Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، تا پایان سال محدودیت های ترددی شبانه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان- علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به محدودیت های شبانه گفت:  اگر به اصل چرایی محدودیت برگردیم، پاسخ سوال داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیت چرا ایجاد می‌شود؟ زیرا ما از آن شاخص‌ها و فاکتور‌هایی که باعث شیوع و بروز بیشتر بیماری می‌شود، جلوگیری کنیم. تنها دلیل محدودیت‌های شبانه این است که طبق برآوردی که تمامی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام دادند، به عنوان کم هزینه‌ترین و موثرترین عاملی است که مانع دورهمی‌های خانوادگی در درصد بسیار بالا می‌شود.

وی افزود: ما کشوری هستیم که باید مراقبت کنیم. وضعیت اقتصادی ما مانند سایر کشور‌هایی که تحریم نیستند، نیست. ما واقعا مشکل داریم. باید یکبار دیگر از همه بازاریان، اصناف و... تشکر کنم که بسیار متحمل فشار اقتصادی شدند و سهم شان در کاهش مرگ و میر بسیار چشم گیر است و همواره باید قدردان اصناف و کسبه باشیم و فراموش نکنیم که پا به پای کادر درمان و همه مردم اقدام کردند. فردی که تمام زندگی اش به شغلش وابسته است، آن را تعطیل می‌کند.

رییسی اظهار کرد: بنابراین محدودیت‌ها تا زمانی ادامه دارد که موثر باشد. فصل زمستان ویژگی‌های خاصی دارد و با توجه به سرد بودن هوا در و پنجره بسته است، تهویه مناسب وجود ندارد و اگر دورهمی اتفاق بیفتد، میزان انتشار بیماری بالا می‌رود. حال این محدودیت در این شرایط می‌تواند در کاهش دورهمی‌های خانوادگی موثر باشد و ادامه خواهد داشت. قبلا در شهر‌های قرمز این محدودیت وجود داشت و پیشنهاد دادیم در شهر‌های زرد هم انجام شود و به عبارتی در کل کشور محدودیت تردد شبانه از ساعت ۹ شب به بعد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: تردد همه خودرو‌ها از درب منزل کنترل می‌شود؟

این معاون وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از موضوعات در این پاندمی بحث تغییر سبک زندگی است که بسیاری از عادات و رفتار‌های قبل از کرونا را دیگر نداریم. حال برخی از این تغییرات موقت است، اما برخی از تغییرات بعد از کرونا هم فکر می‌کنم به همین شکل ادامه یابد. به عنوان مثال در سال ۱۳۹۷ در فصل آنفلوآنزا کسی ماسک نمی‌زد و یا در حالت سرماخوردگی افراد دست می‌دادند و روبوسی می‌کردند، اما در حال حاضر دیگر شاهد این رفتار‌ها نیستیم و امیدواریم این رفتار‌ها بعد از کرونا هم ادامه یابد؛ بنابراین فکر می‌کنم محدودیت‌های تردد شبانه تا پایان امسال ادامه یابد.

رییسی درباره مهمترین عامل کاهش مرگ و میر و بستری‌های ناشی از کرونا، گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد که میزان ورودی بیمارستان هایمان یک چهارم شده است. شش هفته قبل روزانه بالای ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ بستری مثبت در بیمارستان‌ها داشتیم که در حال حاضر به حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ مورد رسیده است و این کاهش حجم بیماری را نشان می‌دهد. در عین حال حجم مراجعه به مراکز سرپایی به میزان موارد مثبت به شدت افت کرده است. یعنی افراد علامت دار به شدت کاهش پیدا کردند، میزان بستری کاهش یافته و به تبع آن مرگ و میر کاهش یافته است. حال حدود یک هفته است که میزان بستری ما زیر ۱۰۰۰ مورد شده است و این کاهش دو هفته دیگر خودش را نشان می‌دهد و اگر به همین منوال پیش رویم میزان مرگ و میر باز هم کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محدودیت ترددی پلیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محدودیت ترددی پلیس محدودیت ها مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی که از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی تا روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان