Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@23:12:27 GMT

واکسن کرونا به معنی پایان کووید ۱۹ نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۵۰۵۳

واکسن کرونا به معنی پایان کووید ۱۹ نیست

کمتر از یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و اولین نشانه‌های امید برای مقابله این بیماری مهلک در راه است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از هلث، برنامه‌های امروز ایالات متحده و بریتانیا به صورت پیشگام برای مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق واکسیناسیون است.
دولت‌ها تمامی تلاش خود را انجام می‌دهند تا دستیابی به واکسن کرونا برای همه ۸ میلیارد جمعیت جهان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون واکسن‌ها تنها و شاید بهترین راه برای از بین بردن بیماری‌های عفونی هستند بیماری‌هایی چون آبله، فلج اطفال و. .
با این وجود با توجه به آخرین فن آوری‌ها، پول و توان بی‌وقفه مسئولین برای حذف کرونا بعید است که این بیماری به زودی از بین برود.
«والتر اورنشتاین» از مدیریت واکسن آتلانتا و رئیس سابق ایمن سازی بیماری‌های همه گیرایالات متحده آمریکا در این باره گفت: با توجه به میزان واگیردار بودن این ویروس ریشه کنی‌‌اش من را شوکه خواهد کرد. با گذشت زمان نگرانی از این که چه مدت طول خواهد کشید تا منطقه گسترده‌‌ای از زمین به صورت گروهی ایمن شود وجود دارد.
«مارک سوزمن» مدیر اجرایی بنیاد بیل گیتس نیز خاطرنشان کرد که این واقعا، واقعا بسیار پیچیده است که اطمینان حاصل کنیم واکسن‌ها به روشی عادلانه در سطح جهان تولید شده و در دسترس قرار گیرد
واکسیناسیون دسته جمعی یکی از موفق‌ترین مداخلات بهداشتی در جهان بوده و نقش مهمی در افزایش امید به زندگی طی قرن‌ها داشته است. آمارها نشان می‌دهد که حدود یک سوم مرگ و میرهای ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۰۰ کودکان زیر ۵ سال بوده‌‌اند که از بیماری‌هایی چون آبله، سرخک، سیاه سرفه جان سپرده اند.
بیشتر واکسیناسیون‌های استاندارد تا ده‌ها سال از انسان محافظت می‌کنند اما ما هنوز نمی‌دانیم که واکسن کرونا چه مدت دوام خواهد آورد.
«راجیف ونکایا» از شرکت داروسازی تاکدا نیز در ارتباط با واکسن کرونا گفت: چالش تدارکات و زنجیره تامین واکسن که جهان امروز با آن روبروست رویدادی طبیعی است زیرا برای اولین بار در تاریخ چندین واکسن همزمان با یک هدف معرفی شده است. این بدان معناست که کشورها به پایگاه‌های داده برای ردیابی عرضه گسترده تبدیل می‌شوند و همچنین سیستم‌های نظارتی باید عوارض جانبی و احتمالی واکسن را به صورت اطلاعات به روز در اختیار مردم قرار دهند.
«کلاوس استور» مدیر سابق واکسیناسیون از سازمان بهداشت جهانی نیز بیان کرد که با وجود واکسن کرونا ویروس هرگز ریشه کن نخواهد شد چرا؟ زیرا همیشه تعداد زیادی از افراد مستعد در جامعه وجود خواهند داشت که به صورت ناقل عمل کنند. جمعیت‌های واکسینه نشده همیشه تهدیدی هستند که بیماری را دوباره در مناطقی که به نظر مصونیت گله‌‌ای دارند وارد کنند فقط در سال گذشته موارد گزارش شده از سرخک در سراسر جهان بیش از ۶ برابر افزایش یافته است که بیشترین میزان از سال ۱۹۹۶ میلادی بوده که به عنوان شاخص ایمن سازی رقم بالایی است.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)

به گزارش ورزش سه، بازیکنان استقلال خوزستان پس از گلزنی جواد آقایی‌پور شادی زاید الوصفی انجام دادند و در گوشه‌ای از زمین به خوشحالی پرداختند، این خوشحالی‌های از ته دل پس از پایان سوت مسابقه هم ادامه داشت و در هر گوشه‌ای زمین تعدادی از بازیکنان به خوشحالی مشغول بودند.

آقایی‌پور که گل فوق‌العاده زیبا و ارزشمندی را به ثمر رسانده بود پس از گل به سمت سکوهایی رفت که هواداران استقلال خوزستان حضور داشتند و به همراه دیگر بازیکنان تیم با مشت کردن دست‌های خود و فریادهای بلندی که می‌زدند انرژی و هیجانشان را تخلیه می‌کردند.

این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید و این تک امتیاز از خانه تیم قدرتمند سپاهان به اهواز برده شد و در ادامه فصل می‌تواند برای آبی‌های خوزستان سرنوشت ساز باشد.

پس از پایان بازی هواداران استقلال خوزستان بازیکنان و کادرفنی این تیم را به شدت تشویق کردند و بازیکنان استقلال خوزستان هم با هیجان خاصی به آنها ابراز احساسات می‌کردند.

در ادامه تصاویری جالب از خوشحالی بازیکنان استقلال خوزستان را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • پیروز میدان غزه
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • (ویدئو) معنی جالب جنگ زرگری
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد