌های عمرانی از ویژگی‌های بودجه بندی سال جدید این شورا است همچنین از کل بودجه ۲۸ درصد به هزینه‌های جاری و ۷۲ درصد جهت اقدامات عمرانی اختصاص یافته است.

وی افزود: افزون بر هفت هزار میلیارد ریال هزینه آزادسازی معابری همچون بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار امام محمد باقر (ع) و خیابان‌های عریض و طویلی که در مناطق مختلف شهر است شد همچنین تکمیل رینگ دوم شهری در نظر گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بودجه امسال اعتبار مناسبی برای جداسازی آب شرب از فضای سبز همچنین زیر ساخت‌های آسفالت معابر شهر پیش بینی شد؛ همچنین در منطقه یک شهرداری نیز بوستان زنبق واقع در بلوار جمهوری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سیفی ادامه داد: بهره برداری از خانه مشاغل سنتی یزد، گرمخانه موقت خانه کودکان کار، رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری و مدیریت بحران، اختصاص ۲ هزار میلیارد جهت آسفالت معابر همچنین آسفالت بیش از ۸۵۰ متر مربع از سطح شهر، احداث پروژه زیرگذر صاحب الزمان (عج) در راستای تکمیل رینگ شهری برخی از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: اجرای پروژه عظیم بلوار شهیدان پارسائیان تا ایرج افشار که اجرای این پروژه بار ترافیکی آزادشهر، خیرآباد، میدان امام علی (ع) و صفائیه را کاهش می‌دهد، اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح میدان جانباز میدان اطلسی، اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع)، میدان معلم، تکمیل کتابخانه مرکزی یزد، تکمیل پارک‌های کوهستان و بزرگ شهر، احداث و مرمت سیل بندهای شماره چهار، سیل بند شهیدان یاوری، سیل بند شهید رشیدی، اجرای طرح مسیل شهر یزد، رودخانه مرکزی، آماده سازی و احداث شهرک مشاغل، حفر چاه‌های جذبی و هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی و تکمیل قبرستان جوی هر هر واحداث مخازن ذخیره آب بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه این اقدامات در حالی است که تبصره سه قبوض آب که در دوره‌های قبلی شورا گرفته می‌شد، حذف شد و از محل اعتبارات شورا و شهرداری هزینه‌ها تأمین شد، همچنین عوارض کسر فضا از بندهای جرایم کمیسیون ماده صد با توجه به شرایط اقتصادی مردم با مصوبه و پیگیری‌های شورای ششم شهر یزد از بندهای جرایم حذف شد.

سیفی ادامه داد: بعد از وقوع سیل در سال ۱۴۰۱ که همزمان با اولین سال شروع فعالیت شورای ششم بود نیز مصوب شد پروانه رایگان برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری آسیب دیده از سیل صادر شود همچنین تشکیل کمیسیون ویژه ماده صد برای تبدیل آرا تخریب ساختمان به جریمه برای اولین بار در یزد با تصمیم شورای ششم آغاز شد.

وی افزود: مصوبه شورای ششم در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری که این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمانی است و افرادی که فرزند سوم آنها در سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ متولد شده از ۷۰ درصد و برای تولد فرزند چهارم و یا بیشتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای غیر آپارتمانی به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض ساختمانی معاف شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعداد قابل توجهی از ماشین آلات و تجهیزات برای دستگاه‌های خدماتی از جمله آتش نشانی، مدیریت بحران، شهرداری و مناطق ۵ گانه خریداری شد. همچنین در راستای نوسازی ناوگان شهری تعداد زیادی تاکسی شهری، چندین دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون در طول یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم خریداری شد.

کد خبر 6090360

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد