Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله ناصحی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: متأسفانه صنعت گردشگری بیشترین ضربه را از شیوع ویروس کرونا متحمل شد و بسیاری از فعالان حوزه گردشگری فعالیت خود را تعلیق کردند.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که در صنعت گردشگری کاشان متحمل آسیب زیادی شد، بخش هتل‌ها و مراکز اقامتی بود، ابراز داشت: فقط در سه ماهه نخست شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۰ میلیارد ریال مراکز اقامتی کاشان متحمل ضرر و زیان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به تعیین وضعیت زرد کرونایی در کاشان تصریح کرد: خوشبختانه با بهبود شرایط، تمامی مراکز تاریخی و فرهنگی کاشان برای بازدید گردشگران بازگشایی شد.

وی از کاهش ۱۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کاشان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: حجم سفرهای گردشگران داخلی هم نسبت به سال پیش حدود ۶۰ درصد کاهش یافت که امیدواریم با بهبود شرایط، دوباره شاهد سفر گردشگران به دیار نخستین‌ها باشیم.

ناصحی پور با اشاره به قیمت بلیط مراکز تحت پوشش اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: قیمت بلیط برای باغ فین و خانه بروجردی‌ها برای گردشگران داخلی به ترتیب ۵۰ هزار و ۴۰ هزار و برای گردشگران خارجی به ترتیب ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار ریال مشخص شده است.

وی، مجموع تخت‌های واحدهای اقامتی در شهرستان کاشان را بالغ بر دو هزار و ۴۵۰ تخت اعلام کرد و گفت: در شهرستان کاشان، هفت باب هتل با ۷۹۱ تخت و چهار هتل آپارتمان با ۱۱۸ تخت و ۲۹ اقامتگاه سنتی با هزار و ۹ تخت و یک مجتمع گردشگری با ۵۰ تخت و چهار مهمانپذیر با ۱۵۳ تخت و ۱۵ اقامتگاه بومگردی با ۳۸۴ تخت میزبان گردشگران داخلی و خارجی است که با شیوع کرونا خسارت سنگین اقتصادی بر پیکر این واحدهای گردشگری وارد آمده است.

کد خبر 5112884

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا گردشگری جاذبه گردشگری میراث فرهنگی قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر 9 دی آلودگی هوا جبهه مقاومت عکس استانها شهرستان کرج گرگان فرهنگی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری