Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:41:21 GMT

بازسازی خطوط فرسوده برق بافت قدیمی گرگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۵۲۳۶

بازسازی خطوط فرسوده برق بافت قدیمی گرگان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر نصیری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از اجرای پروژه زمینی کردن خطوط ۲۰ کیلوولت در بافت قدیمی و مرکزی گرگان، اظهارکرد: با اجرای زمینی کردن کابل ۲۰ کیلوولت در بافت قدیمی و مرکزی گرگان، این منطقه از برق پایدار بهره مند می شوند.

وی توضیح داد: این منطقه، جزوء مناطق حساس و مهم شهر گرگان بوده به همین جهت اجرای پروژه تعویض کابل های روغنی فرسوده شهر گرگان از حساسیت خاصی برخوردار است چراکه علاوه بر تغذیه مرکز شهر، امکان رینگ و جابجایی بار فیدرهای در مرکز شهر را فراهم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری افزود: فرسودگی و وجود مفصل های متعدد که طی سنوات قبل به منظور رفع اتصالی ها اجرا شده، سبب شده تا ضریب پایداری شبکه مذکور بسیار پایین تر از شاخص ها شود.

وی اضافه کرد: در این قسمت از شهر به دلیل بافت تاریخی و حفظ و حراست از آنها نیازمند وجود زیرساخت های مناسب بوده طوری که در حال حاضر افزایش بار فزاینده ای در این قسمت وجود دارد و نیاز مبرم به اجرای شبکه برق با پایداری کامل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اظهارکرد: شبکه های ایجاد شده در این مناطق بسیار قدیمی بوده و اتصالی های زیادی را در برداشته که جهت جلوگیری آسیب رسیدن به لوازم برقی منازل و کسبه، شبکه برق به طور کلی و با پایداری کامل در آنجا اجرا می شود.

کد خبر 5112945

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان علی اکبر نصیری شرکت توزیع نیروی برق گلستان قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر 9 دی آلودگی هوا جبهه مقاومت عکس استانها شهرستان کرج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان