Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با بهبود تقاضا، مثبت بود و رشد ۱۳۲۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد قرار گرفت. به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز روند نوسانی داشت اما در پایان معاملات سبزپوش شد. معاملات بازار سهام در روز جاری با روند منفی آغاز شد و افت قیممت‌ها بخصوص در رنج منفی ۵ برای سرمایه گذاران جذاب شد و با ورود آنها برای خرید، تقاضا بهبود یافت، البته افزایش تقاضا در سهام صنایع کوچک و متوسط بیشتر از شرکت بزرگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    نمادهای بزرگ هم با اندکی بهبود تقاضا از محدوده منفی فاصله گرفتند، ولی اغلب شاخص سازها نتوانستند رشد قیمت قابل توجهی را ثبت کنند؛ با این حال هر دو شاخص کل و هم‌وزن از منفی به سمت مثبت تغییر جهت دادند هر چند فشار فروش بیشتر از تقاضا بود و این موضوع باعث شد از رشد شاخص هم کاسته شود.   شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۳۲۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۷۵ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با رشد ۵۳۸ واحدی به عدد ۴۵۵ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.   معامله گران در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دست به دست شدن مالکیت بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون سهم و اوراق مالی بود و ارزش آن به حدود ۱۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.   معاملات خرد سهام  حدود ۱۵ هزار و ۲۸ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۶۲۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.  معامله گران در بورس بیش از ۹ میلیارد و ۷۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در یک میلیون و ۶۹۸ هزار نوبت و به ارزش ۱۰ هزار و ۹۰۸ میلیار تومان رسید.   براساس این گزارش، امروز ۸۶ درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و ۱۴ درصد توسط حقوقی ها انجام شد و در مقابل ۹۰ درصد فروش‌ها توسط حقیقی‌ها و ۱۰ درصد توسط حقوقی‌ها بود.   نمادهای پتروشیمی نوری، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک پارسیان، گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس نقش داشتند و در مقابل نمادهای سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.    شاخص کل فرابورس ایران با هم با ۸۷ واحد افزایش  به  ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.   معامله گران در امروز فرابورس ۲ میلیارد و ۸۵۱ سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۶۹ هزار معامله به ارزش ۵۹۵۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.   نمادهای سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرش، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و اعتباری ملل با بیشترین اثر مثبت مثبت شدن شاخص فراوبورس نقش داشتند و در مقابل صنعتی مینو، بیمه کوثر و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با بیشترین اثر منفی مانع رشد شاخص شدند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص