Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل رسانه با اشاره به ایامی که به اخراج نهایی امریکا از منطقه منتهی می‌شود، به اذعان پنتاگون نسبت به عدم توانایی نظامی ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدکاظم انبارلویی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" با اشاره به جهت گیری خیر رسانه‌های عربی منطقه و موضع گیری‌های جنگ آورانه، اظهار کرد: از دو ماه پیش تا کنون شاهد تغییراتی نظامی در میان امریکایی‌ها و اعضای ناتو در منطقه غرب آسیا بودیم که مورد مطالعه کسانی بود که در غرب و ایران این تغییرات را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عده‌ای با اعتقاد بر تهاجمی بودن آرایش نظامی امریکا، آن‌ها را در صدد ماجراجویی جدید در منطقه می‌دانند، افزود: تحلیل دیگر هم ناظر بر شواهد و قراینی است که این آرایش تدافعی است.

انبارلویی کنش نهایی رسانه‌ای را مبتنی بر نظریه دوم عنوان کرد و گفت: روس‌ها هم بر اساس رصد خود این آرایش را تدافعی می‌دانند.

با اعتقاد این تحلیلگر حوزه رسانه امریکایی‌ها امروز زیر چکش ضربات حشدالشعبی و گروه‌های نظامی در عراق هستند و شمارش معکوس خروج آن‌ها از منطقه آغاز شده است.

انبارلویی همچنین از خروج بخش قابل توجهی از نظامیان امریکایی از افغانستان سخن گفت و ادامه داد: آن‌ها قول داده‌اند بر اساس مصوبه مجلس عراق، به تدریج خاک این کشور را ترک کنند.

وی با تاکید بر نگرانی امریکا از اجرای قریب الوقوع "انتقام سخت" اذعان داشت: امریکا گران است ایران به مانند "عید الاسد" که بعنوان دست گرمی سال گذشته اجرا کرد، امسال هم چنین واکنشی نظامی داشته باشد.

انبارلویی افزود: اوضاع منطقه در مجموع نامشخص است ولی بیشتر تحلیلگران معتقدند امریکایی‌ها در آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید، مایل نیستند او هزینه‌ای هنگفت را روی دست دولت جدید امریکا بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: یک ماجراجویی نظامی بر اساس سلیقه رئیس جمهور امریکا پیش نمی‌رود و ان‌ها پس از ضربه‌ای که در طبس خوردند، نظریه حمله به ایران را از ذهن خود دور کردند.

انبارلویی یادآور شد: خداوند قادر متعال در زمانی که ما توانایی دفاع از خود را نداشتیم، مدافع ملت ایران بود و تمام تاسیسات امریکایی‌ها را با فرمان باد در طبس در هم پیچید و امریکا در دفاع مقدس هم جرأت علنی کردن جنگ علیه ایران را نداشت.

این کارشناس سیاسی گفت: پنتاگون پس از رسیدن به این جمع بندی که نیروهای مسلح ایران همواره در حال بازدارندگی فوق العاده‌ای هستند، به این نتیجه رسید که هیچ گونه امکان حمله نظامی به ایران وجود ندارد و حتی در زمان برجام زمانی که جان کری به کنگره گزارش می‌داد، به این نظر پنتاگون اشاره کرد.

انبارلویی خاطرنشان ساخت: ما در برابر اسرائیل و در خطوط لبنان و سوریه به قدرتی دست یافتیم که امکان ماجراجویی نظامی را به امریکا و اسرائیل نخواهیم داد و برآورد مقامات پنتاگون از توانایی نظامی ما اینست که ایران، "بزرگ ترین قدرت غیر هسته‌ای جهان" و هر حمله‌ای را در درون و بیرون مرزها دفع خواهیم کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدکاظم انبارلویی آمریکا جمهوری اسلامی ایران ایران امریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • جاسوسان صنعتی - باد آورده
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد